Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#316950
Peter Pan skrev: 19. jul 2020, 06:01
PeterPan skrev: 2 x Beolab 50 Primary - alu, brass tone, bronze inkl. sort frontstof
og oak/smoked oak sidepaneler. Pris 220.000 Kr.

2 x Beolab 90 Primary - sølv med sort/parisian night stof, brass tone
med sort/parisian night stof (inkl. egepaneler) Pris 550.000 Kr.

Beovision 8K OLED Harmony med front i eg. Pris 360.000 Kr.

Total pris - 1.130.000 Kr.
Hvis det var den eneste løsning på et A/V-setup B&O har, kunne jeg forstå din opstandelse.
At smide dette ind her virker dog temmeligt pretentiøst - og bunder vel i et mishag over, hvad B&O har lavet siden den hedengangne BV7-serie (ikke engang et Avant 55 kan vække lidt begejstring) samt at de ikke laver løsninger efter Peter Pan’s næse.

MM
#316951
Billede
I mit setup anno 2005 benyttede jeg en Pre-out Surround Receiver. Så det vil jeg gøre igen.
Hvis ikke B&O kommer med en løsning til en pris, jeg vil betale. Kablerne til baghøjttalerne
BeoLab 4000 er jo allerede på plads. Så det er bare at montere de PowerLink adapter fra
AV-Conection, jeg allerede har pålager. Ligeledes har jeg jo også gulvstanden med center
højttaler BeoLab 7-4 fri, til at monterer STBrackets VESA 7- 40 - 200 adapter designet til
et nyt 55" LG TV, den dag mit BV7 Mk III ikke kan mere.
#316956
Torben Rasmussen skrev: 19. jul 2020, 08:21 Ud over, at B&O bruger LG i deres egne TV, så er der vel ikke andet der taler for, at løsningen skal indeholde et LG TV. Jeg ser ikke et særskilt LG-TV, som specielt interessant i andre sammenhænge end med en Stage soundbar. Der er gået lige vel meget LG-showcase i den. Hvis man køber en surroundforstærker, så vælger man blot TV frit fra de fleste hylder.
Får i den nye LG gx soundbar ind så i kan kan lave en test? :)
#316964
Torben Rasmussen skrev:Det kan ikke udelukkes. Jeg er lige gået lidt i stand-by pga. ferie og et massivt
arbejdspres (det her er en hobby for mig, så der skal tjenes penge ved siden af),
så vi prioriterer nok TV når Rasmus tager næste pulje ind om lidt.
Brugeravatar
Af bendix
#316967
Millemis skrev: 19. jul 2020, 10:30
bendix skrev: 19. jul 2020, 09:13 Enig med Torben, Jeg valgte udelukkende LG Pga køb af stage, ellers havde jeg ikke udskiftet mit A1.

Men LG er dog de eneste der har indbygget WISA tilslutning. Så hvis Peter skal understøtte hans LG præference skal det nok alene være på den baggrund. Og ikke kablede forbindelser
Det står dig vel frit for at købe/bruge det tv, du ønsker sammen med en B&O Stage.
Kun hvis du ønsker den integration (bl. a brug af en BeoRemoteOne til styring), som samarbejdet med LG har muliggjordt , er du ‘låst’ til visse LG modeller.
Iøvrigt kan du ikke SAMTIDIGT gøre brug af en tilsluttet soundbar OG af WiSA Ready-mulighederne i LG’s tv.
Benytter man disse er et 5.1-setup muligt - omend med meget begrænsede muligheder......selvfølgelig forudsat at der bruges WiSA-kompatible højtalere. Er det det man ønsker, er det nok snarere en Axiim-transmitter-løsning man skal tænke på.

Jeg tænker dog, at de allerfleste, der investerer i en Stage, er fuldt ud tilfredse med den alene.
Og borset fra ‘integrationsmulighederne’ er LG’s tv jo heller ikke så ringe et valg fra B&O’s side.

At Peter Pan så - på trods af at WiSA-teknologien i B&O-sammenhænge bliver brugt med succes verden over - er tilbageholdende, bunder nok mere i hans fobi for alt, hvad der hedder post-BV7 fra B&O.

B&O er et lille firma - de har visse præferencer mht udbuddet af tv-løsninger.....som så desværre ikke tilfredsstiller alle.

MM
ja præcis, omkring frit valg af TV med Stage, men C9 blev udelukkende købt pga Stage (BeoRemote) og dens funktionalitet. Ellers havde jeg beholdt mit daværende OLED fra Sony.

Pointen er at LG ikke rigtigt har noget ekstra at byde på undtagen WISA og samkøring med Stage. WISA får ATMOS understøttelse i år på LG TV.

Det bliver en interessant udvikling og kræver kun Wisa enheder.
Brugeravatar
Af Millemis
#316970
‘WISA får ATMOS understøttelse i år på LG TV.
Det bliver en interessant udvikling og kræver kun Wisa enheder.’


