Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#314825
Jeg overvejer at sætte enten et ATV 4K eller Shield under vores 2016-Samsung, men ud fra den her anmeldelse, så virker det til, at ATV er det sikreste valg?

Vi bruger DRTV ret meget herhjemme, så alene her har Apple en fordel, må man sige. Jeg ser dog ret meget YouTube, og lidt ærgeligt, hvis det kun kan blive i 1080p højst.

Jeg er dog stadig lidt loren ved, at hardwaren i Apples boks har nogle år på bagen. Man læser konstant rygter om, en ny udgave er på vej, men de artikler har været skrevet de sidste to år...
#314830
OrigT-Duck skrev: 23. maj 2020, 13:53 Altså jeg kan ikke forstå hvorfor i kritiserer opsætningen så meget.
Med Apple TV kan du bare lægge en iPhone ovenpå boksen, hvorefter den overfører WiFi-kode mv. og opsætter tvOS. Der findes ikke noget tilsvarende på Nvidia Shield eller Android TV pt. Efter opsætning skulle vi også opdatere styresystem, mange apps og dernæst fjernbetjening. Det synes jeg godt kan strømlines.
Brugeravatar
Af bbplayer
#314833
Rasmus Larsen skrev: 25. maj 2020, 07:20
OrigT-Duck skrev: 23. maj 2020, 13:53 Altså jeg kan ikke forstå hvorfor i kritiserer opsætningen så meget.
Med Apple TV kan du bare lægge en iPhone ovenpå boksen, hvorefter den overfører WiFi-kode mv. og opsætter tvOS. Der findes ikke noget tilsvarende på Nvidia Shield eller Android TV pt. Efter opsætning skulle vi også opdatere styresystem, mange apps og dernæst fjernbetjening. Det synes jeg godt kan strømlines.
Det er da vist en sandhed med modifikationer, ikke?

På AndroidTV kan du sætte din installation op, ved at logge ind via din telefon, så du ikke skal sætte noget andet op end wifi.
Så overføres indstillinger og konti den vej.
På Android har du også muligheden for at overføre indstillinger mellem 2 telefoner via NFC bare ved at lægge dem op af hinanden, så der bliver det præcis samme tech, som du mener Apple har på deres platform. Det behov har android så ikke rigtig udviklet på, som niche funktion hvis man f.eks tager Chromecast som hænger i luften, så bliver det svært at gøre tricket efter :)

Så det er jo derude, bare ikke specifikt til bokse , da AndroidTV slet ikke er så udbredt som selvstændig boks og udviklet siden Google selv lavede en nexus boks, og først nu med Chromecast ultra 2, kan man se en åbning for en reel boks som kan ligge på en hylde igen, og åbne for den NFC løsning, hvis den er så meget mere værd end folk som logger ind via mobilen.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#314849
Rasmus Larsen skrev: 25. maj 2020, 07:20
OrigT-Duck skrev: 23. maj 2020, 13:53 Altså jeg kan ikke forstå hvorfor i kritiserer opsætningen så meget.
Med Apple TV kan du bare lægge en iPhone ovenpå boksen, hvorefter den overfører WiFi-kode mv. og opsætter tvOS. Der findes ikke noget tilsvarende på Nvidia Shield eller Android TV pt. Efter opsætning skulle vi også opdatere styresystem, mange apps og dernæst fjernbetjening. Det synes jeg godt kan strømlines.
jeg kan tilføje da jeg nulstillet min gamle Shield for at sætte den frisk op kun til streaming via plex. For et par mdr. Da skulle jeg bruge Google home app'en, så kom en engangskode på skærmen og min mobil, trykket ok, og om jeg ville bruge mine WiFi og Google indstillinger på Shield. Ja tak, så var den sat op, og den gik selv i gang med at opdatere remoten. Så var den klar
#314850
Jeg er endnu ikke blevet promptet for at bruge Home-appen på et Android TV, men ja, dén app kan godt dele Wifi-kode. I opsætningen af TV, så er det altid setup-hjemmesiden man skal ind igennem.
Brugeravatar
Af bbplayer
#314853
Torben Rasmussen skrev: 25. maj 2020, 10:46 I opsætningen af TV, så er det altid setup-hjemmesiden man skal ind igennem.
Jeg tror vi skal spørge sådan,
har du en Android mobil eller tablet?

Må hellere tilføje at det er spørgsmålet når AndroidTV sættes op, så spørger den om du vil bruge din Android mobil/tablet til at konfigure dit tv, næsten det samme på en mobil med undtagelse af NFC som også kan bruges der.

her: https://support.google.com/androidtv/an ... 1424?hl=da
læs trin 3
54355.JPG
54355.JPG (23.78 KiB) Vist 6390 gange
Ups,
nu er det en Shield tråd, så jo, Nvidia kan da have valgt at springe dette , hvis man altså kan springe Google over i deres options, som man sikkert kan. Det er så på Sony tv og på min Xiaomi boks .
#314855
Men Google Home er jo ikke begrænset til Android? De enheder jeg ellers sætter op, som understøtter Google Home, kan da sagtens konfigureres via Google Home på en iPhone.
#314857
bbplayer skrev: 25. maj 2020, 08:30På AndroidTV kan du sætte din installation op, ved at logge ind via din telefon, så du ikke skal sætte noget andet op end wifi.
Så overføres indstillinger og konti den vej.
Så vidt jeg husker fra jeg lavede opsætning på Shield, så skal man ind på en hjemmeside, taste parringskode fra TV'et, logge ind med sine brugeroplysninger og så igennem nogle manuelle skridt. Det er ikke sådan det fungerer på tvOS.

