Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#333495
Heikoheiko skrev: 27. jul 2021, 21:29 Mit Panasonic er 42" - ok så kan det godt være jeg ikke skal op på de 65 eller 75" som jeg havde tænkt.
Det var ikke for at skræmme dig væk fra en større skærm. Var bare lige en heads up omkring at folk nogle gange lige pludselig ser svaghederne i deres kilde når de tager et stort skridt. Ofte set på især live bold via streaming..
Af Heikoheiko
#333504
Nej jeg er ikke skræmt, det er godt at få gode råd.

Jeg tænker umiddelbart at min. 65 tommer er nødvendig, men var lidt i tvivl i starten om der var noget jeg skulle være opmærksom på, når jeg streamer. Men der er Apple Tv nok smart, jeg overvejer at prøve Apple Tv og se hvordan det kører med Stofa som app.

Jeg tænker umiddelbart Samsung The Frame som et bud på en ny skærm, er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg streamer via Stofa på denne skærm?
Af Ddur
#333509
Du skal måske være opmærksom på, at du får et væsentligt bedre tv ved at vælge det LG OLED tv, jeg linker til ovenfor.

Du kommer jo til at afvikle Stofa app’en på dit Apple TV, så tv’et er ikke så afgørende. Vælg dog et tv med HDMI 2.1 indgang.
Af Beckham
#333511
The Frame køber du for designet. Kender ikke lige den aktuelle pris, men tidligere har du ikke fået meget billedkvalitet for pengene hvis du sammenligner med de andre bud i samme prisklasse.
Af Beckham
#333521
Husker ikke lige at have linket til en LG? Men generelt set har alle OLED skærme, minus nogle enkelte top top modeller, det samme panel.
Brugeravatar
Af C.O
#333522
Køb det tv du syntes har det bedste billede og smid så et Apple tv på !

Har selv et Philips oled med indbygget Chromecast.
Her har jeg også købt et Apple tv som jeg syntes køre bedre med div apps inkl stofa app !
Af Ddur
#333529
Jeg linker ovenfor til LG OLED65GX. GX kan man vel sige er LGs pendant til Samsungs The Frame. Rent billedkvalitetsmæssigt er GX identisk med CX, men GX stikker kun få centimeter ud fra væggen og har ikke bagudvendte stik.
Af Ddur
#333536
GX er rigtig nok fra 2020. Det samme er CX. 2021-modellerne hedder henholdsvis G1 og C1.

Vær opmærksom, at modeller fra indeværende år altid er voldsomt meget dyrere. Eksempelvis koster LG OLED65G1 pt. omkring 27.000 kr. Selvom G1 fra 2021 har en såkaldt evo-udgave af OLED-panelet, vil den efter min overbevisning ikke være 13.000 kr. mere værd end GX fra 2020.
Af Heikoheiko
#333539
Fedt, tak for det tip, det er godt at vide når man skal ud og købe. Tror jeg vil kigge efter et GX65 når det kommer på bud.

Er det korrekt forstået, at billede er det samme på GX og CX? Men at GX er noget meget slim i designet?
Af Ddur
#333540
Jeg har på fornemmelsen, at du ikke skal vente lang tid, før det er for sent. GX og CX må forventes at køre på det allersidste nu. Og jeg vil derfor heller ikke have de store forhåbninger til, at prisen kommer nævneværdigt længere ned.

Ja, det er korrekt forstået, at GX og CX teknisk set er identisk. Forskellen er, at elektronikken er fordelt jævnt bag på GX, og at der ikke er bagudvendte stik. Derfor kan GX komme helt tæt ind til væggen og kun stikke omkring 2 cm ud.

Oprindelig omtale af GX på Flatpanels:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1590478209
Brugeravatar
Af C.O
#333544
Og det med at elektronikken er jævnt fordelt, samt ingen bagud vente stik på GX gør at jeg ville vælge den !

Der er nogen der har haft problemer med varmen på de andre modeller.