Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#330365
Når jeg slår HDR fra, så overgår al 4K-materiale på Disney+ til at stå som HD. Men ved nærmere eftertanke, så er det måske den almindelige “reaktion”?

Mit håb er, at jeg kan få vist 4K uden HDR, men er det overhovedet muligt?

Rettelse: Fandt vist selv svaret - Disney+ kører kun 4K med HDR. Slås HDR fra, så er man tvunget til HD.
Af Ddur
#330505
Du vil også skulle installere en videoafspiller som VLC eller Kodi. Jeg bruger det dog ikke selv i nævneværdigt omfang at afspille egne videoer. Andre må derfor lige byde ind på optimal afspilning af egne videoer fra Google Drive på Android TV.

Men hvis du allerede har en Apple TV 4K, ville jeg da først lige få afklaret mulighederne her, inden eventuel køb af Chromecast med Google TV.
Af mbm
#330506
Jamen har ikke fundet mulighed på Apple TV
Men tænke at Google egen app Google drive lå mere til Google tv?
Men det er altså ikke selve Google drive appen man installerer?
Af Ddur
#330507
Ja, man skulle umiddelbart tro, at både Google Drive og Google Photos kunne installeres direkte på Android TV. Det er desværre ikke tilfældet, hvilket formentligt har noget med sikkerhed at gøre (der er ikke kode på Android TV).

Man installerer app'en TV File Commander eller tilsvarende, som man så herefter giver adgang til Google Drive.
Af marlar
#334752
Jeg købte i dag en Chromecast med Google TV som erstatning for min gamle Chromecast Gen 1 som flere og flere steder ikke understøttes mere. Senest har TV 2 Play fx droppet supporten for den. Den fungerer ellers stadig fint, der hvor den kan bruges.

Umiddelbart kan jeg ikke genkende bøvlet med opsætningen som nævnt i artiklen. Man vælger sprog med fjernbetjeningen, scanner QR-koden, og så fortsætter opsætningen ellers i Home appen på telefonen. Det tog ca 3 minutter. Og ja, det tager noget tid at indlæse systemopdateringen, men imens kan man fortsætte konfigureringen i appen, så det føles ikke så galt. Og det skal jo gøres alligevel, så man kan jo lige så godt få det overstået.

Til gengæld har jeg store problemer med at den mister wifi-forbindelsen. Det sker hele tiden, og den fortæller ellers at signalet er godt. Min gamle Chromecast, som jeg købte i 2014, har ikke én eneste gang nogensinde tabt forbindelsen.

Som det er nu, er Chromecasten desværre ubrugelig :(

Er der andre herinde der har oplevet dette, eller er min enhed simpelthen defekt?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8