Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#309225
Peter Pan skrev: 20. jan 2020, 07:46Efter April 2020 kommer de gode tider nok tilbage, med nye Bang & Olufsen
produkter, et flertal MÅ eje.... Men hvad kan du forestille sig det kunne være Billede
Bedre TV-lyd til folket! Udvid serien af lydløsninger til TV fra andre producenter :) De skal naturligvis være til at betale, så B&O må gerne følge eksemplet fra Beosound Stage.
Brugeravatar
Af Millemis
#309264
Rasmus Larsen skrev: 20. jan 2020, 07:57
Peter Pan skrev: 20. jan 2020, 07:46Efter April 2020 kommer de gode tider nok tilbage, med nye Bang & Olufsen
produkter, et flertal MÅ eje.... Men hvad kan du forestille sig det kunne være Billede
Bedre TV-lyd til folket! Udvid serien af lydløsninger til TV fra andre producenter :) De skal naturligvis være til at betale, så B&O må gerne følge eksemplet fra Beosound Stage.
Hvad tænker du på, Rasmus.....sådan mere specifikt?
Og hvad betyder ‘til at betale’?
BS Stage kan bruges som soundbar til alle tv (forudsat altså, at der er HDMI/ARC-support).

MM
#309268
Jeg foretrækker BV-7's løsningen, med hensyn til valgfrie centerhøjttalere.
+ en boks med opdateret 5.1.2 surround processor. Samt hvad der ellers
kan tænkes af smarte integreret B&O løsninger for universal tv valg.
#309273
@ millemis. Selvfølgelig kan B&O overraske med en ny farve ingen forventede. Men BeoSystem 4 - incl. DVB-HD T2/C/S2 - Type 9666. Pris 28.995 Kr. Var med i B&O's prisliste sidste gang - 1 December 2017. Har du idé om hvorfor den er udgået. ? ?
Brugeravatar
Af Millemis
#309278
@Peter Pan
Det er vel fordi B&O-løsninger med externe A/V-BeoSystemer er udgået - blev sidst brugt til BV12 MK2.
Og løsninger til projektor er nok heller ikke særligt efterspurgte (blandt B&O-kunder), nu efter at skærmene når op i 65”/77”.
Desuden baserer det på Videoengine 1 - nuværende integrerede løsninger er videreudviklede versioner.
Selvom det i praksis nok ikke vil betyde voldsomt meget, skal man jo også vide at det ikke understøtter 4K etc.
Udviklingen vedrørende tunere er også skredet frem - der er ingen HEVC-kompatibilitet.....med mindre man bruger en PUC-styret ekstern tunerløsning.
Dertil kommer, at folk har vænnet sig til at bruge de smart-funktioner, som moderne tv har indbygget - hvilket giver problemer mht lyden, da der er ikke support for ARC ved et BeoSystem 4.

Efter min mening stadigvæk brugbart, men nok ikke hvermands kop te.........personligt kunne jeg godt forestille mig at bruge et - de kan vel stadigvæk fås på secondhand-markedet.
Og da blot spurgte efter en ekstern boks med mulighed for 5.1.2-højtalerkonfiguration osv, var det mit svar O_O

Om der så nogensinde kommer en ‘på alle områder opdateret’ ekstern løsning, tvivler jeg på!

P.S.
Frog bruger et BeoSystem 4 sammen med en LG-65” plus andet B&O-grej.
Se her: https://forum.beoworld.org/forums/p/227 ... spx#298276
Du kunne jo spørge ham om detaljerne i setup’et.

