Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Jensinho
#337172
Hej.

Kan i anbefale noget fornuftig lyd til lg oled c1 i prislejet omkring 0-4000 kr. :)

Power anbefaler mig denne: LG SP8YA. Jeg ved absolut ingenting om lyd, skal bare være sikker på at det fungere sammen med tv'et og ja at lyden er god til gaming/film.

Jeg har et par sonos højtalere i køkken og badeværelse som jeg har været glad for, skal jeg kigge den vej og gå efter sonos beam?

Pfh tak for hjælpen.
Af Ellum
#337174
SP8YA tror jeg er dækker behovet fint for dem, der gerne vil have bare lidt mere end den flade lyd fra tv-højtalerne.

Evt. også overvej den der er et nummer større SP9YA. Hvis du får smag for det kan man tilkøbe baghøjtalere også.

Hvis du skal bruge en ekstern afspiller fx bluray-afspiller, så skal du være opmærksom på at dit tv ikke understøtter DTS lyd-signal. Dvs, uanset hvad du vælger skal du sende signalet fra afspiller igennem soundbaren og videre til TV, hvis du vil have gavn af DTS i din soundbar.
Af Jensinho
#337178
Der er ikke dukket et bf tilbud op på en soundbar hvor man tænker, den må være et "must have" for alle der ikke lige behøver den dyreste af de dyreste modeller....lidt ala tilbudet med lg c1'eren :-)

Kan se sp8ya og sp9ya begge har været billigere tidligere på året...så tænker der må være et sted hvor man måske får mere for pengene nu der er bf week :-)
Af klysse
#337182
Har selv LG SP8YA sammen med LG C1 - er fuldt ud tilfreds :-)
Opfylder ihvertfald mine behov mht dybde og bass i lydeffekterne

Afspiller igennem Apple TV 4K 2. gen. - Dolby Atmos på Disney+, Apple+, Netflix osv