Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#337347
Jeg har netop anskaffet mig et LG C1 65" i forbindelse med Black Friday, og vil gerne lave en god opsætning heraf i min stue, herunder med rigtig god lyd. Samtidig skal jeg rokere rundt på møblerne, hvorfor jeg overvejer at få et mere minimalistisk look.

Jeg har i forvejen følgende højtalere og receiver:
  • Surround-Receiver: NAD T747
    Subwoofer: Dali Sub E-12F
    Front-Højttalere: Dali Zensor 7 x2
    Center-Højttaler: Dali Zensor Vokal
    Bag-Højttalere: Dali Zensor 1 x2
Jeg overvejer at erstatte dette med en Samsung HW-Q960A eller en Sonos Arc/Beam samt de dertilhørende trådløse sattelit-højtalere. Dog ved jeg ikke, hvordan lyden i disse kan sammenlignes med mit eksisterende setup? Er der nogle der har erfaring hermed?

På forhånd tak :)
#337378
Jeg er ikke hifi-ekspert, men det lyder som et rigtig godt setup du har. Med de soundbar systemer, vil du få et løft i lydeffekter, biografi-oplevelse og, som du søger, et mere minimalistisk setup.
Når det kommer til musik, lydkvalitet og power, så er det helt sikkert en nedgradering, men det kommer an på hvor vigtigt det er for dig vs de nævnte fordele.

Af de 2 systemer kommer Samsung'et ud som vinder i alle tests, men Sonos er bedre til musik.
Hvis jeg var dig, så ville jeg købe Samsung'et hos power/Elgiganten, opleve forskellen, og hvis du ikke kan leve med forskellen, så bruge deres 30 dages fuld returret.
Så er du sikker på du vælger rigtigt :)
#337383
der er tale om en kæmpe nedgradering...

hvis du keder dig så kan du overveje at opgradere selve T474 til noget måske lidt mere kraftfuldt :-)

det hvad du er vant til (den !LYD! som kommer fra din sub og gulvhøjttalere - det kan du glemme alt om hvis du vælger at gå over til soundbar-løsningen - det kan slet ikke sammenlignes...)

du er vant til noget som er klasse (et par af slagsen) over/bedre end det du overvejer nu

ja - soundbar KAN lyde ok og ER PRAKTISK (fylder ikke meget, kan mange ting m.m.) men...soundbar det er soundbar og gode højttalere + AV receiver (eller blot en god forstærker) hører med til en hel anden boldgade

det som du er vant til vs det som du overvejer er = en nedgradering

evt. kan du overveje on-wall (flade) væghøjttaler + bookshelfs som front/stereo (større/bedre bookshelfs end dine Zensor 1; du kan få MEGET mere for ca.3.000kr./par) + din sub (evt. så kan du sælge E-12F og købe to mindre :-) kommer til at lyde (og SE :-) ! ) super godt med to bookshelfs :-) )

der er mange muligheder...bare lad være med at hoppe på et tilbud bare fordi noget er på tilbud...(det bedste ved tilbud det er...- det er at der ALTID kommer et nyt ;-) )
Senest rettet af allo 28. nov 2021, 17:38, rettet i alt 2 gange.