MM
Senest rettet af Millemis 21. jan 2020, 22:35, rettet i alt 2 gange.
#309280
Millemis skrev: 20. jan 2020, 22:17
Rasmus Larsen skrev: 20. jan 2020, 07:57
Peter Pan skrev: 20. jan 2020, 07:46Efter April 2020 kommer de gode tider nok tilbage, med nye Bang & Olufsen
produkter, et flertal MÅ eje.... Men hvad kan du forestille sig det kunne være Billede
Bedre TV-lyd til folket! Udvid serien af lydløsninger til TV fra andre producenter :) De skal naturligvis være til at betale, så B&O må gerne følge eksemplet fra Beosound Stage.
Hvad tænker du på, Rasmus.....sådan mere specifikt?
Og hvad betyder ‘til at betale’?
BS Stage kan bruges som soundbar til alle tv (forudsat altså, at der er HDMI/ARC-support).

MM
En løsning kunne det ikke være at B&O modificerede Eclipses centerhøjtaler og surround modul så man kunne tilslutte det til alle TV, som man nu kan med Stage? Er der nogen grund til at udvikle/designe noget nyt...der kan det samme? "Eclipse løsningen" bliver måske for dyr?
Brugeravatar
Af Millemis
#309285
Viggo Helbo skrev: 21. jan 2020, 15:43 En løsning kunne det ikke være at B&O modificerede Eclipses centerhøjtaler og surround modul så man kunne tilslutte det til alle TV, som man nu kan med Stage? Er der nogen grund til at udvikle/designe noget nyt...der kan det samme? "Eclipse løsningen" bliver måske for dyr?
Nu ved jeg jo ikke, hvor godt du kender BV Eclipse/Sound Center-løsningen/konceptet?
Det er en noget mere kompliceret sag end BS Stage.....forstået på den måde, at der er langt flere funktioner og langt flere muligheder ved dette. Og det forudsætter en integration med et LG-tv fra C-serien for at man dels har de nødvendige menuer på skærmen og dels for at man også kan styre selve tv’ets funktioner i et konsistent UI.

BS Stage styres vha en app.....og en BeoRemote One, hvis den er tilsluttet et kompatibelt LG-tv.
Man ville da helt sikkert kunne lave noget, der var anderledes end BS Stage - noget mere Sound Center-agtigt.
Men at skulle styre dette vha en app og ikke at have en BeoRemote One til rådighed, hvis det netop ikke er tilsluttet et kompatibelt LG-tv, forekommer mig at kunne blive ret besværligt.
Og besværlige løsninger er ikke det, B&O normalt ønsker at være kendte for!

Ingen tvivl om, at det vil blive dyrt (for dyrt for de fleste?).

Ok - hvad så med en mere potent soundbar til alle tv (Eclipsens Sound Center er iøvrigt ikke blot ‘en centerhøjtaler’, ej heller en soundbar....men en 3.0 højtaler-løsning)?
Også muligt - men er der kunder til det, når de så skal slås med måske flere forskellige fjernbetjeninger og en ofte mangelfuld CEC-support.
Givetfald ville det være en nyudvikling, ikke megen genbrug dér - og her vil de i Struer helt sikkert spørge sig selv, om de kan lave det til en konkurrence-dygtig pris.....de skulle jo gerne kunne sælge dem til folk, der er vant til anderledes priser - og som sammenligner med, hvad en soundbar ellers koster.

Jeg siger hermed ikke, at det ikke kunne blive aktuelt med en ‘udvidet’ Stage-soundbar (som der jo går rygter om).
Men det giver - efter min overbevisning - kun mening, hvis den samtidig bruger den integrationsløsning med et LG-tv, som de har fået forhandlet sig frem til med LG.
Og prisen ville helt sikkert være en hel del højere, end det vi kender fra BS Stage.

