Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hooper
#309440
De sidste par måneder, er det tilsyneladende ikke alle tidligere købte film, som Apple opgraderer gratis til 4K og HDR, efterhånden som de udgives i iTunes i de nye formater.
Et eksempel for mit vedkommende er de tre Matrix film, og The Wizard of Oz.
Men det gælder så kun nogle film. Andre opgraderes fortsat gratis.
Er der andre der har oplevet det også?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#309482
Mine Matrix-film er da opgraderet? Visse film harværet udgivet i flere eksemplarer, hvor der kunne være forskel på om der var iTunes-ekstra med. Kan det være sådan noget du er havnet i?
Af Hooper
#309608
Beklager, har haft et dødsfald blandt nærmeste venner.
Nej, - jeg opdagede problemet med Matrix filmene for over to måneder siden, og søgte flere gange på iTunes, netop for at se om der skulle være tale om en anden udgave.
Efter et stykke tid gav jeg op, og har købt dem (en gang til) i seneste udgave i 4K, Dolby Vision, da jeg sætter stor pris på dem.
Troldmanden fra Oz er kommet i en udgave som The Wizard of Oz i 4K og Dolby Vision, men min tidligere købte udgave med samme cover, men med dansk titel, er i min oversigt over mine film, fortsat angivet som værende i hd. Jeg har dog ikke haft tid til at forsøge med afspilning af den endnu. Og søger du på den danske udgave / titel, kommer kun den seneste version med engelsk titel og i 4K frem.
Måske er det et spørgsmål om at vente et stykke tid?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#309627
Hvis jeg kigger på mine Matrix film her på mobilen, så står der faktisk ikke 4K HDR på dem længere - det gjorde der sidst jeg kiggede...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#309673
Også hvis du ser på info på telefon/tablet? Jeg har ikke haft tændt TV'et endnu for at tjekke, hvad det står til i iTunes på ATV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#309695
Hvis jeg søger på Matrix, så er det ikke længere de film jeg har i kataloget, som kommer frem. Jeg havde fået filmene i 4K HDR tidligere og covers mv matchede dem i iTunes, men nu er mine covers ændret og i iTunes skal jeg betale for filmene. Så du må have købt de nye versioner

Filmene i iTunes har fået iTunes extra tilføjet, hvilke mine ikke har. Du må have købet de nye versioner. Så de må have opgraderet og genudgivet og så strandet de ældre versioner. På ATV har jeg dog stadig 4K DV logo på mine film (men ikke på iPad/iPhone), men ikke Atmos-lyden. Afspiller jeg dem, så er de også stadig i DV.
Af Hooper
#309793
Jeg tror du har ret, hvad Matrix filmene angår.
Men eks. En Rumrejse år 2001 er købt i sin tid i HD. Opgraderingen til 4K har jeg ikke fået. Den skal åbenbart købes igen.
Dog næsten alle andre film i min samling af købte film i iTunes, er løbende blevet opgraderet til 4K, efterhånden som de er blevet konverteret.
Af Hooper
#309794
Noget andet er at Apple angiver forskellige formater på de købte film, afhængig af hvilket medie man aktuelt bruger.
En oversigt over mine købte film i 4K, kan kun ses på min iPad pro, eller mit ATV 4K, hvor der begge steder er en selvstændig oversigt over købte 4K film. En sådan findes Ikke på min almindelige iPad.
Helt omvendt i iTunes, downloadet på min Windows 10 PC. Her står alle mine film til at skulle være i HD format.
Af Flemming Larsen
#309800
Torben Rasmussen skrev: 29. jan 2020, 17:12 Hvis jeg søger på Matrix, så er det ikke længere de film jeg har i kataloget, som kommer frem. Jeg havde fået filmene i 4K HDR tidligere og covers mv matchede dem i iTunes, men nu er mine covers ændret og i iTunes skal jeg betale for filmene. Så du må have købt de nye versioner

Filmene i iTunes har fået iTunes extra tilføjet, hvilke mine ikke har. Du må have købet de nye versioner. Så de må have opgraderet og genudgivet og så strandet de ældre versioner. På ATV har jeg dog stadig 4K DV logo på mine film (men ikke på iPad/iPhone), men ikke Atmos-lyden. Afspiller jeg dem, så er de også stadig i DV.
Jeg husker ikke, hvornår jeg har købt mine. Men der er extra materiale med på.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#310467
Listen er opdateret her til morgen: Liste: Film i 4K HDR & Dolby Atmos på iTunes

Nu i 4K/HDR
Boyz 'N the Hood (1991)
Gemini Man
Last Christmas
The Addams Family
El Coyote
Jojo Rabbit
Playmobil: The Movie
Dark Matter
The Divide
2030
Fatal Attraction
Mystify: Michael Huntchence
Håp (Hope)

Nu i Dolby Atmos
Terminator: Dark Fate
Gemini Man
The Addams Family
Art of Racing in the Rain
Charlie's Angels (2019)
IP Man
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#310468
En status på udvalget i US iTunes vs. DK iTunes:

- Film i 4K: 1247 vs. 767
- Film i Dolby Vision: 580 vs. 381
- Film i HDR10 (ikke Dolby Vision): 222 vs. 164
- Film i Dolby Atmos: 326 vs. 185

Desværre halter vi jo noget efter her i Norden. En håndfuld titler er lidt obskure, men vi mangler desværre også store titler som Apocalypse Now (Dommedag Nu) og Gladiator i 4K/HDR. Lionsgate ser virkelig ikke ud til at kunne lide Norden. Rigtig mange af deres titler er i 4K/HDR i USA, men ikke i Norden. Til gengæld har vi nogle få danske/nordiske film i 4K, som ikke findes i USA.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 68