Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af michael.reiche
#332366
Ad. Viaplay og DRTV set fra 3m afstand på et 55". Med Android apps. så er min vurdering at DRTV står klart bedst. Der er forskel på Viaplay normal og 4K, men Viaplay "4K" ligner ikke 4K som kan ses på utallige YouTube klip eller live F1 TV via chromecast. Desuden er der konstant microstuttering. Det er skuffende af Viaplay, men samtidigt lovende for at DR begynder at indfinde sig i storskærmstidsalderen.
Af Alkapato
#332377
michael.reiche skrev: 19. jun 2021, 21:46 Ad. Viaplay og DRTV set fra 3m afstand på et 55". Med Android apps. så er min vurdering at DRTV står klart bedst. Der er forskel på Viaplay normal og 4K, men Viaplay "4K" ligner ikke 4K som kan ses på utallige YouTube klip eller live F1 TV via chromecast. Desuden er der konstant microstuttering. Det er skuffende af Viaplay, men samtidigt lovende for at DR begynder at indfinde sig i storskærmstidsalderen.
Når du skriver med Android apps, mener du så at du afspiller 4K streams fra Viaplay appen på TV'et, for så forstår jeg godt du synes det ikke ser godt ud.

Personligt synes jeg at kvaliteten på 4K kampene de sidste par dage har været gode, og efter øjemål også ser bedre ud end hvad DR sender.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332382
Streamer i EM-kampene,så husk at til aftenens kampe, der sendes samtidig, kan Viaplays nye Picture-in-Picture funktion benyttes til at se begge kampe på Apple TV.

Få videotidslinjen frem og ryk op på dette ikon.
Vedhæftede filer
B17EAA4D-C6F7-4103-B269-47A30AFA413F.jpeg
B17EAA4D-C6F7-4103-B269-47A30AFA413F.jpeg (3.38 MiB) Vist 3758 gange
Af Beckham
#332389
michael.reiche skrev: 19. jun 2021, 21:46 Ad. Viaplay og DRTV set fra 3m afstand på et 55". Med Android apps. så er min vurdering at DRTV står klart bedst. Der er forskel på Viaplay normal og 4K, men Viaplay "4K" ligner ikke 4K som kan ses på utallige YouTube klip eller live F1 TV via chromecast. Desuden er der konstant microstuttering. Det er skuffende af Viaplay, men samtidigt lovende for at DR begynder at indfinde sig i storskærmstidsalderen.
Medmindre de har opdateret\ændret Android appen, så kan du ikke se 4K i den indbyggede app. Det kræver Apple TV eller Chromecast Ultra.
Af SamsungPanasonic
#332471
Rasmus Larsen skrev: 20. jun 2021, 17:27 Streamer i EM-kampene,så husk at til aftenens kampe, der sendes samtidig, kan Viaplays nye Picture-in-Picture funktion benyttes til at se begge kampe på Apple TV.

Få videotidslinjen frem og ryk op på dette ikon.
Kan man få en split-screen mulighed via Chromecast Ultra? I aften spilles Portugal-Frankrig og Tyskland-Ungarn jo samtidig, og begge har betydning for udfaldet i gruppen.

Jeg har også Viaplay-appen til Samsung Smart TV, men jeg bruger Chromecast Ultra pga. 4K.
Af Henxian
#332485
Kan i godt se kampen mellem Portugal og Frankrig med Viaplay i 4K kvalitet ? Når jeg vælger udsendelsen, kan jeg kun se kanalens sendeflade ? Ser jeg kanalen via kabel TV, er lyden meget ustabil. Der kommer mærkelige lyde og billedet flimre ret tit. Er det kun mig eller ?
Af Fidoble
#332486
Henxian94 skrev:Kan i godt se kampen mellem Portugal og Frankrig med Viaplay i 4K kvalitet ? Når jeg vælger udsendelsen, kan jeg kun se kanalens sendeflade ? Ser jeg kanalen via kabel TV, er lyden meget ustabil. Der kommer mærkelige lyde og billedet flimre ret tit. Er det kun mig eller ?
Hvis du kun ser sendefladen skal du spole frem til live delen, ved godt det lyder mærkeligt, men det plejer at virke for mig...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332489
Rasmus Larsen skrev: 20. jun 2021, 17:27 Streamer i EM-kampene,så husk at til aftenens kampe, der sendes samtidig, kan Viaplays nye Picture-in-Picture funktion benyttes til at se begge kampe på Apple TV.

Få videotidslinjen frem og ryk op på dette ikon.
Jeg fik brugt PiP flere gange under gruppespillets afslutning. Jeg synes faktisk, at det fungerer rigtig godt. Det er nemt at vende rundt på de to PiP-billeder, hvis der er scoret i den anden kamp.
Af Beckham
#332507
Henxian94 skrev: 23. jun 2021, 21:07 Kan i godt se kampen mellem Portugal og Frankrig med Viaplay i 4K kvalitet ? Når jeg vælger udsendelsen, kan jeg kun se kanalens sendeflade ? Ser jeg kanalen via kabel TV, er lyden meget ustabil. Der kommer mærkelige lyde og billedet flimre ret tit. Er det kun mig eller ?
Hvilken enhed streamer du fra?

Jeg så kampen via kabel tv kanalen. Fungerede fin nok. Men ja, lyden kan nogle gange være lidt foran. Og så kan der godt komme noget flimmer ind. Synes dog det var sjældent i kampen igår sammenlignet med tidligere.
Af Henxian
#332523
Beckham skrev: 24. jun 2021, 10:01
Henxian94 skrev: 23. jun 2021, 21:07 Kan i godt se kampen mellem Portugal og Frankrig med Viaplay i 4K kvalitet ? Når jeg vælger udsendelsen, kan jeg kun se kanalens sendeflade ? Ser jeg kanalen via kabel TV, er lyden meget ustabil. Der kommer mærkelige lyde og billedet flimre ret tit. Er det kun mig eller ?
Hvilken enhed streamer du fra?

Jeg så kampen via kabel tv kanalen. Fungerede fin nok. Men ja, lyden kan nogle gange være lidt foran. Og så kan der godt komme noget flimmer ind. Synes dog det var sjældent i kampen igår sammenlignet med tidligere.
Jeg så den via Yousee kabel TV. Det var i starten af kampen, at der var meget flimmer og der kom mærkelige lyde. Men tænker ikke lydene skyldes signalet, men derimod mit nye HomePod eARC setup.
Jeg bruger Bland selv med CI modul. Jeg har et LG CX og inde i indstillinger kan jeg se signal styrke på kanalerne.
Signal styrken er 90% og signal kvaliteten svinger mellem 90 og 100%
Jeg har intet forstand på det, så aner ikke om det er godt eller skidt.
Se billederne her:
https://ibb.co/1LDxVGs
https://ibb.co/VwFGgdH
Brugeravatar
Af Naiera
#332559
Superob skrev: 16. jun 2021, 15:36 Hvad sker der lige for viasats uhd kanal..den hakker og flimre da helt utroligt
Det er helt vildt så meget der er af den slags. Det er nærmest konstant lige nu.

Ja, jeg ser Wales-kampen med lidt forsinkelse :D :p
Af Beckham
#332571
Jeg så kun Italien i 4K, men her var det ikke så galt med flimren. Det var dog stadigvæk tilstede. Gad stadigvæk godt at vide om det er Viasat's signal den er gal med eller om det allerede er ved sourcen det går galt.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12