Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basto
#310237
Måske er det bare. Mig ;;) Men jeg syntes at det er ved at svømme over herinde med samme type spørgsmål dagligt .
Siden Fona /Expert butikkerne lukkede så sidder rigtig mange. Med det dilemma .. 1. Jeg vil have Danmarks bedste tv tilbud 2. Jeg vil ikke bruge tid på at søge på internettet/butik efter info om den skærm jeg er på jagt efter 3. Jeg forventer at det er en selvfølge at brugerne på Flatpanels smider alt hvad de har i hænderne og klæder mig på med svar på priser / anmeldelser / + - for og imod , så jeg kan sidde med ro i sjælen og trykke på køb knappen.

Torben du kan lige smide. Mit emne det rette sted hen.. Jeg er lidt i tvivl om hvor det evt passer ind

Mvh Michael
Senest rettet af Basto 14. feb 2020, 13:22, rettet i alt 1 gang.
#310239
ja bare samme spørgsmål som er 2 dage gammelt
Mit tv er gået i stykker og er nu på jagt efter et nyt.

Det skal helst kunne alt og gerne til halv pris 😂😂

Jeg søger et 70 eller 75" tv.

Har kigget rundt på mange. Det er en total jungle.

Har overvejet Panasonic TX-75FX780E eller LG 70UM7450PLA.AEU

Er det 2 gode eller dårlige bud?

Prisniveau Maks 9000 kr.

Hvad vil i anbefale mig?


Men alle har jo lov at spørge
#310241
Denne tråd er oprettet umiddelbart efter min post hvor jeg gør mig skyldig i at være en ny bruger der stiller det samme spørgsmål som I sikkert svarer på dagligt.


Jeg kan godt forstå det kan være irriterende. Men realistisk set slipper i ikke for "os". Løsningen er måske at lave et subfora for os nye brugere der ikke fatter noget? Så kan de der nyder at svare på denne type spørgsmål hænge ud der, mens resten af brugerne bliver skånet for at se de samme posts om og om igen.

Bare for at være lidt konstruktiv omkring det, når jeg nu selv er skyldig i at have lavet et indlæg. God weekend!
#310242
Har trådstarter mon bare fået det forkert ben ud af sengen til morgen? Det kan ske for os alle.

Kan ikke se problemer i at nogle ikke får svar, andre får en masse, og nogle overfaldes af enkelte med offtopic svar osv,osv...

Jeg vil bestemt ikke brokke mig over nye brugere , for de og bliver dem som jo ønsker svar, og nogle er væk lige så hurtigt som de får svar, sådan er det, og bliver det langt ind i fremtiden, de er ikke nørder og vil hjælpe, søge og besvare og beskrive fejl eller hvad der skal til.
#310244
Lige for at. Slå fast hvad jeg. Mener ... Det handler på ingen måde om at fatte noget eller være inde i sagerne! For mig handler det om at lysten til at hjælpe forsvinder 🤔 hvis brugeren der stiller spørgsmålet spørger på en måde. så man skulle tro at man var en del af et service abonnement 24/7 med fuld løn. Og svartid inden for 10 min O_O
#310246
Hvorfra får du opfattelsen af, at nogle brugere forventer et hurtigere svar end andre?

Visse spørgsmål står ubesvarede længere tid end andre, men det er da bare dejligt, at nogen gider at svare i det hele taget.

Men mange spørgsmål går på tv i budgetklassen. Det kunne jo tyde på, at der manglede noget information i det segment.
Lidt som med rødvin, så er det jo ikke det store problem, at få noget godt, hvis du er villig til at betale 1000kr eller mere, flasken.
De fleste vinsmagninger i aviserne handler jo også om, at få noget godt til en fornuftig pris.

Den sidste test af et mellemklasse-tv her på siden var i maj 2018. Så det kunne da være lidt sjovt med en test af et budget-tv, for at demonstrere, hvad man får for pengene i den klasse. Og samtidig svare på manges spørgsmål om et tv i den kategori.
Men tag nu ikke dette som en generel utilfredshed. Jeg holder meget af siden og ved at tid, nok også sætter sine begrænsninger til, hvad man kan nå at teste.
Og så ved jeg faktisk heller ikke om flatpanels målgruppe kun er ¨feinschmeckerne¨ eller om det er alle lægmænd inklusive mig selv.....
#310247
Anton skrev: 14. feb 2020, 13:02 Den sidste test af et mellemklasse-tv her på siden var i maj 2018. Så det kunne da være lidt sjovt med en test af et budget-tv, for at demonstrere, hvad man får for pengene i den klasse.
FP har tidligere forklaret ved sådan spørgsmål at de ikke vil teste sådanne skærm, for de byder ikke på kvalitet eller kan komme i nærheden af det som handler om nørderi tv skærme, så du får dem ikke til at afprøve skærme til 3000kr.

Tætteste er nok , da de senest testet en LG SM90 som nok er dyrere men fik ingen god modtagelse.

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1562917335

Der skal du se på BT, EB, taenk.dk og lignende sider, som har mere held med at anmelde skærme i det segment du omtaler.
#310248
Hej Anthon prøver lige igen.. Det jeg mener er at hvis nogle brugere ikke får svar hurtigt nok så er reaktionen forskellig ? Og nogle ( en del) gider ikke engang læse de tråde der er om emnet, ja som er få dage gamle. Istedet opretter nogle flere tråde om det samme, og evt fortsætter i andres tråde .. Håber det gav mening. Ellers spørg igen

PS har lige ændret overskriften

Mvh Michael
#310251
Anton skrev: 14. feb 2020, 13:25 Men okay, selvom FP testede budget-tv, så ville folk nok stadig stille det samme spørgsmål....
Jeg tror at flere spørgsmål ville så besvares med et link til anmeldelse, som de ikke gad bruge tid på at læse, i forhold til links til pricerunner hvor de får den pris at høre de søger :)

Så måske er det bare slet ikke spændende, når alt folk vil , er at se tv og streame og bruge små penge på det, hvis det altså er den gruppe vi ser på.

Så snart de taler 10-15.000 så begynder der også at være en smule debat og favorisering i indlæg :)
Lillebror skrev: 14. feb 2020, 13:30 så kommer der ofte en anbefaling af et Samsung tv.
Det handler vel alene om de har skærme i budget klasse som ikke er IPS paneler :) og ikke reklame.
#310255
Men det er da lidt spændende at vide, f.eks hvad får man i en 65" til 5000kr? Hvad får man hvis man betaler 10000 eller 20000kr?
Hvor er optimum, altså hvor kan det ikke betale sig at betale mere, fordi du kan alligevel ikke se forskellen med mindre, at du er ekspert og sidder med diverse måleudstyr.

Og undskyld, men jeg kan ikke finde ud af, at få de grå citater med i mine indlæg.(bbplayer)