Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#321173
Jeg havde egentlig forventet at Disney 4K ville komme hurtigere efter lanceringen i USA. Man kan da godt få en bange anelse om, at det trækker ud. Den gode nyhed er vel, at alle filmene er blevet opgraderet uden videre i USA. Ikke noget med sager i stil med The Matrix og lignende...

Tilbage til fremtiden 3 er opgraderet nu, så de to andre må følge efter snarest, tænker jeg.
Af Hooper
#321203
Så er Back to The Future på tilbud for alle tre film, og den sidste af dem er nu i 4k og DV, samt Atmos. Så mon ikke de to første film snart kommer i 4k mv. også, inden længe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#321265
Ifølge Area DVD så skulle Ringenes Herre også udkomme digitalt i 4K i december: https://www.areadvd.de/news/der-herr-de ... editionen/

Det bliver Extended-udgaverne. Det store spørgsmål er naturligvis om de opgraderes uden beregning på iTunes.

Samwise Gamgee siger, at Peter Jackson selv har deltaget i processen. Der kommer som tidligere nævnt en Collectors Edition af begge trilogier i sommeren 2021. Her både biograf og extended udgaverne af Hobbitten (foruden LOTR). Igen så må vi vente med at se, hvad det konkret kommer til at betyde for iTunes-versionerne.

Af aalb1970
#321275
Har købt Extended versionerne på iTunes. Tror ikke at de bliver opdateret gratis, da de mangler ekstramateriale m.v., hvorfor det nok bliver en "Matrix løsning".
Af Mini007
#321468
Rasmus Larsen skrev: 27. okt 2020, 05:43 Jeg havde egentlig forventet at Disney 4K ville komme hurtigere efter lanceringen i USA. Man kan da godt få en bange anelse om, at det trækker ud. Den gode nyhed er vel, at alle filmene er blevet opgraderet uden videre i USA. Ikke noget med sager i stil med The Matrix og lignende...

Tilbage til fremtiden 3 er opgraderet nu, så de to andre må følge efter snarest, tænker jeg.
Mener du Disney+ ? For der ligger der godt nok mange titler i 4K i DV/HDR10 med Atmos.. incl. Star Wars.

EDIT: faktisk alle de titler som du skrev om tidligere, rasmus. Så ved ikke om jeg har misset en nyhed fra jer om, at de nu lægger på Disney+?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#321471
Nej, der menes iTunes. De var begyndt at opgradere filmene fra Disney, som ellers kun har været HD pga tvisten om merpris for UHD.

De har været i 4K Atmos på Disney+ siden lanceringen.
Af Mini007
#321472
Ahh okay - my bad.

Jeg har nemlig først lige købt Disney+ (tror ikke længere, at jeg behøver at købe julegaven til fruen), så var ikke lige klar over, hvor længe det havde været tilgængeligt.

Forøvrigt synes jeg, at Atmos fra Disney+ fungerer en del bedre på Shield'en sammlignet med ATV .. men det er en helt anden diskussion :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#321476
Som nævnt ovre i kommentarsporet til iTunes-listen, så ligger The Hobbit: The Battle of the Five Armies (Extended) nu klar i 4K Dolby Vision (ikke Atmos endnu).

Jeg bemærker ydermere, at The Hobbit: And Unexpected Journey også ligger klar i 4K Dolby Vision, altså ikke-Extended udgaven.

Umiddelbart ser det ud til, at de er opgraderet på iTunes. Kan nogen af jer, som har købt filmene tidligere, be/afkræfte?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#321478
Jeg har kun extended af Hobbitten, og der er Five Armies i 4K DV. De andre er ikke endnu. Ingen Atmos label.

Efterhånden er der kun ganske få film i mit +100-films katalog, som stadig er i HD og ikke 4K. Det er fedt, at de stille og roligt bliver opgraderet. De mangler bare lige Disney-filmene, hvor X-men dog allerede er opgraderet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#321526
Listen er blevet opdateret: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... qus_thread


Nu i 4K/HDR
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (Extended)
Back to the Future III (Tilbage til fremtiden)
V for Vendetta
Trolls World Tour
Apocalypse Now (Final Cut)
Resident Evil: Apocalypse
Resident Evil: Extinction
Resident Evil: Retribution
To Catch A Thief
Batman: Death in the Family
The Doorman
Dark Waters
The King of Staten Island
Undtagelsen
Huck Yeah
Make Believe


Nu i Dolby Atmos
V for Vendetta
300
The King of Staten Island
Resident Evil: Retribution
Back to the Future lll
Jaws (Dødens gab)
Trolls World Tour
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#321576
Tip: Apple iTunes (og andre) kører igen Mega Movie Week. Der er mange købefilm til 39-59 kroner, bl.a. 1917, Lord of the Rings, The Invisible Man og Hobbs & Shaw.

Hvis Lord of the Rings opgraderes til højere kvalitet, så er det jo en rimelig billig måde at få fat i dem på.

Apple, Blockbuster m.fl. gentager 'Mega Movie Week'-udsalg (kommer online på forsiden senere i dag)
Vedhæftede filer
Screenshot 2020-11-05.png
Screenshot 2020-11-05.png (242.15 KiB) Vist 2781 gange
Af NorDK
#321733
Har tidligere købt Hobitten trilogien (extended version)

Jeg kan se, at 2 af de 3 film er 4k-versionerne, mens den sidste fortsat er den oprindelige hd-version.
Når jeg søger efter den 3. titel kan jeg godt finde den i 4k også, men til 169 kr. (de to andre titler har bare "afspil" ikon)

Jeg ved ikke, om det skyldes at itunes endnu ikke har opdateret hele trilogoen til 4k, eller om det er itunes måde at fortælle, at det koster 169 kr. at opgradere trilogien til 4k-version (det er jo selvfølgelig også en mulighed, at opgraderingen til 4k på de to titler er en fejl ;) )
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 68