Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af teamet
#310126
Måske det rigtige sted, måske ikke.. Jeg købte for en håndfuld år siden et B&O S8 Connection Hub på råd fra Torben (men inde ved recodere). Det virker perfekt! Den har lidt bøvl med IR kommandoer, men det er løst med et lille hack.. Anyways! Tilsluttet S8 er TV (optisk, SPDIF) og Google Audio (optisk, minijack). Som udgang går det over til en Beolab 2, og fra Beolab 2 tilsluttet 2x Beolab 8000 (mk3). Det hele virker perfekt efter audio sync, som heldigvis er indbygget i TV'et.

Men nu tænker jeg at opgradere med et Beosound 9000. Mest fordi det er et flot stykke hardware, men det skal da også bruges, det skal det da. Jeg kan bare tilslutte Beosound 9000 direkte til S8 Connection hub, men egentlig vil jeg hellere have Beosound 9000 til at styre det, for så kan jeg sætte en Beo4 remote til. Også fordi at man fysisk skal trykke på S8'eren for at skifte input, hvilket kan være lidt træls en gang i mellem.

Mit spørgsmål: Vil det være muligt at sætte Beosound 9000 i midten af det hele? Altså connecte til TV og Google Audio via optisk?
Brugeravatar
Af Millemis
#310127
Peter Pan skrev (på forrige side):
Millemis: Som for eksempel. ?
ISOBEL, hvilket står for »Interactive Sound Zones for Better Living«



Der skal vi nok lidt længere ud i fremtiden, før det bliver til et ‘produkt’.
Men interessant nok - iøvrigt noget, der har været forsket i længe.

MM
#310139
Hvad er det connection hub skal bruges til i dette setup, hvis man har Besound 9000? Den mangler godt nok SPDIF-indgang, men den converter Peter viser vil kunne bruges til at slutte TV'et til.

Beosound 9000 fungerer som pre-amp for alle dine højttalere, så du har ikke behov for S8. Problemet opstår, hvis du vil have mere end TV'et tilsluttet, da den kun har én indgang.
#310145
Ja, jeg tænkte, at det var enklere blot at køre det dén vej. Hvis man så vil have mere tilsluttet vil det blive et issue, som kræver en switch af en art på indgangen til BS9000, hvilket ikke bliver helt elegant. Der findes switches, som kan skifte af sig selv når de føler aktivitet på indgangen, men eks. dem fra Bosscom er afsindigt dyre ift. hvad de kan.
Brugeravatar
Af bendix
#310186
Hej Peter

Det var et alternativ til STB jeg efterspurgte, BO Frederikshavn benytter også STB.

Jeg kan vel i princippet bruge alle vesa beslag som så kan monteres alle BeoVision 7-10-11-14 standere?
Brugeravatar
Af Millemis
#310187
Ja, men der er nok lidt DIY involveret.
Hvis det ikke er noget problem, burde det kunne lade sig gøre - det vejer jo ikke meget, sådant et tv.
Men du vil vel også have fastgjordt Stage’n.

MM
Brugeravatar
Af bendix
#310188
Ja præcis, jeg tænker dog at købe STB brackets beslag til stage. Nu når jeg har dig MM, kan du så forklare om det “hul” jeg ofte ser i BeoVision 7-32 pælen er noget der normalt dækkes til, af et beslag? Det sidder ret højt oppe og det undrer mig at STB mener at stage kan komme på. Stage dækker så ikke “hullet” i deres billeder/videoer.

Det omtalte “hul” er ikke i pælene på 7-40
Standen. Jeg foretrækker standen med 1 pæl, dog ikke hvis der er et synligt hul.
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 326