Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#337778
Måske til inspiration for andre. <B

Efter i en årrække at have levet med fruens arvestykke, en reol i syret eg, som bestemt ikke
passer til B&O's produkter, fandt vi i 2008 et Hi-Fi / opbevarings-møbel vi kunne blive enige
om at købe.

Jeg har samlet 2 skab/ skuffe elementer i valnødfiner, med navnet Limo - 3024. Længden på
et færdigt elementer med 2 skabe og 4 skuffer er 169 cm, og på to stk. elementer giver en
samlet længdepå 338 cm. Hvert skabe har en bredde på 52 cm, og de 4 skuffer har en bredde
på 51 cm. Højden er på 85 cm og dybden er 47½ cm.

Den største udfordring i at samle de to elementer lå i at det ene skab skulle væk, da vi kun har
pladstil en samlet længde på 286 cm. Det er ikke muligt at købe et element med kun et skab
og 4 skuffer.

Det gik rigtigt fint med at få elementerne tilpasset alligevel. Top pladen er 5 cm tyk, så jeg
måtte en tur til en snedker, da min egen rundsav ikke kan save så dybt. Det lykkedes også at
løsne ende finer en meden hårtørre fra det afsavede stykke, og med kontaktlim at sætte det
på den afkortede top plade igen.

Der er god plads på hylderne til Hi-Fi. En Beogram TX grammofon kunne jeg sætte pænt ind
på plads, uden at skrabe knoerne.

Et element med 2 skabe og 4 skuffer i valnødfiner. H85. x B169. x D47½ cm. Navnet er Limo -
3024. Pris pr. stk. 5.999 kr x 2 = 11.998 kr.

1 stk. Bogkasse i valnødfiner. H43½. x B182½. x D.30 cm. Navn Occa - 1005. Pris. 2.499 kr.
til at hænge op over reolen, også fra BoConcept.

Det samlede beløb bliver 14.497 kr. Det syntes jeg er en rimelig pris, set i forhold til de Hi-Fi
møbler jeg tidligere har set på. - - - Her lidt billeder.

Billede
Teknik box og subwoofer ses i hjørnet.

Billede
Hjul monteres.

Billede
Reolen er på hjul så man kan komme bag om reolen og nørde med tilslutninger.

Billede
Her mangler finer efter reolen er afkortet, og det ene skab er fjernet.

Billede
Her er ny finer kant på plads.

Billede
2 X Limo nr. 3024. Her det færdige resultat.

Billede
Krokko på plads. (Fruen brokker sig, så det bliver nok ikke permanent :- )

Billede
Øverst: 1 stk. bogkasse i valnødfiner. H43½. x B182½. x D.30 cm. Navn Occa - 1005.
Pris. 2.499 kr. er her opsat.

Billede
I mit Hi-Fi skab ses:
NAD C162, forforstærker. - Cayin 257, CD afspiller.- Beocord V 8000,
VHS video. -JJAZ. IP 205 KV Stainless, 2 X 500w APS ICEpower. -
Beogram TX, grammofon. - Samsung HD 3106 YouSee selector.

Billede
Uden for ses: BeoCenter 9300. - Audio Pro Bi-20 Ace-Bass, aktiv subwoofer.
BeoVox Penta Fronthøjttaler. BeoLab 7- 4 Centerhøjttaler. Baghøjttaler er BeoLab 4000.

Mvh Peter Pan
#337782
@Rasmus
Designmæssigt, ja - det ser sejt ud.
Men der kan ikke være meget plads til lyd i den tynde ramme, der kører op og ned dér.

Måske får vi engang mulighed for at høre eller læse om lyden her hos os.
Et af kendetegnenene ved et BV10 og specielt BV11 (og 14) er desuden lydprocesseringsenheden, som - alt andet lige - kræver noget plads.

MM
  • 1
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 326