Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af sokken
#334427
Hej.
Er på udkig efter en surround receiver med 2.1.
Jeg har kig på den her

https://www.hifiklubben.dk/denon-avc-x3 ... cx3700hbk/

Men den har kun 1 hdmi 2.1 Port.
Jeg skal bruge 1 til min ps5 men er i tvivl om jeg skal bruge flere om nogle år. Det er en receiver jeg regner med at have i 10 år eller deromkring, hvis den holder så længe.

Hvad siger I. Skal jeg finde en receiver med flere 2.1 porte?

Jeg har også kig på yamaha. De har flere porte med 2.1, men de er næsten lige udkommet så de er ret dyre
Senest rettet af sokken 6. sep 2021, 18:52, rettet i alt 2 gange.
Af Supergris
#334461
Måske du skulle rette din overskrift, så folk er klar over, det er "HDMI 2.1-porte", du efterspørger?
Jeg troede i første omgang, du var på jagt efter en surround-receiver uden bagkanaler...

Du har ret i, receivere med mere end én HDMI 2.1-port er en mangelvare, og så vidt jeg ved, er der endnu ikke switche eller splittere, der understøtter det, men HDMI 2.1 og eARC giver dig jo mulighed for at tilslutte dit udstyr i den rækkefølge, du har lyst til, det kræver dog, at samtlige enheder i kæden understøtter dette, men det åbner jo op for muligheden med at tilslutte sine nyeste konsoller og lign. direkte til TVet...
Af sokken
#334466
Overskriften er rettet, tak 😊

Men vil det ikke altid være bedst at køre det igennem receiver?

Kan jeg sætte ps5 direkte i tv og så sætte en anden enhed der er 2.1 i receiver eller kan jeg kun 1 af delene?
#334490
Hvis din receiver er tilsluttet med HDMI 2.1, betyder rækkefølgen ikke noget, hvilket betyder, du sagtens kan gøre, som du spørger til, uden du går glip af hverken lyd- eller videokvalitet, forudsat dit TV også har HDMI 2.1...
Af Denner
#334515
Har skrevet lidt med HiFiKlubben og de er begyndt at få de nye receivere hjem, her er svaret fra dem:

Tak for din mail!

Yes, de er kommet hjem, MEN vi kan desværre ikke garanterer at det er den nye model du får når du bestiller 🙈
Mit bedste bud ville være at bestille til afhentning i en butik, så du kan åbne og tjekke når du afhenter. Så kan du nemlig returnere med det samme dernede. Hvis du ikke vil betale for den inden, kan du evt ringe til butikken og bede dem bestille en hjem til dig, så du betaler nede ved dem ved afhentning. Giver det mening?
#334516
Jeg synes stadig der er grund til at være varsom. F.eks. har Yamahas løsning med udskiftning af HDMI-boardet i deres defekte HDMI 2.1 receivere ikke rigtig afhjulpet problemet: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1630037772

Receiveren bør minimum have 40Gbps båndbredde på HDMI 2.1 portene, hvis man ikke vil løbe ind i problemer med Xbox Series X og eventuelt fremtidige HDMI 2.1 konsoller, afspillere og PC'er. Ideelt set bør en receiver, som er en mellemenheder, ikke være falskehals, altså bør den supportere HDMI 2.1's maksimale båndbredde (48 Gbps).
Af sokken
#334520
Denner skrev: 9. sep 2021, 07:37 Har skrevet lidt med HiFiKlubben og de er begyndt at få de nye receivere hjem, her er svaret fra dem:

Tak for din mail!

Yes, de er kommet hjem, MEN vi kan desværre ikke garanterer at det er den nye model du får når du bestiller 🙈
Mit bedste bud ville være at bestille til afhentning i en butik, så du kan åbne og tjekke når du afhenter. Så kan du nemlig returnere med det samme dernede. Hvis du ikke vil betale for den inden, kan du evt ringe til butikken og bede dem bestille en hjem til dig, så du betaler nede ved dem ved afhentning. Giver det mening?
Tak for info
Af sokken
#334521
Rasmus Larsen skrev: 9. sep 2021, 08:00 Jeg synes stadig der er grund til at være varsom. F.eks. har Yamahas løsning med udskiftning af HDMI-boardet i deres defekte HDMI 2.1 receivere ikke rigtig afhjulpet problemet: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1630037772

Receiveren bør minimum have 40Gbps båndbredde på HDMI 2.1 portene, hvis man ikke vil løbe ind i problemer med Xbox Series X og eventuelt fremtidige HDMI 2.1 konsoller, afspillere og PC'er. Ideelt set bør en receiver, som er en mellemenheder, ikke være falskehals, altså bør den supportere HDMI 2.1's maksimale båndbredde (48 Gbps).
Men vil de nye yamaha modeller som du nævner i annoncen Ikke have fuld båndbredde?
Jeg har nemlig også kig på yamaha rx-a4a

Ved du om den nye chip er blevet testet i Denon og Marantz efter de har sendt de nye receiver ud?