Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337693
Q90t 65’ står til 8999 inkl kalibrering og fragt.
Er skærmen fortsat et godt godt køb til prisen, trods de udfordringer jeg har kunnet læse på avsforums?
Hvis ikke, gætter jeg på at man skal vente til efter CES?
Af Beckham
#337695
Der er sker ikke noget revolutionerende på skærmfronten i disse år, så hvis du synes den skærm er noget for dig ville jeg ikke bekymre mig om at købe den. Der kommer ikke noget som er mange gange bedre i den klasse til næste år. MiniLED er stadigvæk nogle år ude i fremtiden. Samsung hopper angiveligt på OLED vognen næste år, hvis du er Samsung mand.
#337713
Det virker umiddelbart interessant med q90t, men ville høre om folk (der gerne ejer tv’et) havde oplevet nogle af følgende :
- global dimming
- problemer med earc
- dårlig game mode/inverse ghosting.

Er på ingen måde Samsung mand, er mest interesseret i værdi for pengene :)
Har dog store gulv til loft vinduer som vender mod syd, samt små børn, som jeg ikke ville betro en oled 😅
Af George1
#337715
Du får ikke noget bedre 65"LCD til de penge, næste mulighed er i foråret når Neo mini modeller kommer godt ned i pris.
Du kan evt se anmeldelsen af Q90t på Rthings, hvis du ønsker mere input.
Af Beckham
#337768
Enig...er selv blevet OLED ejer nu, da jeg var nysgerrig for at prøve det. Nu skal der nok gå lidt længere før at jeg vil afgive den endelige dom, da jeg kun har haft tv'et et par uger. Indtil videre er jeg godt tilfreds, men det er pretty much hvad jeg forventede. Dvs. det selvfølgelig trækker fra i 4K HDR, men når vi snakker almindelig HD flow tv, så er der altså ikke så voldsomt meget at hente på OLED kontra en god LCD.
#337771
Jeg synes alligevel, billedet opleves på en anden måde, som ligger tættere på den måde plasmaskærmene så ud, som for mig altid har virket mere analog eller filmagtig, på den vis de gengiver en film på, hvis I forstår, hvad jeg mener?

LCD har jeg altid opfattet som mere digitale, hvis det giver mening?
Af Beckham
#337772
Kan godt følge dig lidt. Kommer selv fra en plasma skærm i tidernes morgen og havde det også svært med at skulle over på LCD da plasma skærmene "døde". De sidste par LCD skærme jeg har haft har dog været min gamle plasma skærm klart overlegen, også på sort niveau.