Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#323226
:D
#323252
Så fik jeg min tilbage. Uden nogen som helst reparation foretaget ;;) Den er altså blevet slået i orden under forsendelsen, eller noget :s
Brugeravatar
Af TBC
#323255
aalb1970 skrev: 24. nov 2020, 09:47 Resultatet er forventeligt. Xbox Series X's 52 compute units giver en fordel i komplekse scener med ray tracing og andre tunge effekter, mens PS5's højere clockfrekvens, geometry engine og mere modne development kits, giver en fordel i simplere scenarier.
Lige præcis også min egen tanke angående forholdet.

Så der er ingen der behøver at ryste i bukserne. Som development kits modnes og spillene bliver mere komplekse, jo større fordel bliver der i at have større og kraftigere hardware.

Det er jo også derfor jeg ikke selv hopper på konsollerne men bliver ved med at kaste pengene i retning af nye GPU'er i min gamer-PC i stedet for at købe en konsol.

Men skulle jeg bare vælge en konsol, så ville jeg helt klart satse på XBox Series X. VRR mere end udligner forskellen i forbindelse med at PS5'eren har tendenseret at klare en lille smule mindre tab af framerate under de 120 fps i spillenes 120 fps mode i forbindelse med simplere grafiske settings. Det vil man med VRR aldrig kunne mærke noget til i virkeligheden. Derimod er det langt mere tydeligt og sårbart ned under 60 fps, så det er faktisk vigtigere at spillene yder bedst i forbindelse med de tungere og mere komplekse settings nede omkring eller under de 60 Hz, idet der jo også [i fremtiden formentligt overvældende mange] titler på konsollerne der sigter efter 30 fps med tungere grafiske settings.
Brugeravatar
Af TBC
#324232
Rasmus Larsen skrev: 9. dec 2020, 08:16 Halo Infinite kommer til Xbox Series X og S til efteråret 2021.
...Og PC ikke at forglemme. Jeg kan som PC gamer kun sige at jeg er glad for at Halo Infinite blev udskudt og får den sidste maling det manglende. Hellere vente og så en ordentligt færdigpudset version end en halvfærdig!

I mellemtiden er der jo ingen grund til at kede sig med f.eks. både Cyberpunk 2077, Valhalla, Control, Call of Duty Warzone, Watch Dogs Legion og mange flere titler allerede ude :)
#324403
Fortnite får 120 FPS idag med låst 1440p på XSX og PS5 i patch 15.10. XSS får 120 fps I 1080p
Vedhæftede filer
Screenshot_20201215-095117_Twitter.jpg
Screenshot_20201215-095117_Twitter.jpg (163.95 KiB) Vist 3213 gange
#325201
Jeg opgraderede mine sidste måneders Live for en tier. Det eneste jeg bruger det til er godt nok at kunne spille Fallout 76 uden at skifte skive, når jeg skifter fra Cyberpunk 2077 :p
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 42