Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331757
Et nyt problem.
Tv2Play vil ikke afspille live tv fra appen på boksen eller modtage AirPlay fra iPhones?
Det er udelukkende i forbindelse med tv2play.

Og til tider afspiller den kun lyden på indholdet og har sort skærm?

DRTV kan både live, arkiv og modtage som AirPlay fra iPhones.

Nogen idéer?
#331762
TV2 Play er efter min mening en gang makværk. Da jeg brugte Shield som afspiller havde jeg gevaldige problemer som dog efterhånden blev løst. Her på ATV 4K syntes jeg TV2 kører bedre dog med undtagelse af små hak en gang i mellem på trods af at match funktionen er slået til?
Utroligt at TV2 ikke kan gøre det bedre?

Sendt fra min Nokia 7.2 med Tapatalk

#331781
Pelle skrev: 2. jun 2021, 12:55 Jeg ejer Midsommar på iTunes og den spiller underligt nok i 50hz og hakker uskønt i de ellers flotte panoreringer. Er det ikke mærkeligt af en iTunes-film? Har prøvet at tvinge Apple tv over i 60hz, men det hjalp ikke på hakken.

Filmen er ellers virkelig flot i Dolby vision.

Edit: beklager at jeg postede to gange, forstod ikke at jeg var i karantæne
Den er i 50hz hvilket er noget L*** hvis man tjekker op på Blu-Ray så burde den også være 147 min den jeg har købt på Apple TV+ er 141 min. Jeg fatter simpelthen ikke de slippe af sted med det!
#331785
JLPFLD skrev: 7. jun 2021, 08:36
Rasmus Larsen skrev: 2. jun 2021, 15:02 iTunes plejer at have tingene i 24fps, men det er ikke utænkeligt at der er smuttere.
Det har de så på INGEN måde. De titler jeg lige fik tjekket i går, der var den også gal. Det var Dark Waters, Midsommar og 1917
Det kunne godt ligne, at det er Nordisk Film Distribution, der er syndebukken.
#331791
Pelle skrev: 7. jun 2021, 09:46
JLPFLD skrev: 7. jun 2021, 08:36
Rasmus Larsen skrev: 2. jun 2021, 15:02 iTunes plejer at have tingene i 24fps, men det er ikke utænkeligt at der er smuttere.
Det har de så på INGEN måde. De titler jeg lige fik tjekket i går, der var den også gal. Det var Dark Waters, Midsommar og 1917
Det kunne godt ligne, at det er Nordisk Film Distribution, der er syndebukken.
Næppe. Nordisk Film er ikke indover en film som f.eks Dark Waters
#331793
JLPFLD skrev: 7. jun 2021, 10:47
Pelle skrev: 7. jun 2021, 09:46
JLPFLD skrev: 7. jun 2021, 08:36

Det har de så på INGEN måde. De titler jeg lige fik tjekket i går, der var den også gal. Det var Dark Waters, Midsommar og 1917
Det kunne godt ligne, at det er Nordisk Film Distribution, der er syndebukken.
Næppe. Nordisk Film er ikke indover en film som f.eks Dark Waters
Se her:

https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmda ... stribution

Alternativt er det en amerikansk distributør, der konverterer filmene til 25 fps/50hz. Men det ligner, der er mange på listen, som har problemet. Hvis jeg vælger een tilfældigt, “I, Tonya”, står der to forskellige spilletider i Apple Tv: 1 t. 54 min. og 1 t. 59. min. Mon ikke den ene er manuelt indtastet af distributøren og den anden er den egentlige længde af videofilen?
#331859
Rasmus Larsen skrev: 7. jun 2021, 20:09 tvOS 15 med Spatial Audio (AirPods), HomePod mini parring, mere

Præsentationen er ikke slut, så der kommer mere. Artiklen opdateres.
Artikel opdateret med flere bekræftede nyheder i tvOS 15:
- Apple TV automatisk registrerer aktive AirPods i nærheden (kan parres med tryk på fjernbetjening)
- HomeKit udvidelser med flere kamera-feeds samtidig på Apple TV
- Lossless support (musik) allerede i tvOS 14.6
- Kompatible Apple TV-bokse (alle 3)

Link: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1623085461
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 48