Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#309176
Hej

Jeg har set dette tilbud på Samsung 55" QE55Q80R TV til 8.888 kr. (det slutter i dag), har rigtig meget brug for hjælp.

Når jeg kigger på specs ser de rigtige gode ud :) .

Når vi ser TV om aftenen tænder vi lamper i stuen, plus at vi ofte ser TV i dagtimerne hvor sollyset skinner igennem vinduerne (vi ruller ikke gardinerne for).
Her har jeg læst QLED er bedre end OLED når det ikke er et mørkt rum.
Er det forstået korrekt?

Ved I om der er bedre TV'er i det prisleje?
Jeg vil helst ikke bruge flere penge end de 8.888 kr.

Jeg håber der er nogle kloge personer som kan hjælpe :) På forhånd rigtig mange tak.
Ulempen er at tilbudet slutter i dag.

Link til TV:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... 5Q80RATXXC

For at se flere specs, benytter jeg denne hp:
https://www.displayspecifications.com
Senest rettet af NytTV? 23. jan 2020, 19:49, rettet i alt 1 gang.
#309181
Til prisen er det helt sikkert et solidt valg, når det skal anvendes i en stærkt oplyst stue.

Mener, at dette tv har markedets bedste AR-coating og meget fine betragtningsvinkler.

Mht OLED, som brillierer bedre med sortniveauer, så får du et superb billede med lækre farver og kontraster, men medaljen har også en bagside: en del ejere døjer med burn-in hvor aftegninger af logoer eller statistiske motiver brænder sig fast i panelet. De fleste af disse problemer kan håndteres med programmer indbygget i tv'et, mens nogle ikke kan slippe af med dem igen.

Med det tv, du har set på får du immervæk et billede som ligger tæt på OLED, mere blus på lysstyrken og ingen burn-in overhovedet og som tidligere nævnt en suveræn AR coating. Styresystemet i Samsung, Tizen er også højt rost.
QLED i Q80, Q85 og Q90 er uden tvivl de bedste 4K LED tv du kan købe.

OLED tv har de seneste år vist sig særlige konkurrencedygtige og været attraktive for forbrugerne af denne grund. Skulle valget falde på et OLED i stedet, er LG's B9 og C9 serier skærme, hvor man får meget for pengene.
Senest rettet af IT-Bruger 19. jan 2020, 16:27, rettet i alt 2 gange.
#309182
Beckham skrev: 19. jan 2020, 15:24 Hvis du vil op i 65" kan du stadigvæk få Sony XF9005 til nogenlunde samme pris. Se evt. testen her på siden.
Hifiklubben synes at være dem man skal gå til, de har stadig både 55 og 65" til salg til under 9000 for en 65", og den synes mange herinde er det optimale, når man ikke vil betale mere for en QLED for at få samme klasse tv.
#309186
Mange tak for jers inputs!
Jeg synes det er utrolig svært at vælge!
De virker alle til at have nogle rigtige gode specs.

Er det muligt at rangere disse modeller fra 1 - 9, hvor 1 er bedst og 9 er "dårligst" af disse gode fjernsyn?
Størrelsen er ikke afgørende.
Billedkvaliteten er det vigtigste og afgørende.


SAMSUNG QE55Q80RATXXC 55"
SAMSUNG UE65RU7455UXXC 65"
SAMSUNG QE55Q85RATXXC 55"
SAMSUNG EU65RU7440 65"
Sony Bravia KD-65XF9005 65"
SONY KD55XG8196BAEP 55"
Samsung QE65Q70R 65"
LG B9 55"

Jeg skal gerne indrømme at jeg har en lille frygt for burn in. Nogle gange når det enten er børnene eller os voksne, glemmer vi at slukke fjernsynet, så står det tændt i længere tid (her er Netflix god til at skifte over til billeder der er lidt i bevægelse.
Er der overhovedet grund til bekymring?
#309187
NytTV? skrev: 19. jan 2020, 18:21 Er det muligt at rangere disse modeller fra 1 - 9, hvor 1 er bedst og 9 er "dårligst" af disse gode fjernsyn?

1.
Sony Bravia KD-65XF9005 65"
2.
LG B9 55"

3.
SAMSUNG QE55Q80RATXXC 55"
SAMSUNG UE65RU7455UXXC 65"
SAMSUNG QE55Q85RATXXC 55"
SAMSUNG EU65RU7440 65"
SONY KD55XG8196BAEP 55"
Samsung QE65Q70R 65"
Du behøver ikke 1 - 9, det er også alt for tidskrævende og detaljeret som ingen gider spilde energi på når der er 2 gode imellem som tager tronen.
#309190
XF9005 er et rigtig fin tv til prisen, men nok alligevel de færreste herinde som vil rangere det over OLED..:-)

Alle tv kan få burn in....også LCD. OLED virker dog til at være mere udsat.

Hvor langt sidder du fra fjernsynet? Gælder jo om at finde den bedste balance mellem størrelse og billedkvalitet i forhold til det budget man har.
#309192
Beckham skrev: 19. jan 2020, 19:01 XF9005 er et rigtig fin tv til prisen, men nok alligevel de færreste herinde som vil rangere det over OLED..:-)

Alle tv kan få burn in....også LCD. OLED virker dog til at være mere udsat.
Det skal nok ikke udvikle sig til en diskussion om BI men kort så er XF9005 nok mere problemfri i flere år hvis man håber at tordenfluer ikke stadig er et problem for Sony LCD skærme :)

Så derfor fik den lige et hak op, ellers er jeg klart også OLED tilhænger, og ville helst smide den forrest.

edit: Kan du lige finde en forum tråd om LCD burn-in som reference til dit argument, tror dårligt flatpanels admins kan finde et for nyligt :)
#309195
Til små 4 meter vil jeg anbefale 65 " sony XF 9005 og Samsung 65 "Q70 performer meget ens begge gode skærme, vær dog opmærksom på meget langsomt kanal skifte på Sony, hvis du ikke køre gennem ekstern boks.
Synes ikke Sony XF tager tronen netop pga. af dens sløve ageren, men hvis du kan leve med det er billedet super godt.
#309197
Du har helt ret i at det ikke skal handle en masse om Burn In. Det var bare et hurtigt spørgsmål.

Kanal skifte er ikke vigtigt for os, vi ser ikke kanaler.

Nu hvor det virker til at modellen: SAMSUNG 55" 4K/UHD LED TV QE55Q80RATXXC
ikke er det bedste valg, behøver jeg ikke at stresse over det. Rabatten på 7.102 kr. slutter i dag (jeg så først tilbuddet i dag).

Det giver mig tid til at vælge det helt rigtige TV.
Jeg tror ikke det gør sagen nemmere.