Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

BIGGERT IS BETTER?

BIGGER
72
38%
BETTER
117
62%
#309779
Jeg er en af dem der har stemt better. Jeg har nu kun 40" fordi jeg sidder 2,5m væk, og har ventet på et kvalitet tv på 49" eller derunder, men har nu hørt argumenter for at jeg kan gå op i 55" så det gør jeg måske, men det skal være god kvalitet f.eks sony oled a9 eller sony xg9005 p.g.a god billedbehandling bevægelse og scalering eller måske samsung Q90, men den har ikke høretlf udgang så den duer ikke.
Men hvis jeg sad 4-5 meter væk , ville jeg ikke gå meget ned i billedkvalitet for at få et 75" eller 85" hvis pengene ikke rakte, så ville jeg hellere købe et godt 65"
#309818
Har lige hjulpet med at hænge dette Sony 85" XG85 op ved min kammerat. Jeg vil sige bigger til en hvis grænse. Der giver noget helt andet at komme op i den størrelse ved sport og film.

Ser man bare nyhederne betyder størrelsen ikke det vilde.

En helt sort scene stinker, men størrelsen/pris opvejer det sgu. 18.000 Vs 30.000+ for et XG95Billede
#309824
Man skal gå efter 85XG9505 på udslag som feks på BF 19990kr
Prisen skal nok komme derned igen
Af Rødtop
#309826
Better!
Købte vores 55" oled 6e for 4 år siden, efter et par topplasma fra Panasonic, og hvor er det et lækkert TV, vi ofrede også en prof. kalibrering, hvilket betød endnu flottere billed.
En udskiftning haster ikke, billedkvaliteten er ikke nævneværdig bedre på de nye endnu.
Størrelsen på husaltret skal måske heller ikke være større, vi laver jo andet end at sidde og glo på kassen :)
#309828
Rødtop skrev: 3. feb 2020, 08:58 Størrelsen på husaltret skal måske heller ikke være større, vi laver jo andet end at sidde og glo på kassen :)
Den holder jo ikke, for selvom vi kun ser en film i biografen i 2 timer, så vil da ikke gå i biografen hvis de stillede et 85" tv op :)
Nogle kvinder mener da heller ikke mindre er bedre, selvom det kun er et par minutter og de laver andet resten af døgnet.

Så nej, selvom jeg så kun så tv 1 time om dagen, så vil jeg aldrig fortryde bigger is better :)
Af MickDK
#309829
Har ikke stemt da spørgsmålet ikke giver mening for mig - der mangler option 3: "Bigger AND better"!

Lige nu sidder jeg ca 2m fra 65" OLED og det måtte gerne være 100" samt 8K. Ikke at min pengepung kunne følge med til det, men om 10-20 år så kan man måske få et 8K 120" microLED :)
#309833
Problemet med de kære tv er den dag du køber dit nye tv er det allerede ved at være forældet og der er kommet ,eller kommer noget lige om hjørnet der er bedre og billigere fra nyt.
Jeg købte feks mit tv ekstra nedsat til BF 2017 så godt og vel lidt over 2 år

Jeg gav med ekstra 4 års udvidet forsikring 22000 kr og skulle man sælge det i dag vil man vel kun kunne få omkring 7k så det er en stor afskrivning ,men sådan er det idag
Det er en dyr hobby hvis man vil være med fremme
#309844
krøllebølle skrev: 31. jan 2020, 15:54 Ifølge kommentarene så har ALLE valgt et stort tv som første prioritet!

- så afstemningen afspejler ikke helt folks historier.

Er der en eneste der kan komme med en kommentar på at de fravalgte det store tv for at få et skarpt (men mindre) tv??
Tror du skal stole mere på afstemningen, end på kommentarfeltet hvis du gerne vil høre hvad størstedelen går efter. Majoriteten af folk der stemmer "bigger" er nok bare mere "vocal" omkring det, end folk der gerne ofre et par tommer for en bedre skærm.
#310150
KONKLUSION:

Tak til jer alle fordi I vil være med. 

Det kan hermed konkluderes at det ikke længere her på Flatpanels.dk hedder 'bigger is better'. 

Så den officielle anbefaling på Flatpanels.dk er nu:

'BETTER IS BETTER' 
#310151
Tak for en god afstemning. Better is better men!
Engang imellem så bliver det bare begge dele når man har pladsen :)

edit: Er det ikke en fejl på systemet at vi kan stemme 10+ gange i forløbet :)
#310167
barslund69 skrev: 3. feb 2020, 12:39 Jeg gav med ekstra 4 års udvidet forsikring 22000 kr og skulle man sælge det i dag vil man vel kun kunne få omkring 7k så det er en stor afskrivning ,men sådan er det idag
Det er en dyr hobby hvis man vil være med fremme
Jeg er nu ret sikker på, du ville blive slemt skuffet, hvis du gjorde alvor af det, og satte det til salg. :(
5000 kr. ville jeg se, som en mere realistisk pris, desværre...
#310175
Supergris skrev: 12. feb 2020, 15:55
barslund69 skrev: 3. feb 2020, 12:39 Jeg gav med ekstra 4 års udvidet forsikring 22000 kr og skulle man sælge det i dag vil man vel kun kunne få omkring 7k så det er en stor afskrivning ,men sådan er det idag
Det er en dyr hobby hvis man vil være med fremme
Jeg er nu ret sikker på, du ville blive slemt skuffet, hvis du gjorde alvor af det, og satte det til salg. :(
5000 kr. ville jeg se, som en mere realistisk pris, desværre...
Lol 🤣
Jeg er skam meget realistisk i min pris på de 7k Prisen er selvfølgelig undersøgt derfor jeg ikke har sat det højere😉