MM
#309326
Viggo Helbo skrev:En løsning kunne det ikke være at B&O modificerede Eclipses centerhøjtaler og surround modul så man kunne tilslutte det til alle TV, som man nu kan med Stage? Er der nogen grund til at udvikle/designe noget nyt...der kan det samme? "Eclipse løsningen" bliver måske for dyr ?
@ Viggo Helbo. Se evt. indlæg af 30. jul 2018, 10:20. Side 2.
#309353
Millemis skrev: 20. jan 2020, 22:17Hvad tænker du på, Rasmus.....sådan mere specifikt?
Og hvad betyder ‘til at betale’?
BS Stage kan bruges som soundbar til alle tv (forudsat altså, at der er HDMI/ARC-support).
Egentlig blot flere produkter i stil med Stage. Det er et fint udgangspunkt, men en bredere portefølje af forskellige produkter ville give kunder fleksibilitet. Det kunne være både dyrere og billigere løsninger. Og meget gerne nogen, som også kunne forbindes til B&O's andre højttalere.

I princippet er lyddelen til Eclipse joogså et særskilt lydsystem, men det sælges som en samlet løsning og det er ikke særligt fleksibilitet ift. hvad man vil montere ovenpå.
#309368
Den er jeg med på Rasmus.
Jeg tror der er mange, der lige som mig ( med 5 ældre B&O højtalere, en HUB og et non B&O tv) der går og venter lige nøjagtig efter det, som du har skrevet om i dette indlæg. Har nu efter jeg måtte skrotte det sidste af mine B&O TV'er( BV10-46) ventet i næsten 2 år på at få mine ældre B&O højtalere til at spille i et surround system med integreret centerhøjtaler. Hvad venter B&O dog på... jeg har selv hørt STAGE, men det er ikke det helt rigtige for mig...men en god start.
Brugeravatar
Af Millemis
#309377
@Viggo
Som du jo ved, havde dit BV10 en indbygget surround-processor med mulighed for forskellige kombinationer af højtalertilslutninger - alt sammen styret af én fjernbetjening.
Siden BV10 har B&O lanceret adskillige tv-løsninger med netop dette kendetegn........surround-processorerne/lyd-processorerne er endda blevet mere avanceret hen ad vejen.
Så B&O venter sådan set ikke på andet end dig.....hvis du fortsat ønsker den funktionalitet.
Der er masser af de tv at købe....både brugt og nye.

Se i øjnene, at det har sin pris.....lige som din BV10 også havde det engang.
Vil du (af forskellige grunde) ikke betale den, må du indgå kompromis.
Jeg kan forstå, at kompromiset BS Stage plus LG-tv plus BeoRemote One er ikke nok for dig (ville det heller ikke være for mig).

Så bliver der vel kun løsninger med eksterne surround-processorer aka A/V preamps - med alt, hvad der medfølger af fjernbetjeningsrod - tilbage :(

Eller hvis du kan leve med en 1080p-opløsning (selvom et moderne tv’s skærm kan mere), kunne du jo få fat i et BeoSystem 3 (eller 4).
Sikkert også et kompromis.....men bedre end at gå og vente på, om der skulle komme ‘noget’ fra B&O - samt at skælde ud på B&O !:(
Laver du en BeoSystem 3-løsning, er der jo heller ikke ‘spildt’ så mange penge, hvis der nu skulle komme ‘noget’ engang.....når bare du holder dig til en LG/OLED :p

MM
#309421
Altså man når jo ikke ud til nye kundegrupper ved bare at blive ved med at gøre det samme som hidtil. B&O's TV-salg rasler ned, så hvis man holder fast i, at man kun vil levere hele pakken, så får man ingen rolle at spille på fremtidens TV-marked. Men det tror jeg nu heller ikke, at de vil. Taget lanceringen af Stage in mente :)

I disse digitale tider kunne en fuld 'surroundprocessor' være noget så simpelt som en lillebitte chip, nogle antenner og en trådløs lydprotokol. Det kunne nemt indbygges i en soundbar. Jeg synes, at B&O har fået alt for lidt ud af WiSA. Hvis de ikke investerer mere på området, så vil de blive overhalet af andre trådløse lydprotokoller, som inden længe vil tillade TV-folket over en bred kam at bygge trådløse surroundløsninger.
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 326