Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ClausL
#337363
Hej.

Efter mange overvejelser havde jeg besluttet mig for et LG C1 OLED. Ville købe til 8.888 i Bilka, men se det først i udstillingen hos POWER.

Sælgeren i Power frarådede mig på det kraftigste at købe et LG C1 OLED på grund af kvalitets problemer.

De har hængt et 2018 Pana OLED med svære burnin problemer (brugt som udstillings model) op mellem de andre OLED i POWER. Det så frygteligt ud!. Han viste mig det som afskrækkelse fra at købe OLED!

Hvorfor pokker forsøger de at skræmme folk væk fra OLED?. Eller er det virkelig så slemt med kvaliteten??

Mvh
Claus
Brugeravatar
Af Naiera
#337366
De tjener flere penge på at sælge andre modeller. Længere er den ikke.

Derudover er det ufint at spilde Powers tid når du ikke har tænkt dig at købe der, men det er selvfølgelig svært at have ondt af dem, når de på den måde skaber sig og presser kunder til at købe noget de ikke vil have.
Af pete01
#337411
Gik engang ind i Power, med mulvarpeskindet oppe af lommen, klar til at købe et TV jeg havde luret på. Ekspedienten var dog så forhippet på at jeg skulle købe et andet mærke, at jeg simpelthen gik hjem igen. På trods af at jeg altså bare skulle ind og hente et TV. Jeg endte med at købe en projektor i HiFi-klubben.
Af PeterD
#337413
Utroligt at sælgere har så meget "magt" over hvad butikken ønsker at sælge, men det kan vel ikke anderledes hvis de bliver betalt for det..
Af PeterD
#337415
hans123 skrev: 29. nov 2021, 06:18 Vil du have 50 eller 100 kroner mere med hjem til familien 😉
Jo,jo men det er jo et eller andet sted noget fup og burde ikke forekomme.

Hvor er Konkurrencestyrelsen egentlig henne her?

Holdes nogle produkter ude med vilje af butikkerne. Tænker her på Pixel telefonerne eller har man fra Google side valgt ikke at satse på "lille Danmark"..
Af pete01
#337445
Måske burde Power bare afholde sig helt fra at udbyde visse mærker.

Man ser det i mere udtalt grad i kiosker, cafeer og restauranter, der kun sælger bestemte mærker af øl og sodavand, til fast dikterede priser, mod så at få stillet et gratis køleskab til rådighed.
Af KingGuru
#337582
Kommer lige fra en tur i Power for at hente det 55" C1 jeg købte til stuen i fredags.
Snakkede lidt, og han rådede mig også fra det. Min stue er med relativ store vinduer (fra før oliekriesen i '73, men så er den da heler ikke mere lys). Men er jeg også ramt ind i at de hellere vil sælge samsung, eller er der noget at have det i, omkring hvor mange nits man skal bruge i en relativ lys stue.
Brugeravatar
Af hans123
#337587
Min stue har sydvendte vinduer fra gulv til loft.

Og mit oled klarer det helt fint. Skal dog indrømme at hvis solen skinner direkte på tv så så kan man intet fornuftigt se på tv.
Men hvilken skærm kan det.

Oled har masser af lys og kontrast. Det er blevet diskuteret mange gange
Af Macon
#337596
Tror power har en skræmme kampagne igang på OLED. Da vi i weekenden skulle hente det C1 65" jeg havde bestilt.

Forsøgte sælgeren med bål og brænd at overbevise min kæreste om at det var et dårligt tv, og der var 10-15% chance for at billedet frøs fast. (burn in i vores sprog)
Og at vi blev nød til at købe kalibrering for at formindske chancen for det samt deres forsikring. Det var en yderst ubehagelig oplevelse og gjorde min kæreste meget utryg.

Fik fat i en salgsleder bagefter. Som beklagede det meget. Men sket er sket. Og det nytter bare ikke at de kun vil sælge Samsung. Så skal de helt lade være med at have LG.

Det var nok brok herfra. TV'et kom med lidt kamp med hjem. Da der pludselig kun var kalibreret TV'er på lager. Ohh man bliver så træt.