Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#334507
Rasmus Larsen skrev: 8. sep 2021, 11:43 Så er der kommet dato på den danske lancering.

HBO Max sætter dansk lancering til 26. oktober – smugkig på indholdet
hej Rasmus,

gider du/I undersøge hvordan det kommer til at hænge sammen med Yousee's 'bland selv'?

lige nu (sådan som det er lige nu) så koster HBO Nordic 6 point - men problemet er at man KUN KAN SE HBO Nordic på følgende måde:
'Du kan se alt indhold via tv-boksen, YouSee Tv & Film-appen og tv.yousee.dk.'

- man kan kun se det på tablet/telefon eller kun via deres egne tv bokse (man kan ikke hente appen på sin egen Android eller Apple boks og bruge den på denne måde)

mit spørgsmål går ud på:
- hvordan kommer det til at se ud når HBO Nordic bliver erstattet med HBO Max?
vil HBO (til den tid: HBO Max) forsvinde helt fra 'bland selv'? elle får man mulighed for at hente appen på samtlige enheder (inkl. alm. tv og alm. tv bokse ((Android, Apple)) - ikke kun Yousee's bokse) så folk med tv via antenne og kort også kan få glæde af Max via Yousee's 'bland selv' (blot ved at hente HBO Max enten på tv eller Android, Apple tv bokse)
Af allo
#334525
Rasmus Larsen skrev:Det er for tidligt endnu, men vi skal nok følge op med parterne. Jeg vil tro, at vi først får fyldestgørende svar på forhold som disse, efter den planlagte præsentation af HBO Max i oktober.
tak

de (Yousee) får det hele at vide 'lang tid' før alle os andre (de har nok allerede det hele på plads da de er nød til at forberede overgang fra Nordic til Max på deres bokse og app...)
Brugeravatar
Af elcom
#334529
Hvis der kommer voldsomt meget mere indhold får YouSee i hvert fald travlt. Det virker ikke som om det kører automatisk med data fra HBO på YouSee TV app'en, men de skal køre en eller anden manuel operation for at få det lagt op. Sikkert oprette serien/filmen, få lagt billeder op og links til indholdet. Der er i hvert fald ofte forsinkelse, til tider dage fra noget går live på HBO Nordic, til det er live i YouSee app'en.
Af allo
#334533
Rasmus Larsen skrev:Det er dog ikke ensbetydende med, at de vil tale offentligt om det :) Desværre vil ingen af parterne melde ud om disse ting endnu.
det er lige så meget i deres egen som i vores interesse (dem som bruger HBO eller vil bruge den via Yousee's 'bland selv')...

jeg kunne selvfølgelig selv sende en mail til dem men jeg tænker at en forespørgsel fra Jeres side ville 'presse' dem lidt mere og give alle os en meget bedre/konkret/detaljeret etc. svar (jeg er et 100 på at de allerede HAR FÅET besked - nu skal de bare have lidt tid til at forberede sig på farvel til Nordic og implementering af Max)
#334534
Jeg tror, at grunden til, at partnere er så vævende omkring de konkrete forhold, skyldes, at HBO Max ikke har udmeldt pris. Så hvis Telmore, YouSee osv. går ud og melder om prisstigning på mobilpakke eller point, så ligger det jo i kortene, at HBO Max også bliver dyrere – og vice versa.

Da HBO Max lancerede ud i USA, opsagde de aftalerne med nogle af distributørerne, bl.a. deres aftaler om at ligge som 'kanal' hos Amazon og i Apple TV appen. Bruddet skete ikke lige med det samme, men nogle måneder efter lanceringen. Hvis HBO Max vil have kontrol over egen skæbne (direkte kontakt til kunder, mulighed for 4K HDR, Atmos osv.), så skal de jo ud af aftaler som den med f.eks. YouSee og mere over i noget a la Netflix-integrationen, hvor Netflix appen ligger som særskilt app på YouSee-boksen.
Af allo
#334545
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror, at grunden til, at partnere er så vævende omkring de konkrete forhold, skyldes, at HBO Max ikke har udmeldt pris. Så hvis Telmore, YouSee osv. går ud og melder om prisstigning på mobilpakke eller point, så ligger det jo i kortene, at HBO Max også bliver dyrere – og vice versa.

Da HBO Max lancerede ud i USA, opsagde de aftalerne med nogle af distributørerne, bl.a. deres aftaler om at ligge som 'kanal' hos Amazon og i Apple TV appen. Bruddet skete ikke lige med det samme, men nogle måneder efter lanceringen. Hvis HBO Max vil have kontrol over egen skæbne (direkte kontakt til kunder, mulighed for 4K HDR, Atmos osv.), så skal de jo ud af aftaler som den med f.eks. YouSee og mere over i noget a la Netflix-integrationen, hvor Netflix appen ligger som særskilt app på YouSee-boksen.
det er også det som jeg er 'bange for' at kommer til at ske med Yousee's aftale (at HBO vil forsvinde)

bliver spændende at se om de så også kan begrænse Max udelukkende til tablet/telefon og pc (ligesom det er med Nordic) - hvis 'ja' så kan de ikke tillade sig at opkræve mere end de 6 point

det jeg er mest 'bange for' når det gælder Yousee, det er deres aftale med Viasat og Canal Digital (som har slået sig sammen og som nu hedder Allente) - mister de DEN AFTALE så skal de selv købe rettigheder til sport - gør de ikke det så er det game over - så er de færdig
#334888
Den nordiske præsentation af HBO Max sker den 8. oktober. Her kommer der "meget mere om den nye platform, indhold og pris".

Allerede nogle dage før har vi dog mulighed for at få noget information, så det kan godt være, at vi kan dele noget før den 8. oktober. Hold øje med forsiden.
Af Kenneth
#335049
I øvrigt så vil HBO Max erstatte HBO på Telmore Play abonnementer. Det har jeg netop fået mail om fra Telmore.

Paramount+ erstatter Viaplay for dem der har dette med i abonnementet.

Ingen prisstigninger :)

Hilsen Kenneth
Af allo
#335066
Kenneth skrev:Paramount+ erstatter Viaplay for dem der har dette med i abonnementet.

Ingen prisstigninger :)

Hilsen Kenneth
gider du uddybe ovennævnte (hvis du har fået noget mere at vide om emnet)?

Viaplay er en streaming tjeneste som indeholder film, serier, sport m.m. - mister man så det hele eller bliver den tjeneste en del af Paramount+???

de kan gøre hvad der passer dem men hvis de fjerner Ch.L., SL m.m så bliver mange sur...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#335074
De må have flere pakke-sammensætninger. Vi har Cmore i vores pakke, som erstattes af Paramount. Ser frem til HBO Max.

Allo: der er jo bare tale om, at Telmore bytter én tjeneste ud med en anden i deres pakkeabonnement. Det har de gjort adskillige gange før. Det har intet med Viaplay at gøre, men kun sammensætningen af streamingtjenester i Telmores abonnement.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21