Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334536
Jeg har pønset på at opgradere min stationære i noget tid nu, men alene et nyt grafikkort koster gerne 1,5-2 af den dyreste Xbox…

Er der nogle herinde, som har valgt en Xbox i stedet en opgradering af deres pc?

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om spil, men eneste spil, hvor min pc hoster og hakker er pt. Flight Sinulator. Andre spil håndterer den stadig nogenlunde - mest pga spiltyperne.

Tilføjelse: havde selvfølgelig lige glemt, at mit joystick ikke virker på Xbox. Streg i regningen, men ikke altafgørende.
#334538
steadi skrev: 9. sep 2021, 13:08 Er der nogle herinde, som har valgt en Xbox i stedet en opgradering af deres pc?
Nu gjorde jeg det nok ikke lige med X1X , jeg tror det skete med PS4 og så på mens grafik kort blev opkøbt til mining i flere år, og gjorde det hele meget dyrere.

Senest har jeg glædet mig over gamepass ultimate løsningen til Xbox, og den vil jeg nok fortsætte med, er ikke overbevist om jeg vinder på ps5 selvom det ser lovende ud, så udnytter jeg ikke dette alligevel og spiller en brøkdel af det jeg gjorde siden ps3 tiden.
#334699
En spilanbefaling: The Artful Escape er herligt, hvis man er til noget anderledes. Det er historiedrevet og underbygget af musik.

Dog ærgerligt at de ikke gør brug af HDR-format idet farvepaletten og kontrasten i dette spil ville gøre sig perfekt til OLED TVs evner udi HDR.

Spillet ligger på Xbox Game Pass.
Vedhæftede filer
the-artful-escape-review-1.jpg
the-artful-escape-review-1.jpg (668.66 KiB) Vist 3164 gange
Brugeravatar
Af TBC
#334955
Rasmus Larsen skrev: 22. sep 2021, 06:21 Er der nogen af jer, som har prøvet Psychonauts 2?

Folkene fra Double Fine / LucasArts har jo lavet nogle fantastiske spil gennem tiden med bl.a. Monkey Island og Grim Fandango. Det første Psychonauts var ikke helt oppe at ringe, men 2'eren ser poleret ud.
Ikke endnu, men det er et af de spil jeg har på listen over mulige kandidater der kunne være værd at spille. Der er bare så mange for tiden at man umuligt kan nå dem alle.

Spillet er generelt anmelderrost og har f.eks. fået scoren 90 hos GameSpot og selv PC gamer der ofte kan være ret karrige med karaktererne har givet det 89, hvilken er samme score som de har givet f.eks. Deathloop. Så helt tosset må det jo ikke være ;-)
#335118
Dolby Vision gaming er blevet klar på Xbox Series X, Series S

Vi har kigget lidt på det i Xbox betaerne, men ikke nok til at komme med en fast konklusion. Vi har dog nogle tanker.

Et par ting at være opmærksom på:
- Xbox kan automatisk 'konvertere' spil i normal HDR10 til Dolby Vision. Det vil nok snyde en del folk til at tro, at spillene rent faktisk er i Dolby Vision-format. Det er dog indtil videre kun en håndfuld spil, som kører i Dolby Vision.
- Fordele ved Dolby Vision ift. HDR10 til spilbrug? Ifølge Microsoft er det, at HDR10 bruger statiske metadata, så signalet sendes bare afsted. Dolby Vision bruger dynamiske metadata, så TV'et kan kommunikere sine billedegenskaber over HDMI-forbindelsen til Xbox. Det gør dels at det overordnede billede kan tilpasses, dels at billedet kan tilpasses ift. scenen i spillet.
- Der er et nyt 'Dolby Vision for Gaming' håndtag under skærmindstillinger på Xbox (se screenshot nedenfor). Hvis I ikke ser det, så skal Xbox genstartes, oplyser Microsoft. Spillene skal også genstartes.
- Foreløbigt er det kun nyeste LG TV som kan afvikle Dolby Vision i 4K 120Hz, så på andre TV-skærme med HDMI 2.1 bliver det et valg mellem HDR10 i 4K 120Hz eller Dolby Vision i 4K 60Hz.
Vedhæftede filer
FAaDof2VcAIdYkr.jpeg
FAaDof2VcAIdYkr.jpeg (59.3 KiB) Vist 2840 gange
#335121
Den fulde liste over bekræftede spil i Dolby Vision ved lancering:
- Ori and the Will of the Wisps
- Call of Duty Black Ops Cold War
- DiRT 5
- Psychonauts 2
- F1 2021
- Marvel's Guardians of the Galaxy
- Microsoft Flight Simulator, Gears 5
- Borderlands 3
- Immortals Fenyx Rising
- Metro Exodus
- The Division 2
- Halo Infinite (kommer i December)


Anbefaling herfra er Ori and the Will of the Wisps. Det er ekstraordinært flot – også i HDR10.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 42