Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332744
Nogen som ved hvad der sker, hvis man dropper GP Ultimate igen efter nogle måneder og så man går i 4 måneder uden, og aktiverer det så igen.? Bliver ens gamle spil aktiveret igen?
Eller er der nogen krav om at spil kun ejes så længe man betaler, og de mistes helt ved at droppe ud?
#332747
Fra xbox.com:

Xbox Series X|S and Xbox One: You’ll no longer be able to access your Games with Gold titles if you cancel your subscription. However, if you decide to renew your subscription at any time, you’ll be able to access and play your previously redeemed Games with Gold titles again.
#332764
Jeg har lige været i den situation. Min Xbox Game Pass Ultimate udløb efter en prøveperiode. Nu har jeg tilmeldt mig igen, og spillene fortsætter, hvor de slap, altså save games.

I den mellemliggende periode ville spillene slet ikke starte. Der blev meldt om udløbet abonnement.

Et irritationsmoment ved spil fra Game Pass er, at spillene tjekker internetforbindelsen hver gang de startes – i hvert fald dem jeg har prøvet – og da Xbox lige bruger lidt tid ved opstart på at forbinde til Microsofts servere, så sidder man og venter på at komme i gang. Så er både hurtigopstart af konsol og Quick Resume af spil jo lidt mindre bevendt. Det var netop en sådan always-online integration, som brugerne gik i oprør mod forud for Xbox One-lanceringen – noget lignende var planlagt, men blev nedskaleret. Man kan vel konkludere, at holdningerne i markedet har rykket sig sidenhen.
Brugeravatar
Af TBC
#333596
Rygtemøllerne har fået storm i vingerne efter et jobopslag fra Undead Labs og denne efterfølgende Twitter-post om emnet fra Game insideren Klobrille:



Som f.eks: https://www.gamereactor.dk/nyheder/9871 ... +Engine+5/

...Spændende om det har noget på sig! ...I så fald ville State of Decay kunne føjes til listen over [større - der er også et par mindre meget små titler man kender til] spil der er kendskab til bliver udviklet i UE5 ud over Senua's Saga: Hellblade II, PES 2022 og "multiple new projects in the coming years" fra The Coalition - Herunder et kommende Gears spil nok som det mest oplagte at forvente som nok et af de kommende projektor.

Angående det at The Coalition gør brug af UE5, findes der disse to nok knap så kendte videoer om med direkte relation til XBox Series, først et demo hvor man har haft startet udviklingen i UE4 og siden overført til og færdiggjort i UE5 (Noget der er muligt for spiludviklere der tager sig den ekstra tid til det):
Mere teknisk snak om UE5 og implementeringer og aktuelle udfordringer mv i fht Series X konsol:

Der har været ret stille længe omkring State of Decay, ud over den ene CG Announcement-trailer som intil videre har været det eneste verdenen har set med relation til spillet.

Hvad vi siden offentliggørelsen af traileren nu ved om UE5's MetaHumans og Nanite teknikker mv, ser det pludseligt ikke længere fuldstændigt urealistisk ud, selv om der naturligvis nok som vanligt vil blive tale om nedskaleringer af settings fra en announcement CG trailer, ikke mindst på en konsolversion, når det endelige produkt lander. Men mere spændende, det er det da i hvert fald pludseligt blevet, da det nu ikke længere nødvendigvis er at regne som lige så urealistisk grafik, som da man så announcement traileren første gang den landede, med hvad vi nu bedre ved om- og har set fra UE5. F.eks. ligner ilden påfaldende meget ilden i Valley Of The Ancient demoet, ansigtet skriger MetaHuman asset og skoven ligner også hvad der har været lagt op af diverse UE5 demoer - Så jeg er ikke længere SÅ skeptisk i forhold til spillets udseende som i nærheden af realistisk, som jeg tidligere var. Selv UE5's hidtigige akilleshæl mht grass/vegetation, som elementet der fortsat falder mest igennem, ligner hvad man kender fra UE5 demoerne.

Det er også værd at hæfte sig ved at den originale trailer "kun" er i 1440p@30 fps, hvilket faktisk underbygget mistanken om at der kunne være tale om hvad der faktisk er praktisk muligt med brugen af Unreal 5's teknikker.

Til den nye konsolgerenration er sigtet med UE5 netop 1080p og til high-end PC 1440p native renders "approaching the quality of native 4k renders" via via brugen af UE5's Temporal Super Resolution, som det kom frem for nogle måneder siden. Jeg kunne ikke lige genfinde det specifikke link jeg har tidligere har læst derom, men kunne i stedet finde den mere generelle, der omtaler den indbyggede Temporal Super Resolution som opskalerende fra 1080p
https://docs.unrealengine.com/5.0/en-US ... ngfeatures

Brugeravatar
Af TBC
#333687
Ud over at State of Decay skulle blive produceret i Unreal 5 (see forrige side), tyder det også på at multiplatformspillet Outer Worlds 2 kommer med Unreal 5 features


Annoncecementtraileren, som jeg i øvrigt synes er super fed selvironisk, lugter alt andet lige også langt væk af brugen af UE5 teknikker og har i stor grad UE5's udseende og fingeraftryk - så må vi se hvor meget der nedskaleres fra en annocuencementtrailer i forhold til det endelige produkt:


Obsidian arbejder i øvrigt også på Avowed, som også meget vel kunne vise sig at have UE5 features, selv om det i højere grad må stå hen i det uvisse og trailerdesignet gør det sværere at se. Der er dog også elementer i traileren der ligner UE5's fingeraftryk, selv om det er sværere at spotte med dens ret mørke design
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 42