Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#336421
Ja Torben. Og andre har dem på toilettet. :p

Billede
HALL 2 x 8 Watt mini forstærker med bluetooth. Trådløs stereo forstærker
med bluetooth og aptX, som alle kan tilslutte og betjene. - Tryk her.
_________________________________________________________________

Rygtet siger at WiSA SoundSend, / WISA Axiim Link HD Send, langt om længe skulle være på
trapperne med brugbare WiSA Ready funktionen, til WISA ready LG Oled tv'er. mm.

Hvad er WiSA, og hvorfor er det en god idé du blive fortrolig med det? Det er bestemt ikke et kendt navn som Wi-Fi eller Bluetooth, men WiSA = trådløse højttaler og lydforeningen - er på nippet til at ændre den måde vi køber, installerer og bruger vores højttalere, tv'er og gaming samt hjemme biograf udstyr på. Det er beregnet til at forenkle hjemmebiograf lyden massivt, ved at gøre op med højttaler kabler, og leverer alt trådløst med høj kvalitet og lav latenstid. WiSA har støtte fra mere end 70 producenter, herunder LG, TCL, Denon, Pioneer, Toshiba, JBL, Klipsch, Bang & Olufsen. Bemærk ! B&O IKKE har en WiSA ready centerhøjttaler endnu.
Læs mere her.

Husk nu at skriv, hvis DU har positive oplevelser med ovenstående. :)

Billede
Senest rettet af Peter Pan 9. nov 2021, 07:35, rettet i alt 1 gang.
#336473
Er du opmærksom på, at der kan være forskel på lyden, alt efter hvordan dine tilsluttede
apparaters 230V stik vender i stikkontakten. Gider du forsøg med fasevending - så prøv
at tænde strømmen på dine forstærker tilsluttede apparater, et af gangen, og lyt om
lydbilledet får større bredde i stereo perspektivet / giver bedre rumfornemmelse og dybde.
Hvis JA så har du fundet den bedste fase til netop dette apparat. Nu kan du så mærke
stikket, så er du ikke i tvivl hvis stikket af en eller anden årsag skal ud, og ind igen. Man
kan også måle på hvad for et ben fasen ligger, med en polsøger. Den lyser kun på fasen.
Er der en stikdåse foran apparatet, skal den også fase mærkes, ellers er det spildt arbejde.
Da et schuko-han stik kan vendes 180 grader, ligesom et almindeligt dansk han stik uden
jord, gælder dette også dem. Lykkedes det at få bedre lyd, er dette et gratis tricks.

Billede
___________________________________________________________________

Billede
Højttaler fasning, sådan gør du.
#336510
Billede
I 1970’erne fejrede B&O internationale triumfer med sin høje kvalitet og sit banebrydende design. Samtidig stod B&O tilbage som sidste overlevende ud af mere end hundrede danske radiofabrikker, der havde eksisteret siden radioens barndom i 1920’erne. Bang & Olufsen er i dag et internationalt brand med ikonstatus, og over det meste af verden kan man møde de eksklusive B&O - butikker.

Historien om Bang & Olufsen begyndte i 1925 med de to unge ildsjæle, Peter Bang og Svend Olufsen, der grundlagde en produktion af radioer i et loftsværelse lidt uden for Struer. 1920’erne var en pionertid, hvor fremstilling af radioer opstod mange steder rundt om i Danmark, og B&O udviklede sig sideløbende, med et hav af andre danske radio fabrikker. Mange husker stadig gode danske mærker som Arena, Eltra, TO-R og Linnet & Laursen.

Men i løbet af 1960’erne og 1970’erne forsvandt alle de hjemlige konkurrenter én efter én, og ved B&O’s 50-års jubilæum i 1975 var fabrikken i Struer reelt den eneste tilbageværende danske radio/tv-producent af betydning. Samtidig kulminerede B&O’s internationale gennembrud netop i 1970’erne med udstilling af Jacob Jensens markante og kompromisløse B&O-design på Museum of Modern Art i New York. B&O har at modstå årtiers stigende globale konkurrence, og den hæderkronede danske virksomhed formår stadig at stå distancen.
#336511
For mig var Dec. 2009 et højdepunkt, da Bang & Olufsen lancerede BeoVision 7- 55"
med LED backlight teknologi.

BeoVision 7-55" har 100/120 Hz panel med kviksølv-fri LED bagbelysning, som løfter
billed kvaliteten op på et helt nyt niveau. I et bagbelyst LED billede panel, findes langt
flere LED-pærer end på et tv med sidemonteret (lateral illumination) LED. Energiforbruget
på denne 55 tommer skærmen er alligevel ikke højere, end på et lysrørsbaseret standard-
teknologisk 40 tommer tv.

De elektroniske gardiner er ændret så de lukker langsomere til sidst, samtidigt med at
billede belysningen dæmpes. Størrelse på BV 7-55" med Blu-Ray panel er H. 68,5 x B.
146 cm. BeoLab 7-6 er ca.165 cm.

