Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314415
Hej Forum.

Normalt er jeg ikke til Phillips siden en plasma skærm fra 2001 :-)
Men dette kan jeg godt lide design og lyd fra b&w. Prisen er omkring 5k. Eneste minus er at det er 9 cm tyk pga lydbar.
Grunden udover design er også at jeg i forvejen har hue i hele huset og at chromecast er indbygget. Derudover at styresystem opdateres og at det ser ud som de fleste video og lydformater understøttes. Meeen hvordan er billedet og i det hele taget oplevelsen, input lag osv.
Det er til stuen og erstatter vel nok det flotteste TV, design ihvertfald for normale mennesker. Et gammel d8000 fra 2012.

Til max 5000 kr ish til stream, TV, lidt Xbox one,
1. Er det noget juks.?
2. Nogen lign anbefalinger (philips OLED 734 i samme pris niveau er desværre udstyret med et elendigt styresystem så nej tak

Hvad er ellers det bedste TV i den prisklasse, modelår er ikke vigtigt.

Mange tak
#314424
Har også kigget på det men der er vidst ikke mange anmeldelser.

Til 5000 kunne det være et supertilbud, men hvorfor Philips har en lav stjerne blandt testerne ved jeg ikke, især da 50" PUS8804 er bagbelyst (Direct LED) med VA panel (!) og Local Dimming Pro.

https://www.displayspecifications.com/en/model/d77f1a59

Og så kan Philips noget med lyden her


En tråd her:

https://www.avforums.com/threads/philip ... t-27673819

En anden mulighed. Dog kun 50" hvis du kan lide Ambilight og skal SE tv.

https://www.computersalg.dk/i/4547651/p ... riceRunner

Hvis man skal browse rundt på nettet kan man jo bruge sin tablet.
#314432
Jeg har sat et par stykker af dem op, det er et glimrende TV med god lyd, og især nu hvor prisen er så lav, er det et godt tilbud. OLED 754 er også et godt tilbud, men styresystemet "Saphi" er desværre lidt tungt at danse med, derfor anbefales det at tilslutte en separat boks, ATV eller Android, afhængig af hvad man er til. Det fungerer til gengæld glimrende, billedkvaliteten er iøvrigt ligesågod som på de fleste andre OLED skærme.
#314439
henrik.yde skrev: 17. maj 2020, 14:38 Jeg har sat et par stykker af dem op, det er et glimrende TV med god lyd, og især nu hvor prisen er så lav, er det et godt tilbud. OLED 754 er også et godt tilbud, men styresystemet "Saphi" er desværre lidt tungt at danse med, derfor anbefales det at tilslutte en separat boks, ATV eller Android, afhængig af hvad man er til. Det fungerer til gengæld glimrende, billedkvaliteten er iøvrigt ligesågod som på de fleste andre OLED skærme.
Hvordan er billedet kontra Samsung q7 eller 8 ?
Jeg ved goldt med 734 og der er vidst rigtig meget billede for pengene men fadet er til hverdag vil jeg ha noget som fungerer og blir opdateret og ikke ha ekstra tilslutning...

Hvordan virker tykkelsen i praksis. Virker meget tykt på papiret. Mit gamle er jo kun 40 mm.

Sidst vil jeg høre dig om du også kender 8204. Den har jo ikke lyden men til gengæld kun 4000. hvordan er billede mm

Mange tak.
#314446
Q7 og Q8 er billedmæssigt bedre det er klart. Den har også fordel på fjernbetjening, og er generelt noget hurtigere at navigere rundt i, opstart er også hurtigere..

Men det er jo ikke alt, du siger du har hue i hele huset er er glad for lysshowet, så er det vel bare at køre den ud med Phillips, evt vente til tilbudet kommer igen.
#314450
PeterD skrev: 17. maj 2020, 12:43 Til 5000 kunne det være et supertilbud, men hvorfor Philips har en lav stjerne blandt testerne ved jeg ikke, især da 50" PUS8804 er bagbelyst (Direct LED) med VA panel (!) og Local Dimming Pro.

https://www.displayspecifications.com/en/model/d77f1a59
Jeg ved ikke hvorfor du bringer et 50" på banen, når OP ønsker et 55", men til information, så er 55"eren ikke udstyret med VA-panel, men et IPS-panel...
#314457
Hvis billedkvaliteten er det vigtigste så er Q7 eller Q8 bedst, som de andre skriver. Skal det være endnu bedre, så er det OLED du skal kigge efter. Men er man glad for (ekstra) god lyd + Ambilight + indbygget Chromecast + en vis garanti for Apps + opdateringer, så er 8804 stadigvæk et godt tilbud. 50 tommer med VA panel og 55 tommer med IPS panel. Det samme gør sig gældende med 8204, husk dog på at lyden ikke er på samme niveau. Ips = gode betragtningsvinkler og dårligere sortniveau, med VA er det modsat, altså godt sortniveau og mindre gode betragtningsvinkler.