Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330806
Jeg går virkelig rundt og overvejer at prøve ATV, men jeg er i tvivl om hvordan den vil afspille mine film, som jeg har liggende på min NAS, der fungerer som en Plex server.
Min nuværende Shield afspiller alle film i korrekt hastighed, kan Plex på ATV også gøre det?
Vil der være en fordel i at bruge Infuse i stedet for Plex eller er kvaliteten den samme?
#330808
Infuse er både bedre kvalitet og bedre UI end Plex efter min mening, og ATV er rigeligt stærk til at decode hvad end format du smider efter den, no transcoding needed. Infuse var langt hurtigere til at understøtte fx 4K med HDR end Plex, som var buggy i årevis, og jeg synes generelt Infuse bliver vedligeholdt rigtigt godt.
#330809
Det kan man tale meget om, og det er diskuteret mange gange i disse fora. Det meget korte svar er, at du kan få samme billedkvalitet via Infuse eller Plex på ATV, men lyden håndteres anderledes. Du får eksempelvis ikke lossless Dolby Atmos ud af en ATV. Det pakkes ud til PCM først. Personligt synes jeg det gør en stor forskel så til lokale medier foretrækker jeg generelt Nvidia Shield.
#330821
Æbleplus ser bedre ud på Apple TV.

Men ellers er jeg ikke helt sikker på, hvad det er du mener. Hvis du allerede har en Shield, så har du vel "valgt side"? Folk med Android-ting plejer ikke uden videre at skifte side ;)
#330830
Naiera skrev: 10. maj 2021, 00:23 Æbleplus ser bedre ud på Apple TV.

Men ellers er jeg ikke helt sikker på, hvad det er du mener. Hvis du allerede har en Shield, så har du vel "valgt side"? Folk med Android-ting plejer ikke uden videre at skifte side ;)
Nu skal du passe på ikke at starte en religionskrig ved at generalisere på den måde. Jeg har haft Android lige så længe jeg kan huske, primært fordi jeg syntes det var sjovt at rode med det gode gamle CyanogenMOD og lave mine egne versioner af Android. Lige pt. har jeg en Shield (2019 tube) men er faktisk meget tæt på at prøve et ATV af.
Hvorfor?
Fordi jeg er træt af altid at være "sidst i køen", forstået på den måde at det altid er Apple der er først på beatet og fordi, de for mig, har nogle features på ATV, som jeg kan se ville fungere perfekt i mit setup. Så det er altså ikke alle der ser så sort og hvidt på det...
Tænker heller ikke at folk i Apple miljøet plejer at "skifte side" og med god grund, det er vel nemmere at være i det samme økosystem for kapabilitet?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 48