Da et Blu-Ray drev har langt flere omdrejninger end et DVD drev, kan man med god vilje på
BV. 7 - 55" høre en ledt susen under opstart. Blu-Ray drevet og DVB HD modulet optager to af fire HDMI indgange.

beobrian skrev:Vi har implementeret en speciel teknologi i forbindelse med 100Hz. Vores udviklere i Struer har testet meget omkring 100 Hz og 200 Hz, og konklusionen er at 200 Hz er rigtig godt op til 46" herover er det simpelthen hen ikke hurtigt nok, processoren kan ikke eliminere slør på de store skærme. Derfor har vi implementeret 100 Hz men med Scanning Backlight, og en sort bjælke hele tiden scanner ned over panelet, og forbedreder LCD-molekyler til at være klar til den rigtige farve, så der kun eksponeres lys i den tid billedet er klar. På den måde slipper vi for slør, og denne proces kan ikke måles. Den er dynamisk og den er hurtigere end 100/200 Hz alene. Men teknologien er også ekstremt dyr. Men med Direct LED + 100 Hz + Scanning Backlight giver det rigtig god mening, og en fantastisk billedkvalitet. Plasma entusiaster bør tage ud og se dette TV i december, der bliver noget at tænke over.

Men Peter nu har du jo fået en sneak preview af BeoVision 7-55, hvad synes du om den?
Hej beobrian. Tak for sidst, og dit supplement til mit indlæg.

Forsmag, ja det må jeg sige. Min personlige oplevelse er at billedet med HD materiale står
utroligt flot, med et passende farve niveau. Men du skal vide, jeg blev overrasket over Beo-
Vision 7-55" er så stort, at jeg nok aldrig får tilladelse af min kone, til at købe det. Jeg havde
håbet på en reduceret brede af den sorte kant. Glasset er jo sort, så det ville da ikke ændre
på BeoVision 7 's design, at billedet går længere ud, og slet ikke i slukket tilstand. Men
sådan blev det så ikke.

Aug 2011. B&O BeoVision 7-55" får nu 3D - Læs her.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#336514
Til den pris kan man nu om dage sagtens få et 65” BV Harmony - og så er der penge til overs til en bluray-spille……hvis man da eller har brug for sådan en.

Jeg ved godt, hvad jeg ville vælge O_O

MM
#336516
Peter Pan skrev:BeoVision 7-55" er så stort, at jeg nok aldrig får tilladelse af min kone, til vi købe det.
Her en efterfølgende oplevelse. Jeg lokkede min kone med ned i vores lokale B&O butik, så
hun kunne se BeoVision 7-55". Tilfældigvis var beobrian i butikken, da en af hans opgaver for
Bang & Olufsen, var at uddanne butikspersonalet. Henrik som på dette tidspungt var ret ny
i butikken, fik til opgave at overbevise min kone om, at vi skulle købe et BeoVision 7-55" tv.

Det lykkedes hverken for Henrik eller beobrian, at overbevise fru Pan om at BV7-55" ikke var
for stort til vores 24 m2. stue :-( . Så er jeg bare glad for at vores BeoVision 7- 40" Mk III. fra
12 Mdr. 2007 stadig virker upåklageligt.
Brugeravatar
Af Millemis
#336530
Hvad gør du så den dag dit BV7 stiger af?
Det er vel dårligt nok til at købe en 40” skærm mere….i hvert fald ikke hvis den skal være en del af en B&O tv-løsning.

MM
#336534
Har du spørgsmål, skriv til min sekretær. - Her.

Billede
___________________________________________________________________

Billede
Nov 2021. Billigere OLED TV produktion som følge af LG Displays nye fabrik i Kina.
LG Displays produktionspris på et 48" OLED-panel er 13-14% lavere på den nye
fabrik i Kina ift. fabrikken i Sydkorea. 65" forventes at nå lignende niveau. -
Tryk her.
Brugeravatar
Af Millemis
#336542
Det har jeg så prøvet….hun skrev tilbage, at B&O desværre ikke har en løsning til Peter Pan (og konen)…..udover måske en eller anden 40”-skærm fra Bilka OG en Besound Stage til lyden.

Du må jo så bare satse på, at det nuværende holder - og at du eventuelt kan købe en fungerende tilsvarende BV7, hvis uheldet skulle være ude……var det bedste råd fra ‘din sekretær’.

P.S. Du kan fortælle konen, at der er ikke er nogle planer om en rulletv-løsning fra B&O :D

MM
#336555
LYD: Jeg har lyttet til BeoSound Emerge i juni mdr, og det jeg hørte vil aldrig blive den lyd
jeg går efter. DESIGN: Set fra mit egocentriske retroperspektiv, bør B&O også designe en
stand alone højttaler, der siger "Se på mig".

BS-Emerge er en superslank, skulpturel højttaler. Den er designet til at stå problemfrit på en
hylde i hjemmet sammen med andre genstande. Med inspiration fra formatet af en bog på en
hylde, har den førsteklasses tekstiler og aluminium på ryggen og er pakket ind i en jakke af
naturligt træ eller sort polymer. Den tilspidsede silhuet fremhæver højttalerens slanke natur
og reducerer efterklang, mens den arkitektoniske åbning på bagsiden danner både luftindtag
og kabelstyringssystem. For at sikre, rumfyldende lyd, arbejdede LAYER i tæt samarbejde
med Bang & Olufsens "tonmeister" gennem hele designprocessen. - Click here.

Vist nok slut med at kogt mere suppe på B&O's BeoSound Emerge.
Et problem skulle være den globale forsyningskædekrise.
  • 1
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 326