Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjark
#334102
Hej,

Har netop opgradet til et LG OLED GX65, men jeg oplever en meget dårlig billedkvalitet når jeg caster content via Chromecast Ultra (eksempelvis Stofa web tv).

Når jeg afspiller content via dedikerede apps (Netflix, DR, Disney+) er kvaliteten fremragende, men det er bestemt ikke tilfældet når jeg afspiller via Chromecast. Jeg oplever et meget pixeleret billede, der af og til hakker lidt i det. Faktisk er kvalieteten så ringe, at jeg ikke er værd at kigge på.

Jeg forventer ikke at det er min Wifi forbindelse den er gal med, da dette ikke var en udfordring på det gamle TV. (Har 200/200 fiber med standard router fra waoo)

Er der nogle instillinger på TV eller Chromecast Ultra som jeg skal ændre på for at forbede kvaliteten?
#334103
At billedet hakker kan skyldes, at Chromecast står til 60Hz. Følg denne guide for at opsætte den til 50Hz: https://www.flatpanels.dk/guide.php?sub ... 1627548927

At kvaliteten er generelt dårlig kunne tyde på, at der ikke kommer nok WiFi-signal igennem (videostreaming skalerer op og ned ift. internethastigheden på det givne tidspunkt). Nogle TV har en ret effektiv signal-afskærmet bagside, så selvom det ikke var et problem på dit gamle TV, så kan det godt være, at WiFi-signalet ikke længere kommer uforstyrret igennem til Chromecast – den gemmes jo på bagsiden.
Af Bjark
#334125
Tak for kvikt svar Rasmus.

Ved første test lader det til at have forbedret kvalitetet - det hakker i hvert fald ikke. Opløsningen er dog forsat ikke imponerende.

Jeg havde slet ikke overvejet at chromecasten bliver fuldstændig afskærmet bag skærmen og den påvirkning det har på signal. Kunne det give mening at anvende en kort Hdmi forlængerledning, for på den måde at sikre stærkere signal til chromecast?

@Beckham - det vil primært være sport via Stofa web tv der skal castes. Er der en måde at hæve streaming kvaliteten på dette?
Af Ddur
#334130
Man kan selvfølgelig godt sætte et HDMI-forlængerkabel til, men en bedre løsning er at tilslutte et netværkskabel til din Chromecast Ultra. Opladeren til Chromecast Ultra har en netværksindgang.

Du kan ikke gøre så meget ved billedkvaliteten på Stofa WebTv. Det er bare dårlig kvalitet.