Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CLY
#335256
Finder det personligt dejligt flatpanels tester bedste billede, altså bedst mulige tv.
Dog ved samtlige læsere jo det er OLED der har føretrøjen. Kunne være spændene med test i under 10.000 kroners klassen for at se hvad der er bedst der.
Enig i der findes test mange steder af billigere modeller, dog bare ikke så troværdige og professionelle som her.
Ville jo også være trist hvis alle biltest kun var dem over en million, afholder trods alt mange for at være med.
Af George1
#335287
Ville hellere have nogle flere test af non oled top modeller eller næsten top modeller, evt fra andre end de gængse mærke, tror ikke dette her skal være et site hvor man tester de billigste produkter, da det vil udvande sitet, i forhold til den primære gruppe som er billed nørder/ semi billed nørder.
Af lennon
#335291
Jeg ved ikke lige hvad det er folk forestiller sig . At der er et eller andet overset/ukendt produkt derude ,som er gået under radaren med uhørt høj ydelse i forhold til pris ? Altså sammenlignet med 48” OLED som lige nu tilbydes til ca 4k ? - så må i desværre drømme videre. Eller skal der spildes energi på,at dybdeanalysere et 65” Prosonic fra Bilka til 2800kr ? ?
Af lennon
#335292
lennon skrev: 4. okt 2021, 19:08 Jeg ved ikke lige hvad det er folk forestiller sig . At der er et eller andet overset/ukendt produkt derude ,som er gået under radaren med uhørt høj ydelse i forhold til pris ? Altså netop sammenlignet med 48” OLED som lige nu tilbydes til ca 4k ? - så må i desværre drømme videre. Eller skal der spildes energi på,at dybdeanalysere et 65” Prosonic fra Bilka til 2800kr ? ?
Af PeterD
#335295
lennon skrev: 4. okt 2021, 19:09
lennon skrev: 4. okt 2021, 19:08 Jeg ved ikke lige hvad det er folk forestiller sig . At der er et eller andet overset/ukendt produkt derude ,som er gået under radaren med uhørt høj ydelse i forhold til pris ? Altså netop sammenlignet med 48” OLED som lige nu tilbydes til ca 4k ? - så må i desværre drømme videre. Eller skal der spildes energi på,at dybdeanalysere et 65” Prosonic fra Bilka til 2800kr ? ?
Mja'e....

Vizio som kun findes i USA og Toshiba har vist lavet enkelte gode skærme hvor man får meget for prisen..Det burde være muligt at finde noget tilsvarende i Europa.

Ellers kunne man lave en test kaldet: "Bedst af de billige (op til 5000 kr)

Men omvendt. Hvis Samsung og LG sidder på det prisbillige segment så er der ikke meget at rafle om..
Af lennon
#335296
I Europa kan man feks købes Panasonic ( -hvor man får rigtigt meget for prisen) , det kan man så ikke i USA. . osv osv
Og i discount segmentet har der ofte været et forvirrende udbud af samme grund-produkt med forskellige Brand navne,som feks Medion, Blaupunkt - eller hvad de nu har heddet. .
Bedst op til 5000 ? - må vel være OLED, og Ipad . . 🖥
Af George1
#335299
lennon skrev: 4. okt 2021, 19:08 Jeg ved ikke lige hvad det er folk forestiller sig . At der er et eller andet overset/ukendt produkt derude ,som er gået under radaren med uhørt høj ydelse i forhold til pris ? Altså sammenlignet med 48” OLED som lige nu tilbydes til ca 4k ? - så må i desværre drømme videre. Eller skal der spildes energi på,at dybdeanalysere et 65” Prosonic fra Bilka til 2800kr ? ?
Nej dak
Brugeravatar
Af bbplayer
#335301
lennon skrev: 4. okt 2021, 19:08 Eller skal der spildes energi på,at dybdeanalysere et 65” Prosonic fra Bilka til 2800kr ? ?
Skærmene har jo købere men hvor mange, da aner jeg ikke men der høres jo om folk som bare skal have en skærm, og jeg tror ikke de læser så mange anmeldelser, så de sider og aviser som dækker segmentet må være nok.

Jeg ser ingen grund til det, selvom de engang ret dyre OLED nu er kommet ned i et segment man normalt kalder billige / entry level skærme :) Så kan man jo tænke lidt over det.
Af lennon
#335303
Tjahh, folk køber jo stadig både billige og dyre LCD på trods af garantien for en eller anden form for ujævn baggrundsbelysning . .
Af lennon
#335309
Næppe, det var nu også mere en konstatering af, at folk (herinde) køber produkter man er velvidende om kan være disponeret for fejl .
Af CLY
#335350
Hvorfor komme med så arrogant holdning Lennon?
Fordi man kan få 48 tommer OLED til rimelig pris, vælger mange stadigvæk at få 65 tommer grundet str upåagtet OLED banker den på kvalitet.
Med den seriøsitet flatpanels tester tv med, kan mange da godt bruge oplysning omkring hvilke led der er bedst.
Det altså ikke alle der vil bruge plus 15 kilo på stor skærm, det kan man da godt respektere.
Personligt vil jeg da gå efter OLED 65 og helst 77 tommer, men set ud fra hvad hovedparten slæber hjem af tv fra butikkerne, så er mindre prisklasser stadigvæk spændene at følge hvad er bedst. De “billigere” Led skal jo ikke sammenlignes direkte med oled i halv str billed areal.
Du sammenligner jo heller ikke biler på tværs af klasser når de testes.