Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#334091
Hej,

den bedste tv løsning (når det gælder bedste billede, ingen forsinkelser m.m.) det er stadigvæk tv via kabel men siden at det ikke kan lade sig at gøre (de leverer ikke på adressen) så:
- er digitalt kort ( https://www.allente.dk/tv-bokse-og-udst ... ortlaeser/ ) bedre end en tv boks?

streaming af div. tjenester og hvad det nu skulle være = 0 (det drejer sig udelukkende om alm. tv kanaler)
Af Ddur
#334101
Besvarelsen af dit spørgsmål må afhænge af kvaliteten af dit tv’s indbyggede satellit-tuner vs. den tv-boks Allente alternativt kan tilbyde dig. Jeg tror, du skal være heldig, hvis der er nogen, der kan svare dig specifikt. Under alle omstændigheder vil du skulle oplyse dit nøjagtige tv.

Jeg ville nok i stedet spørge Allente og i den forbindelse huske at være opmærksom på, at de kan have en interesse i at sælge én løsning fremfor en anden.
Af allo
#334112
mit tv der er et Panasonic VT30

ifølge mig så ser rækkefølgen sådan her ud (bedste til værste kvalitet) :

- kabeltv
- digital kortlæser
- tv boks
- app

der er længe siden at jeg har mødt/talt med en medarbejder (når det bl.a. gælder den info som jeg har brug for her&nu) som jeg kunne bruge til noget/som vidste hvad han talte om - så det med at tale med en fra Allente - det kommer ikke til at ske (på vejen hjem kiggede jeg forbi to Yousee butikker - hvis du bare vidste hvor inkompetente, uvidende m.m. medarbejderne jeg har mødt i dag så ville du få et mindre chok...- det var slemt! og tale i tlf. eller chatte med en fra Allente og evt. 'stole' på hvad der bliver sagt = no way, no how :-) )

monopol eksisterer ikke men jeg kan ikke få kabeltv (bedste løsning for mig) fra Stofa (de har både Discovery's og Viasat's kanaler til samme pris som Yousee's pakker) i den del af København hvor jeg bor fordi...- fordi TDC's kabler...tc-tc-tc...

derfor kigger jeg på andre end kabel løsninger (via app er = no go)
Af allo
#334115
min liste er udelukkende bygget/baseret på den bedste mulig kvalitet som jeg kan få (ingen streaming eller 4K men selve billede: ingen forsinkelser, billede som fryser og-eller hakker m.m.) - og derfor hedder det (ifølge mig - men det kan sagtens være at jeg tager fejl her og at f.eks. bokse er lige så gode nu som kort eller kabel...):
- kabeltv
- kort
- boks
- app

jeg ved faktiak ikke om Allente og Stofa (de har også denne løsning) kan levere tv via kort (uden parabol) men det finder jeg ud af i morgen...

jeg tjekkede deres tv-liste og kunne godt se at mit figurer på den så det er halvdelen af vejen til succes :-)
Af Ddur
#334117
Allente leverer satellit-tv, så du kommer ikke uden om en parabol hos Allente (altså med mindre du vælger Allentes streamingprodukt, som du jo ikke ønsker).
Af allo
#334118
så dvs. at man ikke kan bruge kortet med andet end en parabol? det var så den plan som røg på gulvet lige der...(jeg håbede at der var en anden form for modtager som kunne fungere sammen med det...)

streaming fungerer bare slet ikke så godt som alm. kabeltv så den løsning kommer ikke på tale (no way no how at jeg skal se en kamp m.m. med 30+sek eller 1,5min forsinkelse eller slås med alle de andre problemer som folk finder sig i og accepterer)

det er så irriterende med de dumme TDC (som staten har betalt det meste for) kabler som ingen andre må benytte
Af allo
#334120
som nævnt tidligere:

- de andre (Allente og Stofa) tilbyder både Viasat's OG Discovery's kanaler (næsten samme pris som Yousee's fuldpakke)...meget mere for pengene (for mit vedkommende); jeg er på ingen måde interesseret i Viasat's og Cmore's hele 9 film og serier kanaler og det mens jeg savner og mangler alle de (for mig) gode Discovery's kanaler, så det ville være kæmpe spild af penge at bruge så overdrevet meget på en fuldpakke hos Yousee (mellempakke er 100% spild af penge for mig)
#334127
allo skrev: 23. aug 2021, 21:23 det er så irriterende med de dumme TDC (som staten har betalt det meste for) kabler som ingen andre må benytte
Der er intet til hinder for at andre udbydere kan udbyde TV pakker på TDC NETs kabel TV (i hvert fald installationer som ejes af TDC NET). På de private installationer er det op til ejeren af netværket om de vil åbne for andre TV udbydere - og rigtig mange af coax-installationerne er private net, som har aftale med TDC NET og youSee.

