Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314612
Hej, jeg står og skal udskifte et gamle fjernsyn med et nyt. Min søster har dette fjernsyn: SAMSUNG 55" QLED TV QE55Q70R. Og det syntes jeg virker til ar være et utroligt godt fjernsyn. Men jeg har ingen forstand på fjernsyn, så lad mig hører hvad folk tænker.

Budget 5000-7000,- kr +/-
55"-70"
behøver ikke kunne alt muligt nyt og smart.
Burger primært cromecast,
Bruges primært til sport eller serier via Netdflix tv play mm.

Pft. :)
Af Mr.DJ
#314614
En af bannerne foroven på denne side, linker til en sektion kaldet "TIlbuds jagten...." hvor du finder de bedste tv til de bedste priser, har du kigget der? ;-)

Der kan du bla. se at du kan få et Philips OLED TV til lige under 7000,-
Du kan bl.a. finde det til salg hos Elgiganten = https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... oled754-12
#314615
Hvis du har 7000,- kr til rådighed, så vil denne her nedsatte topmodel fra Samsung være et godt alternativ til Philips OLED 754, som dog overordnet set leverer det bedste billede. Vær dog opmærksom på at en ekstern boks, Android eller Apple TV vil være en god ide i kombination med Philips 754, da styresystemet (Saphi) er noget tungt at danse med.
https://www.bilka.dk/produkter/samsung- ... /100490281
#314667
Hej igen! Tak for svar, som nævnt tidligere har jeg ingen forstand på tv. Er der noget man skal være opmærksom på?☺️

Håbet var at finde et 65" tommer. Var i Elgiganten for kigge lidt og syntes de fleste af deres 55-65" imellem 3-6.000 var meget grumset under reklsmere🤔
#314668
Grumset er ikke en kvalitet som afhænger af tv men tv signal, så du kan bruge 20.000 og stadig se grumset tv billede, hvis du modtager et streaming signal eller en SD kanal. Så lad ikke forhandler eller et grumset billede fortælle dig at skærmen er dårligt, det er altså helt forkert.
#314670
mick.kristensen skrev: 21. maj 2020, 16:52 Hej igen! Tak for svar, som nævnt tidligere har jeg ingen forstand på tv. Er der noget man skal være opmærksom på?☺️

Håbet var at finde et 65" tommer. Var i Elgiganten for kigge lidt og syntes de fleste af deres 55-65" imellem 3-6.000 var meget grumset under reklsmere🤔
Elgiganten indstiller deres skærme forskelligt, så dem de helst vil sælge er indstillet i forbrugernes smag