Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311701
Når jeg forsøger at starte et afsnit af et Graham Norton Show på DRTV, får jeg hver gang beskeden:

Videoen kan ikke afspilles
Indholdet af denne video kan ikke afspilles på denne enhed. Vi anbefaler at du afspiller videoen på en anden enhed - evt. på din computer.


Har forsøgt flere dage i streg.
Kan afspille alt andet! Så giver ikke mening …..


(Sony XE9005)
#311750
Den tekst Wiso gengiver minder mig meget om det jeg har skrevet om et par gange, bl.a. her:
viewtopic.php?p=311589#p311589 ,
Jeg går ud fra at Wisos oplevelse er under afspilning via hbbtv, og hvis det er det, undrer det mig, at han fortæller:
".....Kan afspille alt andet!...." .

Spørgsmål til Wico: Har du prøvet at afspille f.eks. Rick Stein?

Spørgsmål til eksperterne: Bliver teksten der vises i gul kasse på skærmen, som i de eksempler jeg har lag op, sendt fra DR eller bliver den genereret i smart TV'et? Hvis de dannes i smart TV'et, kan jeg godt forstå, at teksterne kan have forskellige formulering, men hvis de kommer fra DR må teksterne vel være ens formuleret og formateret.

Spørgsmål til DR: Vil det ikke være smart at få fjernet den type blokeringer? Er det ikke noget i kan gøre, blot ved at sætte eller fjerne et flueben ét eller andet sted?
#311776
Som det fremgår af fotoet af skærmen her til aften har jeg nu prøvet at afspille et Graham Norton Show.
Jeg får den tekstkasse, som jeg kender fra andre "beskyttede" udsendelser.
Er der ikke nogen, som kan udtale sig om de spørgsmål jeg rejste ovenfor?
Vedhæftede filer
WP_20200325_23_14_14_Pro.jpg
WP_20200325_23_14_14_Pro.jpg (1.89 MiB) Vist 4753 gange
#311805
Rasmus Larsen skrev: 25. mar 2020, 05:10 Er det via åbning af DRTV ikonet i brugerfladen på dit Sony TV? I så fald skyldes det, at DR's HbbTV har begrænsninger ift. visse titler. Det vedrører konkret en form for kopibeskyttelse på noget indhold, som HbbTV-systemet åbenbart ikke håndterer korrekt.
Er det via åbning af DRTV ikonet i brugerfladen på dit Sony TV?

Er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet.
Åbner appen via den lille røde knap... Men er jo nok ikke det du spørger om?

Hvad er hbb?
#311806
henningelk skrev: 25. mar 2020, 14:26 Den tekst Wiso gengiver minder mig meget om det jeg har skrevet om et par gange, bl.a. her:
viewtopic.php?p=311589#p311589 ,
Jeg går ud fra at Wisos oplevelse er under afspilning via hbbtv, og hvis det er det, undrer det mig, at han fortæller:
".....Kan afspille alt andet!...." .

Spørgsmål til Wico: Har du prøvet at afspille f.eks. Rick Stein?

Spørgsmål til eksperterne: Bliver teksten der vises i gul kasse på skærmen, som i de eksempler jeg har lag op, sendt fra DR eller bliver den genereret i smart TV'et? Hvis de dannes i smart TV'et, kan jeg godt forstå, at teksterne kan have forskellige formulering, men hvis de kommer fra DR må teksterne vel være ens formuleret og formateret.

Spørgsmål til DR: Vil det ikke være smart at få fjernet den type blokeringer? Er det ikke noget i kan gøre, blot ved at sætte eller fjerne et flueben ét eller andet sted?
Da jeg skrev jeg kan starte alt andet, var det efter at have forsøgt med fem andre udsendelser - der alle gik i gang.
Har nu prøvet med Rick Stein. Den kan jeg heller ikke starte!
#311807
henningelk skrev: 26. mar 2020, 00:27 Som det fremgår af fotoet af skærmen her til aften har jeg nu prøvet at afspille et Graham Norton Show.
Jeg får den tekstkasse, som jeg kender fra andre "beskyttede" udsendelser.
Er der ikke nogen, som kan udtale sig om de spørgsmål jeg rejste ovenfor?
Jeg får som nævnt en anden tekst, når jeg forsøger at starte et Norton Show.
#311809
Hvorfor ikke købe den gamle chromecast og så smid DRTV den vej over på tv?
Enten via indbygget Cast i Sony tv, eller køb en ekstern usb chromecast.

