Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jonassen
#332434
Jeg har selv et Samsung tv (fra 2019) i soveværelset, og et Sony i stuen.
Billedemæssigt er de begge udmærket (uden at gå så meget i detaljer), bortset fra at samsungen ikke understøtter Dolby Vision (kun aktuelt hvis man ser noget med Dolby Vision), og Sony er lidt bedre til at håndtere bevægelser.
Det der (i min optik) taler til fordel for Sony, er styresystemet.
Google TV er mere fremtidssikret og der er større udvalg af apps til Android end Tizen på Samsung.
Af samme grund har jeg købt og tilsluttet en Android TV boks til TVet i soveværelset, jeg blev simpelthen træt af Tizen.

Står du i Power og Elgiganten, er jeg (af erfaring) ret overbevist at de vil prøve at sælge dig Samsung.
Af Faxii
#332435
Tak for svaret. Går nok med SONY'en. Har lige skrevet med Power over deres chat og instantly foreslog han et Samsung TV i stedet xD Var i Elgiganten forleden og sælgeren der var også meget hooked på at sælge mig et Samsung TV.

Ved du hvorfor de helst vil sælge Samsung? Bedste avance?
Af henrik.yde
#332436
Du kan simpelthen ikke stole på de sælgere, de anbefaler det TV hvor avancen er størst, eller hvor de evt. får en bonus for at sælge.
Af Jonassen
#332442
Som der allerede er svaret, for dem handler det om avancen.

Dengang jeg købte min Sony XF90, købte en af mine kammerater et Samsung TV hos Elgiganten.
Det var en mellemklasse QLED, og han mente at QLED bare var toppen af poppen.
Da jeg spurgte hvorfor han troede det, henviste han til det han havde fået at vide, af ekspedienten….

(Grunden til at jeg selv har en Samsung, er at jeg købte det brugt og billigt)
Af TvHomer
#332480
Har for ganske nyligt købt det nye Q60a til et soveværelse.

Lyden er ikke for god, men billedet er super godt.

PS. Havde også en LG Nano hjemme til sammenligning, og så forskellige andre i butikken, men ingen slog/kom tæt på samsungen i den prisklasse.