Grunden til at ingen laver et TV-produkt til coax installationer er, at det koster penge, flow-tv er en døende race og det er billigere for dem at lave en web-version af samme produkt, da det kan bruges af alle og ikke kun coax-kunder.
Kvaliteten er væsentlig dårligere på streaming end på coax - især sport går det ud over. Men de fleste danskere tænker desværre ikke kvalitet, men er tilfredse med det som streaming leverer. Personligt foretrækker jeg coax-signalet, så jeg forstår din irritation.
Af allo
#334134
mortenstryhn skrev:Der er intet til hinder for at andre udbydere kan udbyde TV pakker på TDC NETs kabel TV (i hvert fald installationer som ejes af TDC NET). På de private installationer er det op til ejeren af netværket om de vil åbne for andre TV udbydere - og rigtig mange af coax-installationerne er private net, som har aftale med TDC NET og youSee.
Stofa kan ikke levere kabeltv på adressen fordi vi bruger/har TDC's kabler i vores ejendom
det kræver Stofa's kabler for at få kabeltv fra Stofa - det var det svar som Stofa gav mig de to gange jeg talte med dem (i løbet af seneste 14 dage)

millennials (generelt) er ligeglade og kender intet til bl.a. ting som 'kvalitet' og begrebet som 'at eje' så streaming er deres poison; de ældre må nøjes med hvad de nu kan få (kender en del som måtte give op da de på ingen måde selv kan ordne eller betjene de moderne ting og sager eller finde rundt i den jungle så de sidder med de dårligste og værste løsninger) og resten? - tja...- jeg hører med til den 'døende race' som giver f hvad jeg bruger og at det fungerer som det skal og jeg praktiserer ikke 'halve løsninger' så ja...- jeg er ret meget på den...

tv boks i det ene rum ville være = enten en ekstra udgift/et ekstra abonnement (hvis man vil se tv i f.eks.to rum) i form af en ekstra tv boks; alternativet: tv boks i det ene rum og app i et andet (og det er ikke en løsning for mig da jeg kommer IKKE til at bruge app for at kunne se tv - hverken i form af cast eller via en app på en Android tv boks)

hvis Stofa kunne bruge TDC's kabler for at levere tv så ville det være game over for Yousee (de fleste ville nok gå over/vælge Viasat's og Discovery's kanaler frem for de 9 film og serier kanaler som Yousee tilbyder som 'et plaster på såret')
Af Ddur
#334140
Så længe du insisterer på at se Discovery’s fordummende og reklameafbrudte reality-programmer, og at du samtidig ikke vil streame, ja så kan jeg godt se, du har en udfordring.

Det ser ud til, at dit tv har DVB-T2 tuner. Har du overvejet at få almindelig antenne-tv fra Boxer? Det kræver selvfølgelig, at du kan sætte en (stue)antenne op, så den nogenlunde peger mod en tv-antennemast:
https://digitalt.tv/dvb-t-boxer-tv-send ... rkskortet/

Stueantenne:
https://www.av-connection.dk/?PGr=13814

Boxer:
https://www.boxer.dk/tv-streaming/
Af allo
#334149
jeg følger med i vores hjemlige liga (en del kampe bliver vist på både Kanal 9 og Eurosport) plus så ville det være super fedt med Discovery Channel - resten er bare 'extras' til samme pris som hos Yousee

mit VT30 kan sagtens trække/finde alle kanaler via et digitalt kort (selvfølgelig kun alm. kanaler - ingen streaming)

det som undrer mig det er (undersøgt og bekræftet) at jeg godt kan få tv via digitalt kort fra Yousee (uden parabol eller ekstern tv boks - selve kortet og antennekabel er nok) og på denne måde vælge en af deres 'bland selv' pakker - men det ikke fra andre (ikke fra Stofa eller fra Allente - ikke uden en parabol)...og det forstår jeg ikke...