Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331641
www skrev: 2. jun 2021, 12:24 Jeg har lige fået en ATV 4K, jeg har slået match indhold og refresh rate til, men det ser ikke ud til at virke i DR og Youtube, det virker fint i TV2 Play, er der noget jeg overser?
Det virker ikke på YouTube. Det virker delvist på DRTV (live, men ikke arkiv).

Her er en oversigt med nogle af de velkendte streaming-apps: Tjenester: Korrekt 24fps, frekvens & dynamik
#331645
Jeg ejer Midsommar på iTunes og den spiller underligt nok i 50hz og hakker uskønt i de ellers flotte panoreringer. Er det ikke mærkeligt af en iTunes-film? Har prøvet at tvinge Apple tv over i 60hz, men det hjalp ikke på hakken.

Filmen er ellers virkelig flot i Dolby vision.

Edit: beklager at jeg postede to gange, forstod ikke at jeg var i karantæne
#331656
Pelle: Måske de har fået materialet leveret af en nordisk leverandør, som allerede har fiflet med konvertering forinden. iTunes plejer at have tingene i 24fps, men det er ikke utænkeligt at der er smuttere.

På kanaler er det jo normalt, at 24fps film konverteres til 25fps (og så vil Apple TV køre i 50Hz). En dårlig vane fra de analoge tv-tider, som nu tages med over i streaming-alderen. Hvis du ikke allerede har set disse:
- Filmen er hurtigere færdig på danske streaming-tjenester
- Paramount+ streamer egne film i forkert format: "Vi undersøger det"
#331661
Rasmus Larsen skrev: 2. jun 2021, 15:02 Pelle: Måske de har fået materialet leveret af en nordisk leverandør, som allerede har fiflet med konvertering forinden. iTunes plejer at have tingene i 24fps, men det er ikke utænkeligt at der er smuttere.

På kanaler er det jo normalt, at 24fps film konverteres til 25fps (og så vil Apple TV køre i 50Hz). En dårlig vane fra de analoge tv-tider, som nu tages med over i streaming-alderen. Hvis du ikke allerede har set disse:
- Filmen er hurtigere færdig på danske streaming-tjenester
- Paramount+ streamer egne film i forkert format: "Vi undersøger det"
Det var da dybt tragisk.
#331677
Rasmus Larsen skrev: 2. jun 2021, 12:27 Jeg er spændt på, hvad tvOS 15 byder på. Det er ikke mange rygter, der har været. Noget om Kids Mode og Screen Time, men det er fra en kilde, der ikke er så pålidelig.

Det præsenteres vel på mandag på WWDC.
Der er referencer til "homeOS". Måske noget samlet for HomePod, HomeKit og andre ting i hjemmet?

MacRumors: Apple 'homeOS' Mentioned in Job Listing Ahead of WWDC
#331709
Rasmus Larsen skrev: 31. maj 2021, 07:28 1. Det er den ene mulighed. Den anden mulig er at forbinde Apple TV 4K direkte til TV'et, som så sørger for at sende lyden videre til soundbaren (med HDMI ARC). Sidstnævnte giver måske mere held mht. at få soundbar tændt, men HDMI CEC, som er det system der styrer enheder via HDMI, kan være lidt upålideligt. Sidstnævnte metode gør måske, at Dolby Atmos ikke kommer igennem, men jeg ved ikke hvor stor gavn det giver i din soundbar. Jeg går ud fra, at det er denne? https://www.sony.dk/electronics/sound-bars/ht-xf9000

2. Det må være TV'et, som gør dette. Umiddelbart tror jeg, at det forsvinder hvis du kører HDMI fra Apple TV 4K til TV'et først.

3. Det må være relateret til YouSee app'en / serveren.
Hej Rasmus,
Tak for dit svar.

1) Ja det er den soundbar. Skal Apple TV'et ind i den port i soundbaren som ikke er markeret TV? Eller hvordan skal de forbindes de tre enheder?

2) Det vil jo jævnfør hvad du svarede til punkt 1, være træls da jeg mister Dolby Atmos.
Det virker som sådan en Android TV popup at den lige vil fortælle at soundbaren er aktiv.

3) Jeg oplever det dog også i eksempelvis DRTV app'en på Apple TV'et..

På forhånd tak og god aften :)
#331714
1. Ja porten, som er markeret TV er tiltænkt forbindelsen til TV-skærmen. Så Apple TV skal i den anden.

2. Uden at have meget erfaring med XF9000 soundbaren, så tror jeg, at det er yderst begrænset, hvilken nytte Atmos giver her. Det kræver generelt markant flere højttaler-enheder. Så hvis en opsætning med Apple TV direkte til TV-skærmen først, løser det andet problem, så er det måske vejen frem.

3. Okay, så kan det nok skyldes mange ting, inklusiv din internet-router. Det er svært at sige med sikkerhed.
#331718
Rasmus Larsen skrev: 3. jun 2021, 07:30
Rasmus Larsen skrev: 2. jun 2021, 12:27 Jeg er spændt på, hvad tvOS 15 byder på. Det er ikke mange rygter, der har været. Noget om Kids Mode og Screen Time, men det er fra en kilde, der ikke er så pålidelig.

Det præsenteres vel på mandag på WWDC.
Der er referencer til "homeOS". Måske noget samlet for HomePod, HomeKit og andre ting i hjemmet?

MacRumors: Apple 'homeOS' Mentioned in Job Listing Ahead of WWDC
Måske relateret til det nye Matter smarthome som Apple samarbejder med Google og andre om.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 48