Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#335646
B&O sætter salg af Gården på pause.

Billede
Gården har stået tom, siden B&O i 2018. I maj 2019 blev den markante hovedbygning
ved indkørslen til Struer sat til salg for 26,5 millioner kroner. Men nu vil B&O selv vende
tilbage og fylde bygningerne med liv. Hvis du var klar med et bud, så er det for sent:
Efter et par år med fremgang og flere ansatte, vil B&O vende tilbage og fylde længerne
på "Gården" med liv .

Vi har valgt at sætte salget af Gården på pause. Vi ser på planer for, hvordan vi selv
kan bruge den. Det er stadig planer, men hvad det udmønter sig i helt konkret, er det for
tidligt at sige, skriver Martin Skov i en mail til avisen. Ifølge Martin Skov er baggrunden
den markante fremgang for B&O i løbet af de seneste par år - og ikke mindst et ønske
om at pleje virksomhedens rødder i Struer:

Struer og denne ikoniske bygning er en del af vores DNA, og vi ønsker at fortsætte med
at styrke vores tilstedeværelse her. Vi har ansat mange flere nye kollegaer i Struer på
det seneste, og med den positive udvikling, vi har set de seneste 15 måneder og med de
ambitioner, vi har for fremtiden, så kan vi se flere spændende muligheder for at bruge
Gården. Det er derfor at, vi nu har meldt ud, at vi sætter salgsprocessen på pause, f
orklarer han. Okt. 2021. Holstebro dagblad. - Tryk her.
Brugeravatar
Af Millemis
#335655
bromberg skrev: 19. okt 2021, 08:56 Spørgsmål til LG-B&O combo.

Hvis jeg køber en oled Cx/1 og beosound stage, så er jeg med på at beoremote kan styre lg tv og eg burde kunne tilgå andre højtalere i Beoplay familien.
Men hvad med Philip hue eks??
Kan jeg med en beolink gateway styre mit hue i huset?
Hej bromberg

Det er korrekt - hvis det er konfigureret rigtigt, kan du styre og tilgå dine B&O-enheder med en BROne (og/eller med Bang & Olufsen-app’en)

Hvis du også vil kunne styre dine Hue Lights (forudsat at du også bruger deres bridge) med din Beoremote One, skal du ha’ gang i en BLI/BeoLiving Intelligence (som er efterfølgeren til Beolink Gatewayen).
Læs mere om BLI her:
https://www.bang-olufsen.com/da/us/tilb ... telligence

Hvis du googler ‘Beoliving Intelligence’ finder du yderligere oplysninger og videoklip om hvordan.

MM
#335864
Placeringen af mine BL18 i vores nye hus kan klares på lidt forskellige måder, men den der vil give bedst lyd i køkken/alrum vil dog placere én af højttalerne frit mellem to vinduespartier med en terrassedør i vejen for et eventuelt kabel. Førhen har jeg bare kørt et slim QED-mono-RCA hen til min Sonos, men fodlisten foran døren er noget fladere nu, så det vil ikke blive super godt og der vil være risiko for, at man får foden fanget i kablet.

Jeg overvejer at gå WISA-vejen, men hvordan er det nu mht. standby af højttalerne? Er det problemfrit via både SPDIF og RCA eller giver det anledning til hovedpine når vi snakker Sonos? Jeg tænker, at volumen-reguleringen vil være fedest hvis det er RCA mellem WISA transmitter og Sonos, og BL18 tænder/slukker pt. korrekt hvis man benytter dén forbindelse, men det betyder jo ikke, at Transmitter opfører sig ligeså pænt...
Af bromberg
#335869
Millemis skrev: 20. okt 2021, 11:33
bromberg skrev: 19. okt 2021, 08:56 Spørgsmål til LG-B&O combo.

Hvis jeg køber en oled Cx/1 og beosound stage, så er jeg med på at beoremote kan styre lg tv og eg burde kunne tilgå andre højtalere i Beoplay familien.
Men hvad med Philip hue eks??
Kan jeg med en beolink gateway styre mit hue i huset?
Hej bromberg

Det er korrekt - hvis det er konfigureret rigtigt, kan du styre og tilgå dine B&O-enheder med en BROne (og/eller med Bang & Olufsen-app’en)

Hvis du også vil kunne styre dine Hue Lights (forudsat at du også bruger deres bridge) med din Beoremote One, skal du ha’ gang i en BLI/BeoLiving Intelligence (som er efterfølgeren til Beolink Gatewayen).
Læs mere om BLI her:
https://www.bang-olufsen.com/da/us/tilb ... telligence

Hvis du googler ‘Beoliving Intelligence’ finder du yderligere oplysninger og videoklip om hvordan.

MM
Ja jeg havde godt drømt lidt om halo som styring også, men den kræver Pro licensen, som er 4000-4500kr oven i de 7500 for bli.
Det er lige i overkanten. Men jeg kan stadig tænde og slukke bare med bli uden brug af Pro licens
#335989
Det er ikke lige den stue Peter afbilder, så underlaget er fliser, og de er nok for glatte til at den kan ligge uden klæb. En mulighed var også at føre kablet op over dørpartiet, men det tilføjer lige 4 m til kabellængden, som i forvejen er 4-5 m og det kunne godt give lidt støj. Derfor var jeg interesseret i WISA-løsningen.
  • 1
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 326