Du kan så også smide Chromebrowser vindue over på tv den vej, hvis du ikke har en android telefon, ved bare ikke hvor godt det virker med browser.
#311813
Er der ikke nogen, som kan forklare, hvorfor man ikke må se en udsendelse på sin fladskærm via den internationalt aftalte standard hbbtv, men godt må se den samme udsendelse, hvis den hentes direkte fra internettet til fladskærmen via en mobiltelfon og en chromecast i en hdmi indgang?

Til bbplayer: Når først man er godt op i årene, er det ikke sikkert, at man har lyst til at fedte med mobiltelefon eller tablet. TV'ets fjernbetjening skulle være alt nok.
I stedet for at opfordre folk til at bruge diverse omveje, burde der lægges pres på DR for at få tingene til at virke under hbbtv.

Til Wiso: Kan du tage et billede af skærmen? sådan at det er dokumenteret, at teksten hos dig ikke er den samme som hos mig. Derefter er der måske nogen, som vil kunne udtale sig om, hvor teksterne dannes.
#311814
henningelk skrev: 26. mar 2020, 23:39 Er der ikke nogen, som kan forklare, hvorfor man ikke må se en udsendelse på sin fladskærm via den internationalt aftalte standard hbbtv,
Bare fordi noget er en international aftalt standard, har det intet med bruger rettigheder at gøre. Du kan altid købe en bil men ikke nødvendigvis køre den uden kørekort :)
Så glem nu den fortolkning det har intet med udsendelse at gøre.
henningelk skrev: 26. mar 2020, 23:39 Til bbplayer: Når først man er godt op i årene, er det ikke sikkert, at man har lyst til at fedte med mobiltelefon eller tablet. TV'ets fjernbetjening skulle være alt nok.
I stedet for at opfordre folk til at bruge diverse omveje, burde der lægges pres på DR for at få tingene til at virke under hbbtv.
Tingene fungerer skam, det er producenten af tv, som du skal efter, for deres software virker jo på nyere tv skærme, så kom du bare ud og køb en ny skærm istedet for at sidde og spil på alderdom og køb en ny skærm som gør som den skal.

edit: Hvorfor skal producenten af tv så bebrejdes dette? Jo, for det er jo dem som implementerer den nye HbbTV protokol, og den udvikles løbende og når producenten så stopper med support og udviklere som DRTV fortsætter med at følge standarderne og tilpasser sig, så de virker korrekt på nye tv, så er det altså producenten som fejler. og ikke DRTV som ellers gør et ihærdigt forsøgt på at være bagudkompatibel men der er jo grænser for hvad man kunne før og efter HbbTV protokollen blev opdateret, så kom ind i kampen og skriv til producenterne og lad dem opdatere sine systemer som de ikke gider efter 1 år, og drop DR, de er ikke årsagen, det er tv producenterne som vil have i skal købe nye tv skærme for at få det nyeste til at virke.
#311817
henningelk skrev: 26. mar 2020, 23:39
Til Wiso: Kan du tage et billede af skærmen? sådan at det er dokumenteret, at teksten hos dig ikke er den samme som hos mig. Derefter er der måske nogen, som vil kunne udtale sig om, hvor teksterne dannes.
Taget i forsøg på at starte afsnit af Graham Norton Show.

Billede
#311818
Forstå ikke meget af alt det I skriver. Kan heller ikke finde ud af om fejlen er hos DR eller mit tv.
Ved bare mit tv kun er 1½ år gammelt. At det ikke fungere der på (uanset hvis skyld det er), er sgu for dårligt. Men jeg kan leve uden DR's snot programmer. Så længe alle andre streamings tjenester fungere..., og det gør de.
#311824
Nu har jeg så lige testet det show på min XF8577 (2018) model, og ja, den virker ikke og viser den skærm som vist ovenfor. Jeg kan dog cast'e samme episode fra DRtv App til XF8577 og se den, så helt lost er skærmen ikke.. Vil gætte på at den container som afsnit sendes i ikke understøttes af deres browser, så derfor afvises afspilning. Det vil kræve DR kører noget transcoding på det, og lægger det i et format som flere skærme understøtter.