Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#335067
sd2100 skrev: 27. sep 2021, 18:13
Peter Pan skrev: 27. sep 2021, 16:45 Billede - Tryk her.

Tilsyneladende vil Bang & Olufsen ikke leverer en BL-7 lignende trådløs WiSA Centerhøjttaler. !:(
Det ville ikke give nogen mening. Der er allerede gode højttalere i Eclipse og Harmony.
Nej, absolut ingen mening - og de højtalere er absolut gode (plus hvad der ‘følger med’ af lydprocesseringsmuligheder)……
…..men Peter Pan vil IKKE have et BV/tv fra B&O.

MM
#335078
sd2100 skrev:Der er både negative og positive oplevelser med WISA derude på nettet.
faldo skrev:Hej Peter.
Jeg har en soundsend wisa boks, som jeg har koblet til et par BeoLab 18. Det fungerer godt. Så satte jeg en sub på, som gjorde at de lave toner forsvandt fra BeoLab 18. Men er i dialog på med producenten, som vil lave en firmware opdatering. Så når den kommer igen, så kører jeg trådløst igen.
#335097
SoundSend. Opsætnin - indstillinger.

Billede
Hvis SoundSend, samt de WiSA Ready funktioner på nogle LG 2021 tv modeller,
fungere som beskrevet, har B&O sovet i timen alt for længe.

B&O er blevet opfordret til fornyelse af deres ældre WiSA teknologi, samt til at
udvikle en WiSA ready centerhøjttaler. Hvis man ikke lige er til True 360 mono lyd,
eller til en af de to overprissatte lyd-center B&O leverer til de LG tv, de levreres med.

Personlige er jeg glad for min hobby, er de ældre Bang & Olufsen produkter.
Brugeravatar
Af Millemis
#335101
Peter Pan skrev: 28. sep 2021, 13:54 Hvis SoundSend, samt de WiSA Ready funktioner på nogle LG 2021 tv modeller,
fungere som beskrevet, har B&O sovet i timen alt for længe.

Personlige er jeg glad for min hobby, er de ældre Bang & Olufsen produkter.
Absolut ikke enig!
Lyddelen i et moderne tv fra B&O er langt mere end blot WiSA og nogle simple indstillingsmuligheder for de op til 8 kanaler, der er mulige dér.
En af disse ting er muligheden for frit at kombinere trådløse/WiSA-forbindelser med kabelbundne/Powerlink-forbindelser, når der skal tilsluttes højtalere.

Bliv du bare ved din hobby = ‘ældre Bang & Olufsen produkter’, for du har øjensynligt ikke fattet mulighederne i det, som B&O har tilbudt igennem nu en del år………og som virker ganske fortrinligt.

MM
#335161
B&O debuterer med WiSA-baseret trådløst teatersystem.

Billede
Med introduktionen af BeoLab 17 kompakte højttalere, BeoLab 18 søjlehøjttaler
og BeoLab 19 subwoofer, er luksus A/V-producenten Bang & Olufsen begyndt at
markedsføre sit første WiSA certificeret trådløse system. WiSA Wireless Speaker
er et branchekonsortium af producenter, der har vedtaget et system udviklet af
Summit Technology, der trådløst sender op til otte kanaler ukomprimeret lyd med
24-bit/48 kHz opløsning til højttalere udstyret med Summits modtagerteknologi.

På B&Os lancerings arrangement i New York City, kommenteres at med ankomsten
af ​​et system af denne kaliber, tillod B&O endelig at udvikle en trådløs mulighed for
hjemmemusik og biografprodukter af højeste kvalitet. Sælges under marketing -
banneret "Immaculate Wireless Sound", og det nye system indeholder de tre nye
højttalere og et transmittermodul, BeoLab Transmitter 1, som nu er fuldt integreret
i virksomhedens BeoVision 11 LCD HDTV -serie, men fås også separat til efter -
montering til virksomhedens tidligere BeoVision 11 -modeller eller traditionelle
tredjeparts lydsystemer.
#335171
B&O / LG fortid. - Dec. 2018. - LG TV får trådløs WiSA - lyd. - Tryk her.

Lars Ladingkær skrev:Efter sigende gav den tidligere WiSA stick kun stereo, sammen med et LG TV, hvor den nye integrerede WiSA-løsning understøtter alle 8 kanaler til surround. Det bliver spændende at se hvordan LG har løst det.

B&O bruger jo den surround-processor som deres Tonmeister, Geoff Martin, designede til første Avant. Den kan ikke Atmos eller DTS:X, til gengæld kan den skallere alle typer af inputs (som mono, stereo, 2.1, 3.0, 3.1, 5.1, 7.1 osv). til en vilkårlig højttalerkonfiguration. Samtidig med at den har en avanceret bass-management (intelligent styring af bassen).

Den processor havde B&O lagt en masse udvikling i, og vil tro at det fortsat er den de
benytter i eksempelvis Eclipse soundbar. Den svarer i funktion til en stor AV-receiver, blot indbygget. Det er noget af det man betaler for i B&O-produktet.

Om LG har noget tilsvarende i deres største 2019-modeller TV må vi vente at se. :)

/Lars
#335193
Sjovt nok ser man ikke nogle WiSA kompatible 7.1 højtaler-sæt (som kunne bruges i en 5.1.2 konfiguration)…..selvom alle snakker om Dolby Atmos 🤔
Jeg er kun stødt på 5.1 sæt!

(Og forøvrigt er det måske nok lidt overdrevet at snakke om Atmos-lyd med kun 2 højde-højtalere)

MM
#335215
Indstilling af BeoLab 19 for trådløs WiSA audio overførsel.

Billede
Foto af Aussie Michael.

Billede

B&O Tech: Subwoofer BeoLab 19. Funktion for begynder.
En artikler serie om teknologien bag Bang & Olufsen højttalere.

Click here.
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 326