Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#332543
Den ældre Nuforce U192S.

Billede
Dette er en måde at gøre det på ----------

Det er efterhånden en klar opfattelse at bedre lyd opnås ved at føre S/Pdif digital lydsignaler så langt frem til højttalerne som muligt. Men hvor meget kan det betale sig at gøre ud af det, når udgangs punktet er rippede CD'er.- Musikbibliotekt med Flac filer ligger så på et eksternt USB-drev elle på PC'en. USB og S/Pdif Coxail kan overføre 24 bit op til 192khz, Optisk overføre max 96Khz/24bit. Det kræver dog en asynkron DAC, skriver eksperterne.

Selv om du har din musik gemt på harddisk eller bruger streaming-tjenester via pc, skal du ikke lade dig nøje med dårlig eller middelmådig lyd skriver de. Du skal bare flytte lyd behandlingen ud af computerens støjende indre, som forringer det digitale signal med elektromagnetisk interferens, og hvis digitale clock ikke holder samme tempo som det digitale musiksignal. Først da kan du få god lyd fra pc’en, som fra en CD-afspiller. En bonus er også, at du ikke får pling-plong-lyde fra pc’en, når du modtager en E-mail.

Løsningen er en ekstern digitalkonverter (DAC) med USB port. Den forbinder computeren med stereo anlægget, eller aktive højttaler, uden at du skal igennem pc’ens analog udgang. Gjort rigtigt kan en DAC forvandle din computer til en fantastisk lydkilde.

Vær dog opmærksom på at der er nogle (knap så dygtige) Dac producenter som godt nok
modtager 24 bit, men så konverterer det ned til 16 bit i modtagelsen og så upsampler til 24 bit igen i selve Dac chippen. Det er jo ligesom ikke helt det samme og kan være lidt svært at gennemskue ud fra de specs producenterne oplyser.

Asynkron overførsel:
En asynkron DAC bruger slet ikke pc’ens clock, men får informationerne som pakkedata for så at clocke signalet selv. Det aktuelle produkt har faktisk to clocks – en til musiksignaler med sampling-frekvens 44,1, 88,2 og 176,4 kHz og en til 48, 96 og 192 kHz. Dermed er der altid en clock, der passer 100 procent til signalet, uanset hvilket lydformat du streamer eller har gemt musikken i.

USB versioner 1/ 2/ 3:
USB 1 understøtter musikfiler op til 24 bit/48 kHz, men ikke højere (cd-kvalitet er 16 bit/44,1 kHz). Windows-brugere kan downloade en ASIO-driver for at understøtte USB 2 og dermed højere opløsning. USB 3.0 understøtter op til 5 Gbit/s (625 MB/s). / Hifi og Musik.
#332549
:p Hvordan slår jeg automatisk softwareopdatering fra ved hjælp af Bang &
Olufsen-appen ? - Tryk her.

Billede
Sådan er det muligt at nyde sit setup, uden Bang & Olufsen App.

Netlink:
Sådan klare vi den uden et NL TV. Jeg streamer InternetRadio og Spotify connect
via computeren, det virker hvergang. Xeo's multiroom system kan levere trådløst
stereo lyd, i op til 3 rum. Apple Airplay benyttes til at streame audio og video via
iPhone - ATV 3 - HDMI kabel - til vores fjernsyn, eks. udsendelser fra DRtv.

Netflix / Viaplay er instaleret, og aktiveres med tryk 'DTV' på Beo 4. Sidst men ikke
mindst, tilgår jeg Nas-servers indhold, via App '8player application' fra PC/ iPad eller
iPhone. Dette setup fungere bare hvergang. Så ønsker jeg ikke mere. Det skulle da
lige være 2 brugt BeoLab 3 højttaler, hvis baghøjtaler BL 4000 i mit 5.1 setup, står af.
Brugeravatar
Af Millemis
#332593
Åhrr - jeg vil nu ikke kalde et sæt BL28 for…..’mainstream’.

Til gengæld kunne jeg godt forfalde til at kalde Xeo-systemet for et ‘mainstream-hifinørd-setup’.
Mske endda et, der er velegnet til den ældre generation på vej til plejehjemmet…..man kan jo vælge mellem rød, blå og grøn stue O_O
E001A8B8-8BDC-4364-8120-2BB4B2024A7E.jpeg
E001A8B8-8BDC-4364-8120-2BB4B2024A7E.jpeg (168.03 KiB) Vist 1415 gange
MM
#332599
@ MM. :) Plejehjem ? ?

Billede
___________________________________________________________________

BeoLab 28. Rigtigt smart - - - indtil vi ser prisen ! - så står et fllertal af.
___________________________________________________________________
Billede
Mainstream, er de Kinesrier = 360 graders ægte monolyd.
Se BeoPlay priser 06.2016. kort efter Tues BeoPlay lancering.

Billede
___________________________________________________________________
Må en højttaler ikke kunne ses, og prisen noget der bliver lagt vægt på. Så findes
løsningen her.

Sonos-Ikea har præsentere deres nye trådløs multirumshøjttaler, camoufleret / skjult
i en billedramme. Det kræver to stk. af denne symfonisk billedrammer at skabe stereo.
Den kan dog ikke lave stereo sammen med de øvrige symfonisk- højtalere. Højttalerne
kan bruges med Apple AirPlay 2. Den vil kunne fås i en sort og en hvid udgave. Prisen
bliver 1.499 kroner. - Læst her.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#332614
Et uddrag fra artiklen om starten på Beoplay..
‘Desuden har mange loyale Bang & Olufsen kunder allerede fortalt os, at de ville bruge disse produkter i sommerhuset, på teenageværelset eller bare til at nyde musikken på farten.’

Jeg kan da godt se, at du/Peter Pan ikke just hører til målgruppen :p

MM
#332631
Millemis skrev:Til gengæld kunne jeg godt forfalde til at kalde Xeo-systemet for et ‘mainstream-hifinørd-setup’.
‘Desuden har mange loyale Bang & Olufsen kunder allerede fortalt os, at de ville bruge disse produkter i sommerhuset, på teenageværelset eller bare til at nyde musikken på farten.
Hvorfor skulle man afskære sig for et hifinørd stereo setup, i sommerhuset, på teenageværelset eller på farten, og samtidigt spare penge. Det giver da kun mening for B&O, og de mænd der lader sig styrer af en kone, der ikke vil se på højttaler i hjemmet. - Et råd til dem. :p
Brugeravatar
Af Millemis
#332651
Ja, hvorfor….
Realiteterne viser bare, at du ikke har ret - så kan du slå dig så meget i tøjret som du vil.
De gode, gamle dage (med begrænsede muligheder) kommer ikke tilbage…..og heldigvis for det.

Har du ikke brug for ‘den slags’, burde du jo slet ikke bekymre dig om det.

P.S. Og hvad så med de mænd, der lader sig styre af koner, som ikke vil se på et tv, der er større end 40” i stuen :s

MM
#332666
BV 7-55'. Ja MM, det må blive næste gang. Det blev til BV 7- 40' Mk III
Made in Struer Denmark, fra dengang vi fik takkebrev. -

Billede
Da det stadig virker fint, lever det helt op til de forventninger jeg dengang
havde til et B&O produkt. <B
  • 1
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 326