Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#314578
Hvor langt har du hen til skærm derfra hvor du sidder?

Pana FX780 vil være et skridt ned på alle måder ift. Q70R
Af PeterD
#314600
Grandahl skrev: 19. maj 2020, 10:45
Pana FX780 vil være et skridt ned på alle måder ift. Q70R
Slap nu af med det Samsung korstog.

780 får altså 6 ud af 6 stjerner her og kaldes "Bedst i Test" samt "Enestående" og får 6 ud af 6 stjerner.

https://www.lydogbillede.dk/test/tv/55- ... #lesvidere

Måske Q70R er bedre men bare at slynge ud " vil være et skridt ned på alle måder", er, undskyld mig meget, som at høre en Samsung sælger.

Hvorfor er Q70 MEGET bedre til feks film i mørke scener?

Q70 er glimrende men du må ligesom kommentere på lysstyrken. Hvorfor er Q70 bedre. Det kan da godt være at det er det men der skal noget dokumentation bag, ellers er det, undskyld mig, lidt plat.

No hard feelings. Jeg ved at du kan tage det. :)
Af Grandahl
#314607
Tjaaa 4 meter, jeg kan godt forstå du gerne vil op over 65” så.. Det må være en smagssag om 65” er nok på den afstand, mange ville nok få efter større..

Ingen hard feelings PeterD.. Og intet korstog for Samsung... Billedet er bedre på Q70 fordi panelet er bagbelyst med zoneopdeling, det er årsagen..
Af Grandahl
#314611
Det er en standard kantbelyst 100hz skærm Peter? Jeg er ikke med på hvad du mener ?
Af PeterD
#314619
Grandahl skrev: 19. maj 2020, 23:05 Det er en standard kantbelyst 100hz skærm Peter? Jeg er ikke med på hvad du mener ?
"Har set 75" FX780 og har også set alle andre væsentlige 'modspillere' (blandt Samsung, Sony, LG og Philips). Lad mig sige det sådan her: kostede dette TV kr. 14.000-16.000, var det stadig bedste 75" til prisen!

Alrså: Bedste 75" til prisen

PUNKTUM.

viewtopic.php?t=48075

Men du forstår nok som sædvanlig ingenting for Samsung er det eneste der virker for dig.
Af Grandahl
#314625
Rolig Peter, svar nu ordentlig i stedet for de angreb der

Jeg står ved at jeg ikke kan anbefale det tv til trådstarter, da det simpelthen ikke er lige så godt.. Herudover er kan jeg ikke se FX780 nogen steder? Det ser ud til at være udgået?

Hvorfor bringer du den på bane?
Af George1
#314627
Ville se om jeg kunne finde de små kr 16000 til et Q85 i 75" super duper med bagbelyst, zoneopdelt, lys styrke og ikke mindst verdens bedste antireflexions skærm, hvilket for mig er det største plus, jeg ville have svært ved at gå tilbage til en skærm uden, efter at have prøvet dette.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#314684
Der er ganske få sidebelyste modeller med zonestyring. Sony XE9305 er nok den mest avancerede af slagsen, og ellers er det typisk kun i så få zoner, at skærmen kan deles midt på og ikke har zoner der kan styres isoleret inde på skærmen.
Af Ningnang
#314686
Panasonic fx 780 i 75 tommerudgaven har VA panel og Local Dimming... Betyderdet så at den udgave er bagbelyst..?
De mindre modeller har ikke VA panel
Af PeterD
#314687
Ningnang skrev: 22. maj 2020, 10:22 Panasonic fx 780 i 75 tommerudgaven har VA panel og Local Dimming... Betyderdet så at den udgave er bagbelyst..?
De mindre modeller har ikke VA panel
Den må vi jo ikke foreslå
Brugeravatar
Af bbplayer
#314688
Grandahl skrev: 20. maj 2020, 08:00 Herudover er kan jeg ikke se FX780 nogen steder? Det ser ud til at være udgået?

Hvorfor bringer du den på bane?
Det er da lidt vildt at pricerunner og butikker simpelthen har ryddet skærmen fra udbud og historik?

Det synes at være formålsløst at se efter den, eller så vil man købe brugt som en anden tidligere lød som ville sælge sin? Ellers er debatten om den skærm vil lidt ligegyldig.