Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330889
Torben Rasmussen skrev: 11. maj 2021, 07:34
marat.lanchin skrev:Tak for en endnu meget grundig anmeldelse.
Sidder og kigger på priserne hvor der er relativ stor forskel… er der nogen forskel på om modellen hedde OLED65C12LA eller OLED65C16LA?
Forskellen skulle være farven på bagsiden.
Så lige man kunne chatte med LG og deres svar var at der ingen forskel er på 2LA og 6LA, Hvorimod 4LB er sort på bagsiden :)
#330905
loke132 skrev: 11. maj 2021, 07:27 Nu har i brugt professionelle metoder til at kalibrerer jeres fjernsyn. Kunne i overveje at sammenligne jeres professionelle kalibering med den kalibering som man kan lave nu på Apple TV 14.5? Da jeg tror mange forbrugere som mig selv ville vælge at bruge den løsning.
Snazzy Labs testede kalibreringen på et LG OLED - og det var ubrugeligt i den forstand, at når skærmen er indstillet til Cinema Mode, så reagerer ATV's Calibration/Colorbalance med beskeden "Not required".

Så hvis blot TV'et som udgangspunkt er godt nok, så kan ATV ikke forbedre det. På ringere Tv eller på TV med for mange kunstige billedforbedringer slået til, vil det derimod give nogen mening.

Man skal ca. 15 minutter ind i en lang og forklarende video for at se den del: https://www.youtube.com/watch?v=i0oQKsYc-tU
#330907
Øhh… var der ikke en stor diskussion/kritik, omhandlende hvorfor 2020 modellerne pludselig ikke tilbød den fulde hdmi 2.1 data båndbredde på de 48Gb/s som 2019 modellerne ellers gjorde? Men istedet var 2020 modellerne(såsom CX serien)nedskaleret til 40Gb/s med de begrænsninger det medførte….denne problemstilling, syntes jeg derfor lidt I mangler at afdække, i denne anmeldelse af en 2021 model? :)
#330914
Mr.DJ skrev: 11. maj 2021, 14:02 Øhh… var der ikke en stor diskussion/kritik, omhandlende hvorfor 2020 modellerne pludselig ikke tilbød den fulde hdmi 2.1 data båndbredde på de 48Gb/s som 2019 modellerne ellers gjorde? Men istedet var 2020 modellerne(såsom CX serien)nedskaleret til 40Gb/s med de begrænsninger det medførte….denne problemstilling, syntes jeg derfor lidt I mangler at afdække, i denne anmeldelse af en 2021 model? :)
Så længe du ikke kører med 12bit er det underordnet

Flatpanelshd.com har en artikel om emnet

https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1606135005
#330934
Jeg er meget nysgerrig om skærmen lider af samme fejl som CX.
Hvis en scene er næsten uændret i et minut vil skærmen nedtone lyset så selv undertekster fremstår grå.
Et godt eksempel på dette kan findes i haunting of hill house og haunting of bly manor, hvor der er lange scener.
#330967
Flatpanels skrev: 10. maj 2021, 11:49 Anmeldelsen af LG C1 OLED er online. Den nye 2021-model afløser LG CX fra 2020. Der er kommet nyt design på webOS, og der er naturligvis stadig med HDMI 2.1....

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.
Er det ikke længere relevant at følge med i, hvilke OLED modeller(alle brands) der tilbyder den fulde HDMI 2.1 specification for data båndbredde? Altså give overblik over hvilke modeller der tilbyder hhv. 40Gb/s og 48Gb/s? :-)

Ellers udemærket anmeldelse, der syntes at dække det mest relevante, som I plejer at være dygtige til! ;-)

Men LG har ikke lavet ændringer/forbedringer i billed visning på pixel niveau i denne omgang så? Tænker på anmeldelsen der indeholdt en lille pixel analyse ang. nogle tilføjede lyse pixels, som LG havde tilført for at undgå et problem(som jeg har glemt detaljerne omkring)? :-)

Keep it up!
#330969
CasperG skrev: 11. maj 2021, 23:10 Jeg er meget nysgerrig om skærmen lider af samme fejl som CX.
Hvis en scene er næsten uændret i et minut vil skærmen nedtone lyset så selv undertekster fremstår grå.
Et godt eksempel på dette kan findes i haunting of hill house og haunting of bly manor, hvor der er lange scener.
Det har jeg aldrig oplevet på min CX´er ved helt almindelig brug.
#332846
TvHomer skrev: 13. maj 2021, 07:53
CasperG skrev: 11. maj 2021, 23:10 Jeg er meget nysgerrig om skærmen lider af samme fejl som CX.
Hvis en scene er næsten uændret i et minut vil skærmen nedtone lyset så selv undertekster fremstår grå.
Et godt eksempel på dette kan findes i haunting of hill house og haunting of bly manor, hvor der er lange scener.
Det har jeg aldrig oplevet på min CX´er ved helt almindelig brug.
Det har jeg heller ikke set på mit 77" CX :)

En ting jeg savner at få at vide er, om dette C1 vil kunne videresende dts og dts MasterHD via eARC til en surroundreceiver? Mit CX kan ikke. Et er, at TV'et ikke selv dekoder dts, men det kunne da for fa.... sende lyden ukodet til receiveren, så den kunne foretage dekodningen. Det kan et CX altså ikke, men hvad med det nye C1?
Jeg har løst problemet med en Nvidia Shield, den tager alle de formater jeg har :)