Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaspervindt
#330557
Jeg er meget i tvivl om jeg skal gå med et LG GX65 tommer med suværen billede kvalitet og lækkert "no gab" ophæng.

Eller om jeg skal gå efter et større TV, altså 75 tommer fx. Samsung, så for jeg et lidt større TV men lidt dårligere QLED kvalitet.

med andre ord, skal jeg tage 65" i lækker kvalitet, eller 75" i lidt dårligere kvalitet.

budget 16.000kr

jeg har ca. 4 meter til TV skærmen.

hvad ville i vælge ?

btw. jeg er ikke bange for reflektioner, og burn in. !
Senest rettet af Kaspervindt 4. maj 2021, 15:26, rettet i alt 1 gang.
Af Kaspervindt
#330562
så ville jeg vælge det bedste jeg kan få for ca. 16.000kr. måske Q95T 75" ?

er det federe med de ekstra 10 tommer så ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#330564
Selv ville jeg ikke være i tvivl om, at jeg ville vælge OLED-modellen, men jeg kan godt forstå, at det større format lokker. Det betyder bestemt noget for oplevelsen.

Der er dog stor forskel i billedkvalitet og reelt vil du ikke kunne nyde HDR, som nu film, spil mv. udgives i, på Samsung Q95T. Hvis du ikke allerede har set vores test, så findes den her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1594195888

PS: Det er ikke fordi jeg vil tale dig op i pris, men hvis du ikke er opmærksom på det, så findes 77" LG CX til 20.000 kroner pt. Måske den kan handles yderligere ned - det ved jeg ikke.
Af TvHomer
#330565
Helt klart Oled 65 tommer.

LG CX 77 tommer har ved flere lejligheder for nyligt været nede lige under kr. 20.000, hvis der var mulighed for at gå lidt op i pris, og så få begge ønsker opfyldt.

Min lillebror har lige stået i samme situation, og valgte først en 85 tommer samsung Q70, men gav med glæde de sidste 4-6.000 da LG CX kom ned under de kr. 20.000. Han købte begge dele i Elgiganten, og returnerede selvfølgelig uden problemer samsungen inden for returretten.

Efter at have set de to ved siden af hinanden hjemme hos ham selv var der ingen diskussion.
Af Kaspervindt
#330566
tak for input, i har overbevist mig om OLED, det eneste der irritere mig ved CX versionen, er at den ikke har "no gab" men hænger lidt ude fra væggen, det kosmetiske betyder også noget for mig :/ men GX77 er jo alt for dyr, så måske jeg skulle leve med dette og så finde de sidste penge og købe CX77 til 20K, som også er en god pris. !
Brugeravatar
Af bendix
#330569
Ja når man tænker på at et Sony A1 OLED for 4 år siden I 55" kostede 23.000 på tilbud (36.000 lancering) så er det jo en no brainer 😊
Af Beckham
#330584
Skal det være Samsung? Du kan jo lige nu få Sony XH9505 i 75" til 15k. Vel noget af det bedste til prisen.
Af Supergris
#330586
Det evige dilemma!

Mit råd vil helt klart være, naturligvis under forudsætning af det at hæve budgettet overhovedet er en mulighed , at følge Rasmus' forslag, da jeg er ret sikker på, du ellers vil komme til at fundere over, muligvis fortryde, om du nu også valgte rigtigt; uanset hvilken af de aktuelle modeller, du ender med at vælge, da der i begge tilfælde er tale om et kompromis.

Du har en afstand til skærmen, hvor den større skærm virkelig vil gøre en forskel, og prisen på LG 77 CX er lige nu i bund, så der kan virkelig tales om fuld valuta for pengene, og jeg er sikker på, du vil glæde dig hver eneste dag, du tænder TVet, og føle dig glad og tilfreds med, du ikke gik på kompromis...

Som en ekstra lille sidegevinst (motivationsfaktor), følger der jo også, udover den bedre billedkvalitet, 2 ekstra tommer med den ekstra udbetaling, hvis du beslutter dig for at følge Rasmus' forslag... :)
Af Kaspervindt
#330593
Du/i har ret..

Jeg har besluttet mig. Det bliver cx77. Køber det i dag, inden der ikke er flere tilbage.
Tænker også det er et tv man vil være tilfreds med i mange år umildbart.
Nu skal jeg have fundet det beslag, det holder tv så tæt på væggen som muligt. Kan se jeg må køre trådløst, da netstik er bagud vendt.

Tak for mange gode inputs

Nogen der kender et godt beslag, som sidder helt tæt på væg?
Brugeravatar
Af hans123
#330610
der findes mange slim beslag

så bare vælg et af dem som fylder mindst

ang netstik så finder jo flade og tynde netkabler som ikke kommer i vejen for en tæt montering
Af mathiasn
#330612
Jeg piggybacker lige på tråden.

Jeg får, forhåbenligt, snart en PS5. Den er i hvert fald forudbestilt, og vil derfor gerne opgradere mit setup.

Pt. har jeg kun plads til 55", og mit nuværende samsung er fra 2015. Jeg overvejer derfor at smide pengene efter et LG CX til omkring de 8000, for at have noget lækkert at game på nu her, og en tid frem. Men jeg har kastet min kærlighed på Sony 65 A90J. Det er dog alt for dyrt pt., men kan vel købes næste år til menneskepenge.

Mit budget er ikke voldsomt stort, men jeg er alligevel semi på udkig efter et tv til soveværelset, hvor mit nuværende samsung kan ryge ind mens LG'et placeres i stuen. Og når så Sonys model er mere til at leve med prismæssigt, ville jeg udfase samsunget helt, og rykke LG'en derind.

Eller bør jeg vente?
Af Rødtop
#330614
Jeg ville nu også ibetinget vælge den bedste billede kvalitet!
Ellers kunne du jo ligeså godt bare købe en projektor :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#330619
@mathias: Er det prisen du vil vente på en ændring i eller hvad mener du med sidste sætning?