Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329976
Da jeg så noget TV3 sport på yousee dvb-c, synes jeg ikke det så skarpt ud ;;) . Ved nærmere tjek, ser jeg at alle 3 TV3 sport kanaler er i 720p. Jeg mindes de tidligere var i 1080i. Er der nogle parabol, stofa eller waoo brugere som kan bekræfte at de stadig modtager i 1080i? På Samsung kan man få oplysningen frem ved at holde infoknappen inde.

Billede

Hvis det er yousee som omformer det til 720p, kan man ægre sig over de ikke gør det til 1080p istedet.
#330001
Tak, jeg spekulerer om yousee gør det for at genbruge samme bitstrøm, som de bruger til yousee app'en. App'en har haft det svært med interlaced indhold tidligere. Som dvb-c bruger er man taber med denne ændring :-(
Det er mest synligt med et FullHD TV, da 720p skalerer bedre optil 4K.
#330202
Har holdt lidt øje med TV3 Sport/Max de sidste par dage og konstaterer at der nogle gange sendes i 1080i og andre gange i 720p (på den samme kanal). Det er nok TV3(Viasat), der vælger hvilken opløsning de vil sende deres programmer i og Yousee ikke ændrer på dette (Xee sender jo også i 1080i når der er fodbold).