Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Adamcph
#335230
Jeg har fornylig købt Beoplay s8 med hub og tv samsung The Sero! Der kommer lyd men den kan ikke justere op og ned! Jeg har prøvet apple tv og universal fjernbetjening men intet af disse virker.. er der en klog man der kan hjælpe hvad jeg kunne ?
#335241
Subwoofer BeoLab 19. Funktion for begynder - side 154.

Her B&O's WiSA sender enhed, indbygget i BeoSystem 4 BeoVision TV,

Billede
Højttaler tilslutning ifølge B&O manual: Du kan tilslutte op til otte WiSA kompatible
højttalere trådløst. Den trådløse forbindelse opnås ved at placere alle trådløse
højttalere mindre end 9 meter fra fjernsynet. Fjern alle genstande foran fjernsynet
og de trådløse højttalere, da disse kan forstyrre den trådløse forbindelse.
Trådløse højttalere bør stå i samme rum, og være synlige fra fjernsynets placering.
#335248
Tiden for en nyudviklet audioafspiller fra B&O er passe, sådan er dét desværre.
Heldigvis findes smukke Beo-klinolier til fornuftige priser, du kan streame til.

Billede
Billede
Tips, hvis Beosound Ouverture / 2300 / 3000 / 3200,
glaslåger ikke lukker. - Tryk her.
#335266
LG OLED C1 (48,55,65,77,83") 2021.



I denne video tager vi et kig på de bedste indstillinger for at se film og tv
på LG C1 OLED TV lige ud af boksen. Disse indstillinger er beregnet til
at tilnærme branchestandarder for indholdsmastering og skabers hensigt.
Vi gennemgår de bedste indstillinger for SDR, HDR og Dolby Vision og
giver dig nogle tips til at få mest muligt ud af hver tilstand.


Salgsområde, distribution, muligheder for forskellige forhandlere med forskellige
software konfigurationer og funktionsrestriktioner i henhold til lokal lovgivning.
9 - Europa ( 2 x DVB -T / T2 HD / C / S / S2, 1x CI -slot, MR21N, 1 x IR - blaster,
WiSA 5.1.

Lyd: LG OLED G1 og C1 modellen -
Siden 2017 har LG leveret Dolby Atmos surround sound-understøttelse på sine bedste
tv'er, både ved brug af indbyggede lydhøjttalere og ved at udsende sådan lyd til eksterne
højttalere, der er kompatible med dette lydformat. Højttalersystemet i G1 -modellen er
fremstillet i henhold til skema 4.2 med en samlet effekt på 60 watt.Virtuel 5.1.2 surround-
blanding af mikrofon giver forbedret lyd gennem de indbyggede højttalere, mens Auto
Volume Leveling sikrer ensartede lydstyrkeniveauer, når du skifter kanal eller applikation.
Funktionen Wireless Sound Sync er tilgængelig for at forbinde og overføre lydindhold på
mobile enheder.

Derudover understøtter fjernsynet den nyeste WiSA trådløse flerkanalslydteknologi. Med
dens hjælp kan du udsende lyd fra dit tv til kompatible WiSA -højttalere (i øjeblikket har
Klipsch, Bang & Olufsen, Axiim, Enclave Audio det allerede). I dette tilfælde taler vi ikke
kun om standard 5.1 -lyd, men også om moderne formater, herunder Dolby Atmos.
WiSA's Summit - teknologi understøtter ukomprimeret multikanallyd (op til 8 kanaler).
Ifølge WiSA er lydkvaliteten 20 gange højere end for Bluetooh- og Wi-Fi-teknologier.

Tv fremstillet til Rusland og SNG -landene har WiSA 2.1-teknologi med kun 2,0 lydunder -
støttelse.
#335310
Hvilken internethastighed har man brug for til streaming ?.

Streaming af udsendelser i lav kvalitet på dit TV kræver ifølge forbrugermagasinet
Tænk minimum 5 Mbit/s. Streamer du i HD, skal du minimum have 10 Mbit/s,
hvis du vil være sikker på ikke at opleve udfald. Har du et 4K TV, kræver streamingen
4 gange så meget båndbredde end HD. Altså mimimum 40 Mbit/s. Og det er vel og
mærke pr. TV eller enhed, der supportere 4K. Er I flere i husstanden, der streamer
eller gamer samtidigt, løber det hurtigt op.

Flere af de store udbydere af streaming, f.eks. Netflix og TV 2 Play varsler om højere
minimumskrav til din dataforbindelse, hvis du vil have en god oplevelse af din streaming.
Kravet til hastighed på dit internet løber stærkt, og det gør den teknologiske udvikling
også. De første 8K TV er allerede landet på det danske marked. Altså pludselig en
yderligere fordobling i kravet til din internethastighed. - Læst her.
#335323
Ja nu er der gået nogle år. - Tryk her.

Som nostalgisk materialist, er Oppo BDP-93 EU Blu-ray afspiller stadig en
del af mit setup. Jeg er glad for min Oppo, og ligger ind imellem en BluRay
skive på.

Oppo's dongle er kompatibel med 802.11b/g/n 2,4 GHz trådløst netværk.
Alt kørte uden problemer. Opdatering af PUC liste, er lagt ind på BV 7 Mk
III, af min lokale B&O teknikker.

Billede
Billede
Oppo opdateret med IR link til BeoVision 7.------------------ Oppo USB dongle.

Billede
Album covers finder dBpowerAMP Music Converter automatisk på nettet.
  • 1
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 326