Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#309876
Hej.

Er det muligt at opnå 4k eller HDR kvalitet, ved at bruge smart tv apps? (Netflix, hbo, Viaplay osv) Er det udelukkende et spørgsmål om forbindelse, eller vil det måske først være muligt i fremtiden? Jeg har et B9, og bruger udelukkende apps til alt indhold. Jeg er klar over div. Bokse, man kan købe og stream via. Der er dog ikke dét jeg pt er interesseret i at vide mere om. Og det er trods alt ikke så vigtigt, at jeg har tænkt mig at bruge penge på det, for at se en 4k film.i nu og næ. Jeg er mest bare nysgerrig.
#309877
Hvis du klikker på det blå plus ud for tjenesterne i vores streamingguide, så kan de se hvilken billed/lydkvalitet, som de leverer til hvilke platforme. For dit LG TV's vedkommende så er platformen webOS.

Guide: Streamingtjenester, TV-platforme & apps

Bemærk f.eks. at Viaplay tilbyder 4K-streaming, men endnu ikke på webOS.
#309887
@ Rasmus Larsen

Ahh, se nu nærmer vi os en brugbar (midlertidig) løsning ;) fedt!

Min oplevelse med Apple TV 4K boks, er ærlig talt lidt blandet... synes fx. at jeg oplever bedre kvalitet og respons/snapiness med Netflix via webOS fremfor ATV 4K boksen - hvis det giver mening?
#309893
Rasmus Larsen skrev: 4. feb 2020, 10:20 Hvis du klikker på det blå plus ud for tjenesterne i vores streamingguide, så kan de se hvilken billed/lydkvalitet, som de leverer til hvilke platforme. For dit LG TV's vedkommende så er platformen webOS.

Guide: Streamingtjenester, TV-platforme & apps

Bemærk f.eks. at Viaplay tilbyder 4K-streaming, men endnu ikke på webOS.
Tak for svar. Så hvis jeg forstår den korrekt, så kan Netflix og amazon samt YouTube (af dem jeg har) køre 4k/HDR over app'en? Så skal jeg da lige se om Amazon har noget tilgængeligt. Jeg har lige fået en måneds gratis Prime.
#309895
Rasmus Larsen skrev: 4. feb 2020, 13:48 Altså på LG webOS? Ja, her kan de. Amazon har et OK udvalg af indhold i 4K HDR efterhånden. YouTube har primært brugerskabte optagelser i 4K HDR. Bare søg efter 4K HDR på YouTube for at finde dem.

Netflix har efterhånden rigtig meget egetproduceret indhold i 4K HDR.

Ja, på webos. Men man skal betale for 4k indhold på Netflix, skal man ikke? Er nethastigheden en hindring her? Jeg venter stadig på at fiber bliver slået til, her i det mørke Nordsjælland.
#309896
Ja, man skal have Netflix's dyreste abonnement. Hos Amazon, YouTube, Disney+ og Apple TV+ følger 4K HDR med i det normale abonnement.

Netflix's 4K kan trækkes med en 20 Mb/s forbindelse, men så skal der ikke store udsving til før billedet løbende hopper et niveau ned. Det er bedre, hvis man stabilt kan trække minimum 25-30 Mb/s.
#309897
Rasmus Larsen skrev: 4. feb 2020, 13:59 Ja, man skal have Netflix's dyreste abonnement. Hos Amazon, YouTube, Disney+ og Apple TV+ følger 4K HDR med i det normale abonnement.

Netflix's 4K kan trækkes med en 20 Mb/s forbindelse, men så skal der ikke store udsving til før billedet løbende hopper et niveau ned. Det er bedre, hvis man stabilt kan trække minimum 25-30 Mb/s.
Tak for svar. Det var alt hvad jeg havde brug for at vide. Jeg må jo gå ud fra, at Viaplay hopper med på 4k på et tidspunkt. - altså på webos.
#309898
@ Rasmus Larsen -- Ja - tak for svar Rasmus :) Jeg har nada erfaring med apps på Apple TV, men det skal jeg da vist have afprøvet når du siger at de fleste andre apps kører bedre der, end via webOS...

@ lafr -- Jeg kan tilslutte mig Rasmus's svar omkring Netflix. Selvom det koster "et par kroner mere" for 4K/HDR indhold, så er det alle pengene værd.

Fortsat go' dag!