Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318607
Jeg har lige udskiftet mit Apple TV HD med et Apple TV 4K, da jeg har fået et LG B9S OLED.
Første udfordring var et for gammelt HDMI kabel som gik ud over bluetooth forbindelsen på fjernbetjeningen. Skulle være max 1 meter fra boksen for at kunne betjene den. Har bestilt et "Belkin Ultra High Speed" HDMI kabel som Apple anbefaler. Men kører midlertidig med et "High Speed HDMI" kabel fra Harald Nyborg til 129kr. Med kablet fra Harald Nyborg er der ingen bluetooth interference. Synes dog at wifi hastighed er noget lavere end på mit gamle Apple TV HD, trods samme placering. Så måske stadig noget støj på linjen?

Nu til selve spørgsmålet. Hvilke Video format indstilling vil være den mest optimale i forhold til et LG OLED B9S. Bruger apps som DR, TV2 Play, Netflix, Viaplay og Yousee. PT har jeg indstillet den til:
Video Format: 4K Dolby Vision - 50Hz
Match indhold: Dynamisk område = Til - Billedefrekvens = Til
Men er der noget med at nogle apps ikke kan sende match indhold signal? Og det derfor kan være en fordel at have en "mindre" godt video format som standard?
Håber at der er nogle som har fundet den optimale indstilling, og som vil dele deres erfaring :-)
#318611
Du kan se status på skift af billedfrekvens / dynamikområde i tabellen herunder (fra tråden her: viewtopic.php?p=314145#p314145 )

Hvis du bruger DRTV, så er det anbefalingen, at boksen som udgangspunkt sættes til 4K SDR - 50Hz, men mindre du kan acceptere, at DRs indhold konverteres til HDR / Dolby Vision. Tjenesterne er kommet bedre med ift. at integrere disse ting, men det er stadig ikke helt godt. En ulempe ved at køre i 4K SDR som standard er, at man ikke får de smukke screensavere i HDR.

Når DRTV får implementeret korrekt skift af dynamikområde så skifter jeg selv over til at køre i HDR som standard :)

Billede
Brugeravatar
Af Naiera
#318640
DRTV skiftede til 50Hz da jeg så nogle nyheder on demand i aftes! :)
Brugeravatar
Af Kristoffer1
#318642
Rasmus Larsen skrev: 3. sep 2020, 06:42 Apropos screensavere, er denne så ikke ny? Jeg spottede den første gang i går aftes på en boks med tvOS 14.

Måske vi alligevel får en ny pulje screensavere med tvOS 14.
Det er ikke en som mit AppleTV har vist før. :)
#318653
Mange tak for svar @Rasmus Larsen.
Der er noget der tyder på at DRTV app nu spiller sammen med match indhold funktionen på Apple TV 4K. Når jeg starter en udsendelse går skærmen i sort i et kort øjeblik. Når jeg stopper en udsendelse går skærmen i sort igen og efterfølgende står der Dolby Vision oppe i højre hjørne, som der gør på et LG OLED.
Video format indstilling: 4K Dolby Vision - 50Hz
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 103