Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#333526
Billede
jensoest skrev:Bekent.dk har bekræftet, at DAC’en har volumenkontrol, men dog kun ift. RCA-
udgangen og således ikke ift. optisk/coax-udgangen. Det giver jo umiddelbart
god mening. Eftersom RCA-udgangen i det her tilfælde er tiltænkt brugt, må
Samsung - fjernbetjeningen kunne bruges til volumenkontrol.
Brugeravatar
Af Millemis
#333543
Skulle der være nogle her, der også læser/bruger Beoworlds forum…
Det har været nede i går - nu kan man læse, men ikke skrive.
Der arbejdes hårdt på at rette fejlen.

Update lørdag!
Forum’et er nu oppe igen - siden nu til morgen

MM
#333565
Det er da en skam de er oppe igen Millemis, du burde i stedet gå lange ture, beder for dig og hunden.
Hilsen fra en, der må vente et år på en hofteoperation, grundet corona / sygeplejerske stræke. :((
#333566
Gennem årene har vi så fået banket et setup sammen som vi pt. har det fint med.
Til tv'et har vi tilsluttet højttaler til et 5.1 Surround setup, og jeg vil absolut ikke
undvære et 5.1 surround setup. Netflix levere stadig masser af film, indspillet med
Dolby Digital Surround sound.

Trådløs stereo lyd for lytning ved skrivebord, og i vores link rum, leveres hos os
via PC'en eller iPad Mini / Nas-server + To stk. ATV 3 og 2 sæt Dynaudio Xeo 3
audio systemer.

Billede
#333567
BeoVision 7- 40" Mk. III, er fra dengang B&O selv producere deres BV- TV, uden Netlink.

Billede
Sådan klare vi os uden et Netlink tv, og Bang & Olufsen App. Via computeren, eller iPhone /
ATV3 streames, DR.TV / Internet Radio / YouTube / Streaming tjenester / Nas Server, til
Coaxial Spidif IN (AV6) på BeoVision 7- Mk. III, og får lyd på de tilsluttede højttaler.
Senest rettet af Peter Pan 1. jan 2022, 17:13, rettet i alt 1 gang.
#333585
Gott im himmel was für ein dings!

Billede
Nr.5 er et højttaler relæ som sikre min 2 x 500 Watt ASP ICEpower
forstærker moduler ikke givet "blobs" i højttaler ved On/Off.
Hurtig byggede i sin tid dette relæ til mig, og det virker stadig fint.
#333608
Peter Pan skrev: 1. aug 2021, 11:56 Det er da en skam de er oppe igen Millemis, du burde i stedet gå lange ture, beder for dig og hunden.
Hilsen fra en, der må vente et år på en hofteoperation, grundet corona / sygeplejerske stræke. :((
Du gør dig unødige sorger.
Hunden lider ingen nød - den går konen lange ture med :)

Jeg troede da ellers, at i har verdens bedste sundhedsystem derovre i Hillerød ;;)

MM
#333666
Dejlige minder med BeoMaster 4400.

Billede
I 1977 købte jeg en BeoMaster 4400 tuner/forstærker designet af Jacob Jensen og betalte 3,795 kr. for den. I 1984 købte jeg den nye Beocord 9000, og betalte 8,500 kr. for den. Dette setup brugte jeg sammen i 10 år, og indspillede ca.150 kassettebånd. Jeg vil ikke gætte på hvor mange timer jeg har siddet og optage musik bl.a med Christian Flagstads hit-parade (tror jeg det hed). Både bånd og Beocord 9000 har jeg skam stadig, og der ligger jo mange hundrede gode musik nummer på de kassettebånd.

Det sker at jeg søger et bestemt musik nummer i min båndsamling, og da jeg har registreret bånd positions nr. under indspilningerne på Beocord 9000, kan den selv stoppe ved det nummer jeg indtaster før søgning.

I 1987 kom så en Pioneer A77 forstærker ind i huset, til at trække mine ny ind købte passive BeoVox Penta højttaler. Prisen fra nye var for to stk. 9,440 kr. Penta'erne havde godt af at få lidt flere watt end BeoMaster 4400 kunne give.

BeoMaster 4400 fortsatte med at køre som FM/AM tuner frem til 1998 hvor jeg købte et BeoVision 32" Avant TV med Dolby ProLogic dekoder.

Nu startede en ny æra for BeoMaster 4400, i og med den blev surround forstærker for mine bag højttaler som var et sæt passive BeoVox M70.

Ca. år 2000 blev BeoMaster 4400 lagt på lager i kælderen, efter 23 års tro tjeneste. Den skratter lidt i volume potmeteret, men virker ellers stadig fint.
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 326