Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#332247
Tråden herinde har været afgørende for,at jeg ikke som planlagt har taget et ViaPlay abo under EM. I stedet har jeg klaret mig med flow YS grundpakken - hvor nabolandene har suppleret fint med alle kampe,som DR har fravalgt. Men det gir da stof til eftertanke,at man via flowTV for 3 år siden unde VM,havde væsentlig bedre og meget mere pålidelig 4K HDR kvalitet . .
Af mbm
#332249
Beckham skrev: 16. jun 2021, 11:57 Ja....de skal nok alligevel have en del klager før de for alvor tager notits af det sådan et sted. Så jeg vil da endelig opfordre folk til at henvende sig til dem omkring dette. Når det er sagt, så ved vi jo ikke rent teknisk hvor problemet ligger. Kan jo også være kilden den er galt med...
det er vel underordnet hvad der forudsager den ringe kvalitet. Produktet er jo købt hos Viaplay så det er jo kun dem man kan "reklamere" til.
Men det er rigtigt ærgeligt fordi her kunne man vise at man gerne ville betale noget ekstra for at få en bedre kvalitet.
Af mbm
#332250
så lige denne nyhed her fra sitet.
Det kunne jo godt være derfor jeg synes DR stod så godt :) i forhold til Viaplays UHD stream

Har du set fodbold-EM, så har du måske også lagt mærke til, at billedet står lidt klarere end normalt. Forud for slutrunden har DR hævet sin streamingkvalitet på live-tv fra 720p50 til 1080p50, altså 1080p opløsning i 50 billeder per sekund.

Samtidig er bitraten, der afgører hvor hårdt signalet er komprimeret, blevet hævet fra 5,5 Mb/s til 8 Mb/s. Det gælder både DR1 og DR2. Lyden er fortsat i stereo.
Af Beckham
#332252
Klart...,hvis DR skruer op samtidig med at Viaplay skruer ned, så bliver effekten jo forstærket..:-)
Af Beckham
#332253
mbm skrev: 16. jun 2021, 12:20
Beckham skrev: 16. jun 2021, 11:57 Ja....de skal nok alligevel have en del klager før de for alvor tager notits af det sådan et sted. Så jeg vil da endelig opfordre folk til at henvende sig til dem omkring dette. Når det er sagt, så ved vi jo ikke rent teknisk hvor problemet ligger. Kan jo også være kilden den er galt med...
det er vel underordnet hvad der forudsager den ringe kvalitet. Produktet er jo købt hos Viaplay så det er jo kun dem man kan "reklamere" til.
Men det er rigtigt ærgeligt fordi her kunne man vise at man gerne ville betale noget ekstra for at få en bedre kvalitet.
Enig..der er bare ikke så meget Viaplay kan gøre i så fald,

Kunne være interessant at høre fra folk som ser 4K uden for DK eller bare nogle udenlandske kanaler\platforme.
Af Superob
#332258
Hvad sker der lige for viasats uhd kanal..den hakker og flimre da helt utroligt
Brugeravatar
Af Naiera
#332261
Du skal vel også have en engelsk æblekonto for overhovedet at kunne hente appen.
Af donfrankie
#332295
Naiera skrev: 16. jun 2021, 18:15 Du skal vel også have en engelsk æblekonto for overhovedet at kunne hente appen.
Har allerede en engelsk samt min danske og amerikanske.
Af mbm
#332301
Ja vi var jo tvunget over på viaplay i går da DR ikke sendte den :(
og vi så 4K streamet, for hold nu fast hvor var deres alm. SD stream dog pivringe...
Brugeravatar
Af Sjac
#332323
Allente (Canal Digital ) har også V Sport Ultra HD kanalen via parabol.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12