Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af isteen
#321099
Den bedste jeg har set det sidste stykke tid,som kan samle hele familien, er den spanske Papirhuset. Jeg havde svært ved at skulle sluge en spansktalende serie, men det var overhovedet ikke problemetisk, måske endda en smule forfriskende.
Set på Netflix
Brugeravatar
Af elcom
#329289
isteen skrev: 16. okt 2020, 22:28 Det er smart at skrive hvilke tjenester der tilbyder de foreslåede serier
Ellers er der også en website/app der hedder playpilot, hvor man nogenlunde kan se hvilken tjeneste der har filmen/serien. De mangler dog umiddelbart YouSees tjeneste og den nye Paramount+ i deres oversigter.

https://www.playpilot.com/dk/
Af jkn789
#329290
Har lige set første sæson af snowfall på viaplay, findes også på HBO.
den giver et godt indblik i hvordan crack kom ind på det amerikanske marked og hvor dybt USAs regering var involveret.
der er 4 sæsoner.
Af Supergris
#329292
Don Johnson skrev: 16. okt 2020, 20:26 Er i gang med 2 nye serier som jeg stærkt kan anbefale:

Raised By Wolves og Lovecraft Country
Raised By Wolves desværre ødelagt af nok den mest latterlige sæson-finale, jeg nogensinde har set!
Af Artist
#329299
Det kunne være rigtig fint, hvis man lige tilføjede genre og evt. en ultrakort beskrivelse af plottet, ligesom jkn789 gør ovenover. At det er den bedste serie, som X har set i lang tid, giver mig ingenting ift., om det er en serie for mig ;)
Af allo
#329310
Artist skrev:Det kunne være rigtig fint, hvis man lige tilføjede genre og evt. en ultrakort beskrivelse af plottet, ligesom jkn789 gør ovenover. At det er den bedste serie, som X har set i lang tid, giver mig ingenting ift., om det er en serie for mig ;)
- evt. så kunne du selv slå serien op og læse om den...
Af isteen
#329311
allo skrev: 7. apr 2021, 12:34
Artist skrev:Det kunne være rigtig fint, hvis man lige tilføjede genre og evt. en ultrakort beskrivelse af plottet, ligesom jkn789 gør ovenover. At det er den bedste serie, som X har set i lang tid, giver mig ingenting ift., om det er en serie for mig ;)
- evt. så kunne du selv slå serien op og læse om den...
Jo mere vi kan hjælpe hinanden herinde, jo bedre synes jeg det er
Af Artist
#329312
allo skrev: 7. apr 2021, 12:34
Artist skrev:Det kunne være rigtig fint, hvis man lige tilføjede genre og evt. en ultrakort beskrivelse af plottet, ligesom jkn789 gør ovenover. At det er den bedste serie, som X har set i lang tid, giver mig ingenting ift., om det er en serie for mig ;)
- evt. så kunne du selv slå serien op og læse om den...
Det er rigtigt. Det kunne jeg sagtens. Jeg skriver også bare, at det kunne være rigtig fint, hvis man lige ulejligede sig med at skrive genre og en kort beskrivelse af plottet. Det gør, at hvis man sidder og læser ned over 10-15 indlæg med forslag til forskellige serier, så kan man nemt og hurtigt danne sig et overblik over, hvilke serier, der kunne være interessant at læse nærmere om og hvilke der ikke vil falde i éns smag.
Af allo
#329313
Artist skrev:
allo skrev: 7. apr 2021, 12:34
Artist skrev:Det kunne være rigtig fint, hvis man lige tilføjede genre og evt. en ultrakort beskrivelse af plottet, ligesom jkn789 gør ovenover. At det er den bedste serie, som X har set i lang tid, giver mig ingenting ift., om det er en serie for mig ;)
- evt. så kunne du selv slå serien op og læse om den...
Det er rigtigt. Det kunne jeg sagtens. Jeg skriver også bare, at det kunne være rigtig fint, hvis man lige ulejligede sig med at skrive genre og en kort beskrivelse af plottet. Det gør, at hvis man sidder og læser ned over 10-15 indlæg med forslag til forskellige serier, så kan man nemt og hurtigt danne sig et overblik over, hvilke serier, der kunne være interessant at læse nærmere om og hvilke der ikke vil falde i éns smag.
- så skulle hvert eneste menneske (sådan til at starte med) fortælle hvad han/hun godt kan lide og ikke kan lide og selv nævne alverdens titler og beskrive dem så andre ikke begynder at foreslå noget som ikke falder i ens smag - lidt for bøvlet ;-)

jeg kan anbefale 'Trailer park boys' og 'Reno 911!' som er Godfather af serier som 'The office' og 'Parks and Recreation' :-)
Af Artist
#329316
Det er da overhovedet ikke nødvendigt, at man skal fortælle alt det. Det handler jo netop om, at man kan bedømme ud fra en kort beskrivelse af plot og genre, om det er en serie, man har lyst til at undersøge mere om.

Jeg kan fx godt lide The Walking Dead. Men at jeg godt kan lide den, fortæller jo ikke dig noget som helst om, hvad det er for en serie. Hvis jeg så lige tilføjer, at det er en post-apokalyptisk gyserserie om zombier, hvor forskellige mennesker forsøger at overleve og stable en meningsfyldt tilværelse på benene, har du mulighed for at kunne bedømme ud fra min beskrivelse, om det kunne være noget for dig.

På den måde ville du fx kunne sortere 9 ud af de 14 serier fra på forhånd, som er nævnt alene på denne side i tråden, da de genremæssigt falder uden for de kategorier, du foretrækker.

Men igen, det ville bare være fint, hvis man gjorde det, synes jeg. Intet andet. Blot min mening :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12