Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Hajfu
#329091
Hej alle

Jeg har lige købt en Denon avr x 1600h receiver.
Den er sat op til mit tv lg, gennem hdmi arc og jeg har sat et surround op, 5.1. I tv sound indstillinger har jeg sat den til udgang hdmi arc og surrounden virker fint når jeg spiller lyd fra en tv app. Men når jeg prøver Netflix eller HBO falder lyden konstant ud.
Nogen som ved hvad problemet kan være? Jeg får 5.1 format i netflix som jeg kan vælge samt almindelig men ingen af dem virker. Lyden bliver ved med at falde ud. et par sekunder virker surround så forsvinder den igen og sådan bliver det ved :(
Mange tak i forvejen.
#329137
Du skriver at den spille fint lyd fra en tv app - men ikke Netflix og HBO.

Kører du med en extern Chromecast eller Apple TV eller hvornår opstår problemet?

Eller mener du faktisk TV tuner og ikke app?
#329148
Netflix og HBO downloadet fra LG Content store, altså en app i fjernsynet, der er problemet.
Det hele er fint når jeg sætter lyden på noget der hedder PCM i lydindstillinger,surround kører fint, men når jeg sætter den på auto så falder lyden ud når jeg spiller noget på netflix og hbo. En tv app den spiller fint med auto er en til udlandske kanaler også hentet i LG store. Kun netflix og hbo har problemet.
Jeg har også en chromecast i tvet, der virker surround hellere ikke med netflix, hbo og dplay fx.
Så alt i alt det virker fint med PCM men ikke med auto.?? Nogen der ved hvorfor det er sådan?
#329173
Jeg har helt normale 2x2,5 højttalerkabler købt hos avxpert eller avcables. Og hvis det virker med en tv smart iptv app når den står på auto, så burde det vel også virke med netflix og hbo (som også er tv smart apps). Ved ikke rigtig hvad det sku være, men tror bare jeg lader det ligge og kører PCM med det hele. :(
#329197
Har kun et sat til fra receiver til tv, et hdmi som understøtter earc,arc og 4k, to meters. Det er sat til fra monitor til hdmi arc i fjernsynet.Det er det eneste jeg har sat til i fjernsynet og receiveren. Dog købt i jem og fix men det er vel ligemeget hvor det er købt. Ang. opsætningen i receiveren så har jeg bare kørt normalt audessey setup som anbefalet og ikke rigtig pillet ved andet. Har skruet lidt op for center da dialogen var lidt svag i surround. :/
#329200
Hvis du som siger har en chromecast ville jeg sætte denne direkte til en HDMI indgang i din reciever og så caste Netflix til chromecast. Så burde du ihvertfald få 5.1 lyd fra Netflix. Hvis ikke kan det måske være en opsætning i dit Netflix abonnement der ikke giver dig 5.1 lyd ?
#329219
LG 65SJ810V fjernsyn.
Jeg har nu sat chromecast i receiver "medieplayer" og nu virker det over telefonen når jeg sætter den til auto i lydindstillinger, så får jeg 5.1 mulighed på netflix og det virker fint i surround ingen udfald. Det er dog ærgeligt at jeg skal sidde og styre det med min mobil når deres app over tv burde virker.
#329230
filmfreak skrev: 5. apr 2021, 11:14 Hvis du som siger har en chromecast ville jeg sætte denne direkte til en HDMI indgang i din reciever og så caste Netflix til chromecast. Så burde du ihvertfald få 5.1 lyd fra Netflix. Hvis ikke kan det måske være en opsætning i dit Netflix abonnement der ikke giver dig 5.1 lyd ?
Jeg har nu sat chromecast i receiver "medieplayer" og nu virker det over telefonen når jeg sætter den til auto i lydindstillinger, så får jeg 5.1 mulighed på netflix og det virker fint i surround ingen udfald. Det er dog ærgeligt at jeg skal sidde og styre det med min mobil når deres app over tv burde virker.
#329243
Det bør selvfølgelig også virke gennem Tvets indbyggede App, Har du prøvet at nulstille Tvet og derefter geninstallere ? Jeg har dog også en mistanke til dine HDMI kabler, når nu det er periodiske fejl/udfald du døjer med der er nemlig stor forskel på kvaliteten. Jeg bruger selv disse her der er godkendte af HDMI.ORG:
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/pr ... abel-2-m-1
#329319
henrik.yde skrev: 6. apr 2021, 02:09 Det bør selvfølgelig også virke gennem Tvets indbyggede App, Har du prøvet at nulstille Tvet og derefter geninstallere ? Jeg har dog også en mistanke til dine HDMI kabler, når nu det er periodiske fejl/udfald du døjer med der er nemlig stor forskel på kvaliteten. Jeg bruger selv disse her der er godkendte af HDMI.ORG:
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/pr ... abel-2-m-1
Det her købte jeg:
https://www.jemogfix.dk/hdmi-kabel-2-m/7123/9028687/
Er der noget galt med det? O-O