Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#317088
Måske er det så fordi, at disse ‘ flere muligheder idag‘ er bøvlede at håndtere i praksis, at de ikke har fået den udbredelse som WiSA-folkene håber på.
Har man WiSA så integreret som B&O har det, er det jo lige til at gå til.
F.eks er det dér muligt at mikse trådløse/WiSA/WPL højtalere med kablede/PL højtalere og også med de interne i tv’et/Sound Centeret.

MM
#317098
@ Millemis. - BeoVision Avant–55" / BeoVision Avant–85"

Højttalere tilslutning:
Brug B&O's BeoLab højttalere. Kabler kan fås hos din B&O forhandler.

Du kan også tilslutte op til otte højttalere trådløst. Den optimale trådløse
forbindelse opnås ved at placere alle trådløse højttalere mindre end ca. 9
meter fra fjernsynet. Fjern alle genstande foran fjernsynet og de trådløse
højttalere, da disse kan forstyrre den trådløse forbindelse. De trådløse
højttalere bør stå i samme rum og være synlige fra fjernsynets placering.

Til sammenlining tillader mine trådløse aktive højttaler 'par', op til 50 meter,
og en almindelig skille væg imellem, er ingen hindring. Så Rasmus har jo ret.
Brugeravatar
Af Millemis
#317111
En sammenligning mellem æbler og pærer.
WiSA-forbindelserne er at sammenligne med et ‘trådløst kabel’ ud til hver enkelt højtaler - op til 8 styks understøttes. Derfor bruges det/kan det bruges til et multikanal-setup aka 5.1/7.1......hvilket jo gør at disse er i samme rum.
Den lydoverførsel, Peter Pan nævner ved sine ‘trådløse højtaler ‘par’’, er udelukkende baseret på et tokanal-setup aka stereo.....som gør det til et af mange eksisterende systemer til multirum-lytning.

MM
#317113
Hej.

Er det muligt at opgrade et BeoVision 7 med et LG B6 tv. Tænker det kræver nyt beslag og så nogle kabler? Eller virker det kun med nye tv?

Jeg har nemlig begge dele i overskud, så det kunne være en super måde at opgradere på
#317171
OK. Hvad jeg vil foretrække pt. - Front højttaler R.& L.+ Ceneter, & Sub,
i et Dolby Digital 5.1 surround sound setup, via kabler.

Billede

Hvorfor hoppe på et 'mode fenomen' som Dolby Atmos i 3D, når alle de film
jeg ser fra Netflix uden ekstra betaling, har Dolby Digital 5.1 Surround Sound.
(Min kone har intet i mod, at hun ser højttalerne). Så kan de trådløse stereo
bagkanals højttaler, problemt løst leveres som second hand produkt, fra en
virksomhed som Dynaudio, der stadig har deres hovedsæde i Danmark.

Billede
:p
Brugeravatar
Af bendix
#317182
Hej Peter
Dolby ATMOS er ikke et mode fænomen, det er derimod en udvikling af lydsystemerne til hjemme og kommerciel brug. Og jeg tror at de fleste entusiaster vil nikke genkendende til at det udvide abonnement hos Netflix er en nødvendighed for at modtage bedre billede og lyd.

Er du glad for dine Beolab 18’er og har du prøvet at benytte Wisa istedetfor kabler?
Af sd2100
#317187
Peter Pan skrev: 27. jul 2020, 06:58 OK. Hvad jeg vil foretrække pt. - Front højttaler R.& L.+ Ceneter, & Sub,
i et Dolby Digital 5.1 surround sound setup, via kabler.

Billede

Hvorfor hoppe på et 'mode fenomen' som Dolby Atmos i 3D, når alle de film
jeg ser fra Netflix uden ekstra betaling, har Dolby Digital 5.1 Surround Sound.
(Min kone har intet i mod, at hun ser højttalerne). Så kan de trådløse stereo
bagkanals højttaler, problemt løst leveres som second hand produkt, fra en
virksomhed som Dynaudio, der stadig har deres hovedsæde i Danmark.

Billede
:p
Jeg er ikke i tvivl om, at Xeo 3 lyder rigtig godt. Og jeg tror, at ingen ægte B&O-fan ville acceptere de øgle-grimme vægbeslag til Xeo 3. Det kan man ganske enkelt ikke byde sin stue! Det er en ægte øjebæ -:(

Som Sonos person, ville jeg ikke kunne leve med det :-(.
#317219
@ bendix
Indlægget forståes som en del af emnet i nogle af de forrige indlæg, der handler om
evt. brug af trådløs WiSA. Det kan du jo læse, og evt. beskrive hvorfor du enten
benytter kablet audio tilslutning, eller benytter trådløs WiSA til dine BL18.
#317225
Hvad er delay på Xeo wireless? Har BS3 HDMI-ARC eller skal den forbindes med SPDIF?

Hvis man har BS3 koblet på, så bruger du vel ikke WISA? Du kan ikke mixe og matche mellem WISA og andre lydtilslutninger på LG's TV, så det er enten 100% WISA eller 0% WISA.
  • 1
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 326