Alternativt skal man først ind og hente Google Home App'en, men det er næppe lettere for en ny bruger.


OrigT-Duck skrev:jeg kan tilføje da jeg nulstillet min gamle Shield for at sætte den frisk op kun til streaming via plex. For et par mdr. Da skulle jeg bruge Google home app'en, så kom en engangskode på skærmen og min mobil, trykket ok, og om jeg ville bruge mine WiFi og Google indstillinger på Shield. Ja tak, så var den sat op, og den gik selv i gang med at opdatere remoten. Så var den klar
Så er Android-versionen i boksen vel også allerede opdateret? Og du har jo hentet Google Home app'en på forhånd. Det vil en helt ny bruger sjældent have.
Brugeravatar
Af bbplayer
#314859
Rasmus Larsen skrev: 25. maj 2020, 11:24
bbplayer skrev: 25. maj 2020, 08:30På AndroidTV kan du sætte din installation op, ved at logge ind via din telefon, så du ikke skal sætte noget andet op end wifi.
Så overføres indstillinger og konti den vej.
Så vidt jeg husker fra jeg lavede opsætning på Shield, så skal man ind på en hjemmeside, taste parringskode fra TV'et, logge ind med sine brugeroplysninger og så igennem nogle manuelle skridt. Det er ikke sådan det fungerer på tvOS.
Det er vist på ældre modeller, ikke 8 og 9/10.
Har kun set den mobil/tablet option her, måske fordi Xiaomi ikke har kabel option, så kan man jo ikke bruge en kode på en webside.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#314861
OrigT-Duck skrev:jeg kan tilføje da jeg nulstillet min gamle Shield for at sætte den frisk op kun til streaming via plex. For et par mdr. Da skulle jeg bruge Google home app'en, så kom en engangskode på skærmen og min mobil, trykket ok, og om jeg ville bruge mine WiFi og Google indstillinger på Shield. Ja tak, så var den sat op, og den gik selv i gang med at opdatere remoten. Så var den klar
Så er Android-versionen i boksen vel også allerede opdateret? Og du har jo hentet Google Home app'en på forhånd. Det vil en helt ny bruger sjældent have.
Den er sikkert lige opdateret som en Apple tv er. Der også kræver opdatering efter den er sat op. Og home app'en er på alle nyere Android mobiler under Google mappen i app menuen eller hjemmeskærmen. Ved bare jeg ikke opdateret min Shield før nulstil så den var ikke blevet opdateret i et halvt år
#314905
Lækker dybdegående test!
Jeg har bare et hurtigt spørgsmål. Hvorfor nævner i ikke 2017 udgaven? Jeg er klar over der er meget få ændringer i de 3 årgange, men slet ikke at nævne den, måske bare for at sige at den også eksisterer forstår jeg ikke.
Og så er det måske ikke helt reelt at give NVidia minus for at DRTV er langsomme om at udvikle en app.
#314908
Der er ikke lagt de store tanker i det. :) 2017-udgaven var jo en revision af 2015-udgaven. Samme hardware, men med nyt design, lidt færre porte og opfrisket controller.

Shield 2019 har ikke fået fratrukket point for manglende DRTV. Vi vurderer økosystemet på de lidt større penselstrøg. Jeg synes dog, at det er vigtigt at fremhæve, at den, ifølge flere opgørelser, mest udbredte streamingtjeneste herhjemme ikke er tilgængelig. Det skal potentielle købere gøres opmærksomme på.
#314925
Kunne der måske tilføjes lidt om enhanced og basic opskalering. Hvis denne viden findes.

Hvad er forskellen på ai-enhanced og enhanced og basic?

Det er sjovt - jeg har prøvet og undersøge det. Når man prøver at google forskellen på disse opskaleringer kommer der artikler frem hvor der bruges laaaang tid på at forklare hvad opskalering generelt set er og meget grundigt forklarende om hvor man finder indstillingen - men der er tilsyneladende ingen af disse forfattere der aner hvad nvidiaen nøjagtigt gør ved billedet på de 3 indstillinger for skarphed den har. I stedet får man volapykforklaringer som "den ene er ai-forstærket og den anden er ikke". Det siger jo intet! og hvorfor så lave en lang artikel om noget man intet ved om... det er frustrerende.

Måske er det information som nvidia simplehen ikke udleverer... vi må gætte os til hvad indstillingerne gør...