Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blue
#298077
Jeg har kig på Samsung Q-led 67r, men er stadig i tvivl. Behovet er 55 tommer, betragtningvinkel primært lige for, behov er streaming og flow tv, minimalt sport. Derudover ønskes nem adgang til eks DR arkiver (DR.dk/tv). Lyd er underordnet, da det vil blive tilsluttet Dali-højtalere. Input modtages meget gerne!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298080
Tråden her er ment til diskussion om Samsungs TV anno 2019. Hvis du ønsker specifik hjælp til køb, så vil det være at foretrække at du opretter en dedikeret tråd til det, så vi ikke får “forurenet” den her
#309172
Hej

Jeg har set dette tilbud på Samsung 55" QE55Q80R TV til 8.888 kr.

Når jeg kigger på specs ser de rigtige gode ud :) .

Når vi ser TV om aftenen tænder vi lamper i stuen, plus at vi ofte ser TV i dagtimerne hvor sollyset skinner igennem vinduerne (vi ruller ikke gardinerne for).
Her har jeg læst QLED er bedre end OLED når det ikke er et mørkt rum.
Er det forstået korrekt?

Ved I om der er bedre TV'er i det prisleje?
Jeg vil helst ikke bruge flere penge end de 8.888 kr.

Jeg håber der er nogle kloge personer som kan hjælpe :) På forhånd rigtig mange tak.
Ulempen er at tilbudet slutter i dag.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... 5Q80RATXXC
Af NytTV?
#309205
Hej Torben
Mange tak for svar. Det er nice :)
Jeg er blevet klogere og vil op i størrelsen 65"
I den størrelse er LG B9 lidt for dyr til mig. Enten skal jeg vente og sparer op eller vente til noget billigere og måske bedre dukker op.

Forresten har jeg skrevet et lignende indlæg i tråden: køb/salg. Er det bedre at fortsætte samtalen der inde og slette denne her, så det kun omhandler Samsung TV i denne tråd?
Jeg var lidt for hurtig på tasterne.
#309478
NytTV? skrev: 19. jan 2020, 13:58 Hej er det muligt at fordelene ved LG, frem for samsung, er det kun fordi lg har bedre sort ? Har samsungen ikke nogle fordele ved en lys stue med filter, og evnt edre prossesing (scalling og bevægelse ) ?

Jeg har set dette tilbud på Samsung 55" QE55Q80R TV til 8.888 kr.

Når jeg kigger på specs ser de rigtige gode ud :) .

Når vi ser TV om aftenen tænder vi lamper i stuen, plus at vi ofte ser TV i dagtimerne hvor sollyset skinner igennem vinduerne (vi ruller ikke gardinerne for).
Her har jeg læst QLED er bedre end OLED når det ikke er et mørkt rum.
Er det forstået korrekt?

Ved I om der er bedre TV'er i det prisleje?
Jeg vil helst ikke bruge flere penge end de 8.888 kr.

Jeg håber der er nogle kloge personer som kan hjælpe :) På forhånd rigtig mange tak.
Ulempen er at tilbudet slutter i dag.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... 5Q80RATXXC