Det er jeg da spændt på, hvordan kommer til at virke.
WiSA understøtter per definition kun 8 kanaler - så det bliver et noget forkrøblet Atmos-setup med højest 2 loftshøjtalere (5.1.2).
Hvilke WiSA-kompatible højtalere har du tænkt på til loftet?

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#317003
Tak for det link - havde jeg ikke set.
Det åbner selvfølgelig for nogle muligheder....for et - ikke forkrøblet - og mere fuldstændigt Atmos-setup.
Som jeg forstår det, er der her tale om at bruge WiSA-teknologien til at aktivere ‘height-højtalerne’ netop som trådløse forbindelser. (Korriger mig gerne, hvis det ikke er rigtigt forstået).
Som der står beskrevet, giver det WiSA-partnerne mulighed for at udvikle et fuldstændigt system - det er ikke noget, der sker bare fordi WiSA-folkene har muliggjordt det.
Da et større Atmos-setup også kræver ‘almindelige’ højtalere = et 5.1/7.1 layout i bunden, skal der mere til.
Hvordan ‘WiSA-partnerne så vil realisere det - altså integrationen mellem trådløse/WiSA-forbindelser og de kablede, bliver spændende at følge.
Mig bekendt er der kun én audioprocessor, der kan det - den i de nyere B&O-tv/SoundCentere.
Og her er der ikke brug for en dongle (eller transmitter) sat i tv’et - til gengæld er der pt ikke nogen understøttelse for Atmos-afkodning.

Spændende udvikling!

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#317046
Peter Pan skrev: 23. jul 2020, 07:46 Jeg syntes bare det ind til videre, er svært at finde beskrivelser
af virkeligt positive oplevelser fra evt. WiSA bruger anno 2020. ?
En af mine bekendte tilsluttede sine BL18 hhv BL17 til hans Avant 75” via WiSA......på trods af at jeg anbefalede kablede forbindelser og at der rent faktisk var lavet tomme rør ud til højtalerne.
Det var i 2019 - jeg har ikke hørt ham beklage sig over noget endnu.
Og nu har vi 2020........så jeg betragter det som en positiv oplevelse.

Hvad mere ønsker du?

Kunne det måske skyldes, at folk ikke skriver om at det virker - det gør det jo i de fleste tilfælde, så der er ikke noget at skrive om.
Men kun, når det af en eller anden grund ikke gør det.

MM
#317070
@ Millemis
Avant 75” via WiSA er dit eksempel.

Billede
Hvorfor anbefaler du kablel forbindelser, hvis B&O's BV TV WiSA transmitter er perfekt.

Nu var det IKKE B&O's WiSA transmitter, men en af de 'nye' WiSA transmitter
produkters muligheder jeg tænkte på.

Positive oplevelser med de 'nye' WiSA systemer, efterlyses stadig.
Brugeravatar
Af Millemis
#317073
Det var ganske simpelt af den grund, at det så ville være muligt at bruge ikke-WiSA-højtalere dér, hvis det engang skulle blive aktuelt.
Lidt svært, hvis der ikke er trukket tomme rør (og eventuelt kabler) til det allerede.
Desuden - det er bedre at gå med livrem og seler end med bukserne hængene nede på haserne O_O

Hvis det er WiSA-transmissionen via dongle-løsninger, du mener, kunne du jo have skrevet det med det samme.
B&O’s løsninger på det område har nu været i brug i en del år og ser ud til at virke som tilsigtet......med mindre der lige står en mikrobølgeovn eller lign tæt på :(

MM
#317075
@ Millemis vi har jo været det igennem før, og der er flere muligheder idag -
___________________________________________________

Billede
___________________________________________________

Billede

Billede

Click here.
____________________________________________________

Billede

Click here.
____________________________________________________

Positive oplevelser med de 'nye' WiSA systemer, efterlyses stadig.
#317077
Rasmus Larsen skrev: 24. jan 2020, 11:01 Altså man når jo ikke ud til nye kundegrupper ved bare at blive ved med at gøre det samme som hidtil. B&O's TV-salg rasler ned, så hvis man holder fast i, at man kun vil levere hele pakken, så får man ingen rolle at spille på fremtidens TV-marked. Men det tror jeg nu heller ikke, at de vil. Taget lanceringen af Stage in mente :)

I disse digitale tider kunne en fuld 'surroundprocessor' være noget så simpelt som en lillebitte chip, nogle antenner og en trådløs lydprotokol. Det kunne nemt indbygges i en soundbar. Jeg synes, at B&O har fået alt for lidt ud af WiSA. Hvis de ikke investerer mere på området, så vil de blive overhalet af andre trådløse lydprotokoller, som inden længe vil tillade TV-folket over en bred kam at bygge trådløse surroundløsninger.
;)
  • 1
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 326