Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anders234
#335207
Det er tit topmodellerne i tester, kunne også være interessant med test af billigere modeller og samlinger med hvad man får til prisen
Af PeterD
#335212
Det syntes jeg også FP var bedre til "i gamle dage" og med tanke på lidt krise, Coronaressesion, kunne det være rart at dreje kikkerten over mod og stille lidt skarpere på budgetmodellerne.

Kort sagt:

Hvor bliver FP's testere positivt og negativt overrasket over produktet når prisen tages med og hvordan er skærmen sat direkte overfor en konkurrerende skærm.

Ja, det kunne være interessant at se mere til 4000-5000-6000 kr's klassen og se hvor langt, Philips, Samsung og TCL, (fåes i Elgiganten) er kommet.

Hisense, Toshiba, Sharp og Nokia laver også skærme selvom butikkerne helst vil sælge Samsung QLED/LCD, LG og OLED til ofte 16-20.000+ for et 65..
Af lennon
#335213
Jeg synes det er helt fint,at FP bruger energien på frontlinie-produkter og billedkvalitet.De fejl og mangler der spottes her vil jo bare skaleres op i low-budget segmentet .
Brugeravatar
Af hans123
#335214
Der er da masser af steder de teste billige tv. Tænk osv.

Flatpanels tjener ikke på at lave test og har sikkert tid eller lyst til at masse teste.
Af PeterD
#335221
hans123 skrev: 2. okt 2021, 07:42 Der er da masser af steder de teste billige tv. Tænk osv.

Flatpanels tjener ikke på at lave test og har sikkert tid eller lyst til at masse teste.
Kræver abonnement og så vidt jeg husker er/var TÆNK tests før i tiden meget farvede, da det mindede om betalt provovering fra nogle producenters side...

Måske er det blevet bedre?
Af PeterD
#335222
anders234 skrev: 2. okt 2021, 09:04 Ok tror bare at der er mange læsere her på siden der ikke køber de dyre skærme der bliver testet, jeg gør ikke
Ja, som sagt de "billige" skærme/ukendte producenter er stadig en gråzone for hvad kan de egentlig? Alle ved jo at QLED/LCD og OLED er noget af det bedste på markedet men det koster også.
Af PeterD
#335223
anders234 skrev: 2. okt 2021, 09:57 Men den skærm jeg købte sidst var var en der var anbefalet herinde der var god til prisen en Samsung ju7005
Ja, men hvor god var den overfor Sony, LG og Panasonic's ditto og fik man mest for pengene der, og gør man stadig det?

I mange andre produkter tester man varer som er "ens". Enten kategorisk eller prismæssigt overfor hinanden, mener Søndagsavisen og BT har lavet flere af sådanne test

Bagerbrød. Tomatsovs. Lasagne. Bacon. Cacaomælk men det er selvfølgelig en anden snak

:)
Af CLY
#335237
Ja, test af billigere tv kunne være interesant nok også.
Alle ved jo OLED er toppen af poppen, men der bliver stadigvæk solgt mange tv i 4-10.000 klassen af diverse led.
Og ja man kan finde test mange steder, men flatpanels er jo seriøse, og dem finder man ikke mange steder😉
Tænker da mange gerne vil bedste low eller mid Price modeller
Af PeterD
#335242
mbm skrev: 3. okt 2021, 07:46 Kig over hos rtings.com de laver en masse test og de kan sammenlignes
Tak.

Syntes ofte rtings.com var farvede da de ikke testede mange LG, og Philips men tydeligvis er det OLED som slår QLED/LCD skærmene. Bare ærgeligt at vi ikke får Vizio, TCL og Hisense skærme i Europa, men det glæder sikkert Elgiganten og Power, da producenterne af de nuværende udbudte skærme kan nå deres salgsmål, selvom produkterne er middelmådige i et segment som fortjener større konkurrence